امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 273151
۵۸۹
۱
۰
نسخه چاپی

آیین­ نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور

حقوق نیوز/ قوانین و مصوبات

 ۱۳۹۹/۳/۱۷

وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت

وزارت نفت ـ سازمان برنامه و بودجه کشور

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

هیأت‌وزیران در جلسه۱۳۹۹/۳/۱۱ به پیشنهاد شماره۶۸۸۷۴ مورخ۱۳۹۹/۲/۲۱ سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (و) تبصره (۲۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، آیین­نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۷) ماده واحده یادشده را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین­نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹

کل کشور

ماده۱ـ در این آیین­نامه، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

۱ـ سازمان: سازمان برنامه و بودجه کشور.

۲ـ خزانه: خزانه‌داری کل کشور .

۳ـ قانون: قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور.

۴ـ سازمان‌های توسعه­ای: سازمان‌های گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت ملی صنایع پتروشیمی.

۵ ـ حسابرسی ویژه: حسابرسی که بر اساس معیارهای ابلاغی سازمان توسط سازمان حسابرسی انجام می­شود .

۶ ـ مطالبات سازمان‌های توسعه‌ای: بدهی دولت مربوط به قبل از سال ۱۳۹۷ به سازمان‌های گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بابت مشارکت در تأمین سرمایه بانک تخصصی صنعت و معدن و همچنین مطالبات سازمان­های توسعه­ای بابت سهم آنها از واگذاری سهام مطابق قوانین مربوط که بر مبنای حسابرسی ویژه تعیین می‌ شود .

۷ـ بدهی سازمان‌های توسعه‌ای: مطالبات دولت بابت مالیات (با تأیید سازمان امور مالیاتی کشور) و سود سهام (با تأیید خزانه) از سازمان‌های توسعه‌ای و شرکت‌های تابع دولتی که صد درصد (۱۰۰%) سهام آنها متعلق به سازمان‌های توسعه‌ای است.

ماده۲ـ سازمان‌های توسعه‌ای موظفند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، گزارش مطالبات، بدهی و مبالغ دریافتی از دولت طی برنامه­های سوم و چهارم توسعه و ماده (۲۹) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی را تا پایان سال ۱۳۹۷ برای سازمان و سازمان حسابرسی ارسال نمایند .

تبصره ـ گزارش سازمان حسابرسی که از مطالبات سازمان‌های توسعه‌ای در سال۱۳۹۷ به سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه‌داری کل کشور ارایه شده است، می‌تواند برای سال ۱۳۹۹ ملاک عمل قرار گیرد.

ماده۳ـ سازمان خصوصی­سازی موظف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آیین­نامه، گزارش مبالغ واگذاری سهام شرکت‌­های تابع و وابسته سازمان‌های توسعه‌ای مربوط به برنامه‌های سوم و چهارم توسعه و قانون اجرای سیاست­های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی تا پایان سال ۱۳۹۷ را به سازمان، خزانه و سازمان حسابرسی ارایه نماید .

ماده۴ـ سازمان حسابرسی موظف است تا پایان مردادماه سال ۱۳۹۹ حسابرسی ویژه از مطالبات سازمان‌­های توسعه­‌ای انجام و گزارش خود را به سازمان و خزانه ارایه نماید.

ماده۵ ـ سهم هر یک از سازمان‌‌های توسعه‌ای برای استفاده از تهاتر موضوع این آیین‌نامه، یک سوم رقم مندرج در ردیف تملک دارایی­های مالی (۵ ـ ۱۰۱۰۰۰) جدول شماره (۸) قانون، هفت هزار و هشتصد میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۸۰۰ر۷ ) ریال می‌باشد. در صورت عدم استفاده از این سهم توسط هر یک از سازمان‌‌های توسعه‌‌ای تا پایان آذرماه سال ۱۳۹۹، با تأیید سازمان، سهم آنها توسط سایر سازمان‌­های توسعه‌‌ای قابل مصرف است .

ماده۶ ـ در اجرای این آیین‌نامه، سازمان‌های توسعه‌‌ای موظف به مبادله موافقتنامه با سازمان می­باشند .

ماده۷ـ خزانه موظف است پس از مبادله موافقتنامه موضوع ماده (۶) این آیین‌نامه، مطالبات سازمان‌های توسعه‌ای را با بدهی آنها تهاتر و اعمال حساب نماید.

ماده۸ ـ مبالغ تهاترشده بر اساس این آیین­نامه به منزله وصولی تلقی شده و در عملکرد ردیف درآمدی (۱۶۰۱۷۲) و منابع عمومی مورد تسویه موضوع جدول شماره (۵) قانون، تأمین و اعمال حساب می شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

  • منبع
  • روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید