امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274401
۲۸۳۷
۱
۰
نسخه چاپی

آیفون 12 (iPhone 12) تمام اطلاعات آن

آیفون 12 (iPhone 12) تمام اطلاعات آن

 شرکت اپل در مراسمی آیفون 12 به عنوان نسل جدید گوشی های هوشمند آیفون را رونمایی کرد که لازم با مشخصات آن آشنا شوید.

به گزارش حقوق نیوز شرکت اپل در جریان مراسمی با نام "سلام، سرعت" که علاقمندان به محصولات این شرکت از مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند از نسل جدید گوشی‌های هوشمند آیفون رونمایی کرد.

در این مراسم چهار گوشی از خانواده آیفون ۱۲ که قرار است ماه جاری میلادی میلادی به بازار عرضه شوند معرفی و رونمایی شدند.

تیم کوک، مالک شرکت اپل در جریان معرفی مدل‌های جدید گوشی آیفون از آغاز یک عصر جدید خبر داد و مهمترین ویژگی خانواده آیفون 12 را پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) اعلام کرد.

مشخصات خانواده آیفون ۱۲

آیفون 12، آیفون 12 مینی، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس چهار مدل از نسل جدید تلفن‌های همراه شرکت اپل هستند که یک سال پس از محصولات جدید دو رقیب اصلی این شرکت یعنی سامسونگ و هوواوی به بازار عرضه می‌شوند.

این محصولات از هفته‌های آینده با قیمت‌های پایه 699 تا 1099 دلار در فروشگاه‌ها در دسترس علاقمندان خواهد بود. آیفون‌های 12 پرو و پرومکس در چهار رنگ طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی به بازار عرضه خواهند شد.

 مجهز شدن به چیپ ‌ست A14 Bionic که یک پردازنده پیشرفته 5 نانومتری است و سرعت و قدرت پردازش بالایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد از جمله دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آیفون‌های 12 عنوان شده است.

برای آیفون 12 پرو نمایشگر 6.1 اینچی طراحی شده؛ حال آنکه آیفون 12 پرو مکس دارای یک صفحه نمایشگر 6.7 اینچی است که بزرگترین نمایشگر گوشی‌های آیفون محسوب می‌شود.

آیفون‌های 12 پرو و پرومکس با سه حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه می‌شوند که قیمت هر کدام بنا به نوع حافظه‌ای که انتخاب می‌شود بین 1149، 1249، 1349 و 1449 دلار در نوسان خواهد بود.

انتظار داریم که آیفون ۱۲ از چیپ ست ۵ نانومتری A14 Bionic استفاده کند که تقریباً به لطف معرفی شدن آن با آیپد ایر ۲۰۲۰ جدید، با آن آشنا هستیم و می‌توان انتظار داشت که در آیفون‌های جدید ۱۲ نیز وجود داشته باشد. پردازنده جدید داخلی با شش هسته و یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای که دو برابر سریعتر است، می‌تواند بهره وری بیشتری از انرژی را داشته باشد.

نحوه استفاده از این راندمان انرژی هنوز مشخص نیست؛ اینکه آیا آیفون اجازه ویرایش ویدئوی ۴K را می‌دهد یا عمر باتری را افزایش می‌دهد (یا هر دو)، مواردی است که ما منتظر دیدن آن‌ها هستیم. بنچمارک A14 Bionic نشان داد که دارای یک ویژگی تک هسته‌ای و چند امتیازی است که از Snapdragon 865 -پردازنده‌ای که تقریباً در همه پرچمداران اندروید در سال ۲۰۲۰ دیده ایم- جلوتر است، بنابراین به نظر می‌رسد که با یکی از قدرتمندترین چیپست‌های موبایل موجود روبرو هستیم.

با این وجود، معیاری که برای iPhone ۱۲ Pro Max به دست می‌آید، نشان می‌دهد که این بنجمارک، امتیازاتی کمتر از Snapdragon 865 Plus (برترین چیپست اندروید سال ۲۰۲۰) دارد. همچنین کلی تنها حدود ۹ درصد بیشتر از آیفون ۱۱ پرو مکس است، که نشان می‌دهد تمرکز اپل روی بهره وری ممکن است به این معنی باشد که تمرکز کمتری روی انرژی خام وجود دارد. با این اوصاف، امتیازات هنوز خوب هستند و مطمئناً در رنج آیفون ۱۲ بسیار قدرتمند خواهد بود.

حافظه RAM همچنین می‌تواند افزایش یابد چراکه تحلیلگران ادعا می‌کنند که آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس حداکثر ۶ گیگابایت حافظه داخلی دارند، در حالی که نسل‌های قبلی از حافظه ۴ گیگابایت برخوردار بودند. البته باید توجه داشت که نمونه اصلی ایفون ۱۲ نیز دارای حافظه ۴ گیگابایتی خواهد بود. این اطلاعات چیزی است که تاکنون بار‌ها و بار‌ها شنیده ایم، بنابراین ممکن است درست باشند.

همچنین آیفون ۱۲ ممکن است از مشخصات جدید ۸۰۲.۱۱ay پشتیبانی کند، که می‌تواند به آن اجازه دهد محتوای آن را با سرعت حداقل 20-30-Gbps به اشتراک بگذارد. در مورد حافظه ذخیره سازی اطلاعات، اطلاعات جان پروسر نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ مکس، ظاهرا در دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند در حالی که ظاهراً آیفون ۱۲ Pro و Pro Max علاوه بر ۱۲۸ و ۲۵۶، مدل ۵۱۲ گیگابایتی نیز خواهند داشت.

همچنین این اطلاعات ممکن است تصویر واضحی از باتری‌هایی را که می‌توان در هر یک از مدل‌های آیفون ۱۲ انتظار داشته باشیم، به ما ارائه دهد:

- آیفون ۱۲ مینی ممکن است باتری ۲۲۲۷ میلی آمپری داشته باشد.
- آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو ممکن است باتری ۲۷۷۵ میلی آمپری داشته باشند.
- آیفون ۱۲ پرو مکس ممکن است دارای یک باتری ۳۶۸۷ میلی آمپری باشد.

اگر این نشت دقیق باشد، ممکن است خبر خوبی برای موضوع دوام باتری آیفون ۱۲ نباشد. آیفون ۱۱ دارای یک باتری ۳۱۱۰ میلی آمپری، آیفون ۱۱ پرو دارای یک باتری ۳۰۴۶ میلی آمپری و آیفون ۱۱ پرو مکس دارای یک باتری ۳۹۹۶ میلی آمپری است و این مسئله زمانی قابل توجه می‌شود که آیفون ۱۱ پرو مکس به احتمال زیاد دارای صفحه نمایش کوچکتری نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس است.

نمی‌توان اطمینان داشت که این دقیقا همان باتری‌هایی هستند که در گوشی‌های آیفون ۱۲ خواهیم دید، اما داده‌های مینگ چی کو، یکی از تحلیلگران این عرصه مدعی می‌کند که اپل ممکن است از برد باتری ارزان تری برای آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱ استفاده کند. این موضوع اگرچه لزوما به معنای کمتر شدن عمر باتری نیست و ممکن است صرفاً موضوع کاهش هزینه تولید درمیان باشد، اما هنوز جای نگرانی‌ها از عملکرد باتری آیفون ۱۲ باقی خواهد ماند. در طرف دیگر اطلاعات درز کرده دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد باتری‌های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس از قدرتی برابر با ۴۴۰۰ میلی آمپر بهره خواهند گرفت؛ رقمی که در هر صورت می‌تواند نشانه بهبود قدرت باتری نسبت به مدل‌های قبلی باشد.

همچنین همانطور که گفته شد، به نظر می‌رسد که چیپست A14 به کار رفته در آیفون ۱۲ که یکی از کم مصرف‌ترین محصولات اپل است، می‌تواند سایز‌های پایین باتری را که برخی از کاربران نگران آن هستند، را توجیه کند.

 انتظار می‌رود که شارژ بی سیم در آیفون ۱۲ گنجانده شود - که البته جای تعجب چندانی هم ندارد - و یک درز اطلاعات نشان می‌دهد که این گوشی مجهز به آهنربا خواهد بود که به شما امکان می‌دهد راحت‌تر با شارژر‌های بی سیم مرتبط شود. آیا آیفون ۱۲ از USB-C استفاده خواهد کرد؟ شایعات در حال حاضر نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ از کابل Lightning بهره خواهد برد. چندین منبع گفته اند که رابط USB-C در آیفون ۱۲ وجود نخواهد داشت و احتمالاً آیفون ۱۳ به طور بالقوه به یک طراحی بی سیم تغییر می‌کند.

همچنین گفته می‌شود که براساس یک قانون جدید اتحادیه اروپا، ممکن است آیفون‌های جدید را از استفاده از کابل‌های Lightning در اروپا منع کند. این ممکن است اپل را مجبور کند که رابط گوشی‌های جدید را به USB-C تغییر دهد و اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این مورد برای آیفون ۱۲ صادق است یا خیر، اما ممکن است نکته قابل تاملی باشد. مطمئناً دلایل زیادی وجود دارد که ما دوست داریم آیفون ۱۲ به USB-C مجهز شود، اما به طور کلی احتمال آن زیاد نیست.

گزارش دیگری از نشریه چینی Caifa news همچنین حاکی از آن است که اپل و دیگر تولید کنندگان ممکن است به زودی از آداپتور‌های برق GaN استفاده کنند. این نمونه در حال حاضر توسط شرکت شیائومی مورد استفاده قرار گرفته است و امکان شارژ سریع تا ۶۵ وات را دارد. اگرچه این مسئله هیچ تضمینی برای مشاهده شارژ سریع در آیفون ۱۲- یا هر آیفون جدیدی در آینده- نیست، اما ممکن است به این معنی باشد که احتمالا شاهد یک تجربه شارژ سریع‌تر و بهبود یافته در این گوشی جدید خواهیم بود.

قیمت آیفون ۱۲

آیفون 12 (iPhone 12) تمام اطلاعات آن

 قیمت آیفون ۱۲ چیزی است که به مرور زمان اطلاعات آن درز کرده و در حال حاضر کمی قطعی‌تر شده است. به هرحال از آنچه تاکنون شنیده ایم، این قیمت‌ها احتمالاً تا حد زیادی مطابق با مدل‌های آیفون ۲۰۱۹ خواهد بود. جهت اطلاع، آیفون ۱۱ با قیمت ۶۹۹ دلار آمریکا / ۷۲۹ پوند / ۱۱۹۹ دلار استرالیا شروع می‌شود. آیفون ۱۱ پرو با قیمت ۹۹۹ دلار آمریکا / ۱۰۴۹ پوند / ۱۷۴۹ دلار استرالیا شروع می‌شود و آیفون ۱۱ Pro Max با ۱۰۹۹ دلار آمریکا / ۱۱۴۹ پوند / ۱۸۹۹ دلار استرالیا شروع می‌شود. قیمت مدل‌های آیفون ۱۲ در حال حاضر کمی نامشخص است، درحالی که داده‌هایی از جان پروسر ادعا می‌کند که این گوشی‌ها قیمت‌های مشخصی دارد. همچنین اطلاعات درز شده دیگری نیز ادعا می‌کند که برای نسخه ۴G این گوشی ها، قیمت‌های دیگر وجود دارد.

در حال حاضر اطلاعات ما در خصوص قیمت گوشی‌های آیفون ۱۲، تنها نسخه‌های ۵G این گوشی‌ها را دربر می‌گیرد که از گزارش‌های اپل در توییتر و دیگر منابع اطلاعاتی ما به دست آمده است. ما قیمت انواع گوشی‌های ایفون ۱۲ را در جدول زیر آورده ایم:

 در مورد قیمت این گوشی‌ها در انگلیس یا استرالیا اطلاعات روشنی وجود ندارد، اما اگر اطلاعات بالا دقیق باشد انتظار داریم که قیمت‌ها به طور گسترده با مدل‌های سال گذشته مطابقت داشته باشند. با این حال برخی منابع دیگر، قیمت دقیق گوشی‌های ایفون را بالاتر از نمودار بالا را نشان می‌دهند، به طوری که آیفون ۱۲، ۵G ظاهراً از ۶۹۹ دلار (تقریباً ۵۴۰ پوند / ۹۷۵ دلار استرالیا) برای ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می‌شود و ۷۴۹ دلار برای ۱۲۸ گیگابایت افزایش می‌یابد.

اگرچه این منبع اطلاعاتی (@komiya_kj) سابقه چندانی در این زمینه ندارد، اما به نظر می‌رسد این داده‌ها را می‌توان با کمی تعدیل پذیرفت. همچنین اطلاعات قیمتی این منبع، با گزارشی که پیش از این در مورد احتمال افزایش هزینه مواد اولیه آیفون ۱۲ قابل مطابقت است و این بدان معناست که می‌تواند سبب افزایش قیمت آیفون ۱۲ در خرده فروشی‌ها شود. از طرف دیگر، «مینگ چی کو» (یک تحلیلگر با سابقه خوب در مورد اطلاعات آیفون) گفته است که هزینه اجزای ۵G می‌تواند حدود ۲۲۰ دلار (تقریباً ۱۶۵ پوند / ۳۰۵ دلار استرالیا) به قیمت تولید هر واحد آیفون ۱۲ اضافه کند.

البته این بدان معنا نیست که قیمت گوشی‌های آیفون ۱۲ در هنگام راه اندازی بسیار بیشتر خواهد بود، خصوصاً اینکه به نظر می‌رسد اپل در جا‌های دیگری توانسته هزینه‌های خود را کاهش دهد. گزارشاتی مبنی بر ارزان‌تر بودن باتری آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱ وجود دارد و اینکه ظاهرا گوشی‌ها به طور بالقوه همراه با گوشی و شاخه شارژر نیستند. البته این موارد الزاما به معنای کاهش قیمت نخواهد بود و حتی می‌تواند تاحدی به معنای افزایش قیمت هم باشد. با این حال، در حال حاضر می‌توان گفت که قیمت‌های مندرج در جدول فوق، با توجه به این که بسیاری از منابع اطلاعاتی آن را تایید کرده اند، می‌تواند محتمل‌ترین قیمت‌های آیفون ۱۲ باشد.

آیفون 12 (iPhone 12) تمام اطلاعات آن

رنگ های آیفون ۱۲

 در مورد رنگ‌های آیفون ۱۲، ما شایعه‌ای را شنیده ایم که می‌گوید اپل در مدل‌های برتر خود با رنگ آبی تیره وارد بازار می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که رنگ سبز نیمه شب که در آیفون ۱۱ پرو رونمایی شد، فراتر از انتظارات اپل به فروش رفت، بنابراین ممکن است شرکت تصمیم بگیرد که این رنگ را حفظ کند یا در سایه‌های رنگی جایگزین کند.

آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و طلایی در کنار رنگ سبز نیمه شب در دسترس بودند. این سایه‌ها ممکن است برای آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس باقی بمانند، اما هنوز هیچ مدرک محکمی در مورد بازگشت این رنگ‌ها وجود ندارد.

در مورد آیفون ۱۲ مینی، ما انتظار داریم دامنه رنگ‌های مشابهی با آیفون ۱۱ داشته باشد. این گوشی در رنگ‌های سیاه، سبز، زرد، بنفش، قرمز و سفید موجود است، بنابراین احتمالاً باید انتظار داشته باشید که برخی از این رنگ‌ها برای گوشی آیفون ۱۲ نیز برگردد.

بر این اساس آیفون‌های 12 پرو و پرومکس در چهار رنگ طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی به بازار عرضه خواهند شد.

  • منبع
  • تیتر برتر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید