امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282999
۲۰۲
۱
۰
نسخه چاپی

ادعای روزنامه ایران: آغاز کارآموزی قبول‌شدگان آزمون فوق‌العاده مرکز وکلای قوه قضاییه در اسفند

روزنامه ایران در گزارشی درباره آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۱، به نقل از یک منبع آگاه از آغاز کارآموزی قبول‌شدگان از اسفندماه سال جاری خبر داد.

آغاز کارآموزی قبول‌شدگان آزمون فوق‌العاده مرکز وکلای قوه قضاییه در اسفند

آزمون فوق‌العاده مرکز وکلای قوه قضاییه از ابتدای اعلام برگزاری تاکنون حواشی متعددی در پی داشته است. آزمونی نهایتا در ۲۳ اردیبهشت سال جاری بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزار شد و نتایج آن یک بار در ۳۱ مرداد بر اساس نمره خام و بار دوم در ۳۰ شهریور بر اساس نمره تراز اعلام گردید.

آمار قبول‌شدگان مرحله تستی این آزمون حدود ۱۲ هزار نفر اعلام شده و قبول‌شدگان در آبان‌ماه برای طی کردن سایر مراحل پذیرش در سامانه جذب مرکز وکلای قوه قضاییه ثبت‌نام کردند.

مدتی بعد نیز رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت که تا پایان سال دوره کارآموزی پذیرفته شدگان سال ۱۴۰۱ شروع خواهد شد.

بااینحال در هفته‌های اخیر اطلاع‌رسانی رسمی دیگری درباره وضعیت پذیرفته‌شدگان و نحوه جذب آنها صورت نگرفته است.

در همین راستا روزنامه ایران در شماره روز گذشته (۱۱ دی) خود گزارشی درباره این آزمون تهیه کرده که در بخشی از آن به نقل از «یک منبع آگاه در مرکز وکلای قوه قضائیه» آمده است: درباره آخرین آزمونی که برگزار شده است فرایند ثبت‌نام‌ها انجام شده و در حال اخذ استعلام هستیم. بالای ۱۰ هزار نفر پذیرفته شده داریم و با توجه به قانون تسهیل، هرکدام از پذیرفته‌شدگان باید از ۴ مرکز اطلاعات، اطلاعات سپاه، حفاظت اطلاعات و نیروی انتظامی استعلام شوند. نهادهای پاسخگو مقداری کند عمل می‌کنند و کارها با تأخیر مواجه شده‌اند. درکل بررسی صلاحیت‌های عمومی دو تا سه ماه زمان می‌برد. آزمون در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شده و با توجه به این موضوع آقای عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه اذعان دارد که دیگر مصاحبه‌ای هم انجام نمی‌شود. به گفته او تاریخ آغاز کارآموزی‌ها در اسفندماه سال جاری است.»

  • منبع
  • اختبار

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید