امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276513
۵۰۵
۱
۰
نسخه چاپی

اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

تشکیل پرونده قضایی در پی انتشار فایل صوتی از وزیر امور خارجه، محکومیت نازنین زاغری متهم ایرانی- بریتانیایی، تکذیب خروج بابک زنجانی از کشور و ... از جمله اخبار حقوقی و قضایی در هفته گذشته بود.

اخبار حقوقی و قضایی هفته را در این گزارش ایسنا بخوانید.

تأکید دادستان تهران بر ارتقاء خدمت رسانی به جامعه با اجرای برنامه عملیاتی ۱۴۰۰

علی القاصی دادستان تهران در نشست مجازی با سرپرستان نواحی ۳۲گانه دادسرای تهران، ضمن تشریح اهداف و رئوس برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ دادستانی تهران، بر ضرورت اجرای دقیق برنامه بر اساس اهداف و زمان بندی پیش بینی شده تأکید کرد و گفت: این برنامه در راستای اجرایی کردن سند تحول قضایی تدوین شده و می تواند الگویی باشد برای دیگر دادسراها در سراسر کشور تا به اقتضاء شرایط منطقه ای، سند تحول قضایی را عملیاتی کنند.                          

تاکید مصدق بر اصلاح سریع‌تر قانون دیوان عدالت اداری

حجت الاسلام مصدق رئیس دیوان عدالت اداری، در دیدار با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار تسریع اصلاح قانون دیوان عدالت اداری در مجلس شورای اسلامی شد.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: مهم‌ترین خصوصیات و لازمه فعالیت در دستگاه قضایی رفتار مناسب و حُسن خلق است.         

براساس آمار گزارش و عملکرد یکسال گذشته شعب دیوان عدالت اداری،  متوسط زمان رسیدگی در شعب بدوی دیوان عدالت اداری به ۱۳۰ روز و شعب تجدیدنظر به ۷۵ روز رسیده است.

دعوت دبیر ستاد حقوق بشر از ژاپن برای پیوستن به "ابتکار ایران در زمینه خلع سلاح کشتار جمعی"

علی باقری کنی  دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران و توکیو می‌­توانند با ایجاد نهضت جهانی خلع سلاح کشتار جمعی جبهه‌­ای به وسعت همه انسان­‌ها برای مقابله با سازندگان، تولیدکنندگان، فروشندگان و استفاده­ کنندگان از سلاح‌­های کشتار جمعی به وجود بیاورند که نتیجه آن اهدای صلح و امنیت به جهانیان است.

افزایش سرعت رسیدگی به پرونده متهمان نوجوان

المیرا نقی زاده  معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۹ تهران گفت: تسهیل دسترسی به وکیل تسخیری در دادسرای رسیدگی به جرایم نوجوانان و اطفال با تمهید دادسرای اطفال و موافقت دادستان تهران فراهم شد.       

افرادی به اسم شورای نگهبان کلاهبرداری کرده‌اند

عباسعلی کدخدایی  سخنگوی شورای نگهبان در«نشست دانشجویان ایرانی خارج از کشور با سخنگوی شورای نگهبان»  گفت: هرگز سند یا اسنادی دال بر سوءاستفاده اعضاء و کارکنان نهاد شورای نگهبان وجود نداشته و ندارد و مشخص شده افرادی به اسم شورای نگهبان کلاهبرداری می‌کنند.

لغو تحریم‌ها نباید دستاویز دعواهای سیاسی گردد

حجت الاسلام رییسی رئیس قوه قضاییه گفت: لغو تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی آن، مطالبه ملی است و این مطالبه ملی نباید دستاویز دعواهای سیاسی گردد.  

نازنین زاغری به یک سال حبس و ممنوع الخروجی محکوم شد

حجت کرمانی وکیل مدافع نازنین زاغری متهم ایرانی_ بریتانیایی از صدور رای پرونده دوم موکلش  در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران خبر داد و گفت: موکلم در این پرونده به یک سال حبس تعزیری و یک سال منع خروج از کشور  محکوم شده است. 

درباره کاندیداتوری رییسی "فعلا" اتفاق جدیدی رخ نداده است/ بابک زنجانی از کشور خارج نشده است

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفته گذشته  در پاسخ به سوال ایسنا مبنی براینکه آیا نظر آقای رییسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تغییر نکرده و ایشان قصد شرکت در انتخابات را ندارند؟ گفت: قبلا اعلام شده و همان پاسخ قبلی است و فعلا اتفاق جدیدی رخ نداده است.

وی همچنین خروج بابک زنجانی از کشور را تکذیب کرد.

صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات را با دقت بررسی می‌کنیم

آیت الله جنتی  دبیر شورای نگهبان گفت: بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات امر بسیار مهمی است که إن‌شاءالله با توجه به مر قانون این وظیفه را مثل گذشته با دقت هرچه بیشتر انجام خواهیم داد.      

زمان اعلام نتایج آزمون تشریحی قضاوت ۱۳۹۹ مشخص شد

 نتایج  آزمون تشریحی تصدی منصب قضاء قوه قضائیه سال ۱۳۹۹ می‌رساند، تا پایان خرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور اعلام خواهد شد.

تشکیل پرونده قضایی در پی انتشار فایل صوتی از وزیر امور خارجه

پیرو انتشار فایل صوتی طبقه بندی شده وزیر خارجه در شبکه های رسانه ای معاند خارج از کشور، دادسرای عمومی و انقلاب تهران از تشکیل پرونده قضایی در این زمینه خبر داد.

دستگیری ۹۷ نفر از کارکنان فاسد، دلال، کارچاق‌کن، وکلا و سردفتران

سعید بابازاده مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دستگیری ۹۷ نفر از کارکنان فاسد، دلال، کارچاق‌کن، وکلا و سردفتران فاقد صلاحیت خبر داد.                                                      

انتهای پیام                                 

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید