امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280961
۴۹۵
۱
۰
نسخه چاپی

از قرار دادن نان داغ در کیسه های پلاستیکی خودداری کنید!

بسیار دیده شده که افراد به محض خرید نان آن را درون کیسه پلاستیکی قرار می‌دهند که این امر سبب تولید حرارت و منجر به تعریق کیسه و کپک زدن نان و همچنین کندانس شدن روی سطح پلاستیک خواهد شد.

از قرار دادن نان داغ در کیسه های پلاستیکی خودداری کنید!

خطر قرار دادن نان در کیسه پلاستیکی

به گفته کارشناسان، پلاستیک از مواد نفتی و پتروشیمی تولید می‌شود که در تماس با مواد داغ و اسیدی، ماده‌ای به نام مونومر تولید می‌کند. این ماده در دراز مدت ممکن است خطرناک و سرطان‌زا باشد. تولید مواد مونومر در کیسه و تماس با نان، باعث ایجاد بیماری‌های ریوی و اختلال گوارشی شده و همچنین سیستم‌های عملکردی بدن افراد را مختل می‌کند. افراد باید نان را بعد از این که خنک شد درون یک پارچه تمیز یا کیسه پارچه‌ای قرار دهند.

روش‌های اشتباه و خطرناک نگهداری از نان

• قرار دادن نان در روزنامه که از سوی برخی افراد مرسوم است روش غلط دیگری است که می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. این کار سبب مهاجرت ترکیبات شیمیایی جوهر روزنامه بر روی سطح نان می‌شود.

• از افراد درخواست می‌شود تا نان را برای خنک شدن بر روی تخته یا میز داخل نانوایی یا بر روی صندلی خودرو قرار ندهند، چون این کار سبب جذب آلودگی این سطوح توسط نان می‌شود.

مراقب نان‌های ماشینی باشید

در برخی از نانوایی‌ها برای عرضه نان لواش و سنگک ماشینی ممکن است از جوهر قند استفاده کنند که استفاده از این ماده باعث ابتلا به سرطان دستگاه گوارش و وارد شدن آسیب شدید کبدی خواهد شد.

جوهرقند یا سدیم دیتیونیت یا بلانکیت، پودری سفید رنگ با ترکیب گوگردی (Na ۲ s ۲ o ۴) و کاربرد صنعتی است. این ماده در صنایع رنگ‌رزی برای از‌بین‌بردن رنگ و سفید کردن قندها، بازیافت کاغذ باطله و موارد معدودی برای زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوهر قند برای سلامت انسان مضر است و در هیچ جای دنیا یک افزودنی غذا محسوب نمی‌شود. درکشورمان برخی نانوایی‌های متخلف آن را به آرد نان اضافه می‌کنند.

سولفیت سدیم یک نمک محلول در آب است که دلیل عمده استفاده از آن به خاطر ایجاد رنگ سفید و مشتری پسند است.

نگهداری طولانی مدت از نان

در صورت خریداری نان برای طولانی مدت لازم است، نان کاملا خنک شود، سپس درون کیسه پلاستیکی مخصوص فریزر بدون منفذ قرار گیرد. در این شرایط می‌توان تا ۲ ماه نان را نگهداری کرد. برای خروج نان از انجماد نیز بسته پلاستیکی را باید در محیط دمای اتاق قرار دهید و بعد به مدت ۲۰ ثانیه در مایکرویو قرار دهید.

  • منبع
  • دلتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید