امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282361
۱۷۲
۱
۰
نسخه چاپی
در پی مسمومیت و بیماری شمار زیادی از دانشجویان

از مطالبه دانشجویان صنعتی اصفهان تا پاسخ مسئولین/ اعلام علت بیماری تا پایان هفته

از مطالبه دانشجویان صنعتی اصفهان تا پاسخ مسئولین/ اعلام علت بیماری تا پایان هفته

«یک هفته از نخستین روز شیوع مسمومیت و بیماری در میان دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان می‌گذرد، اما هنوز علت و گزارش موثقی از مراحل انجام آزمایشات، از سوی فردی متخصص ارائه نشده است.»

از صبح روز چهارشنبه، دوم آذرماه، تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان به دلیل بروز علائمی از جمله مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ، راهی بهداری این دانشگاه شدند. به گفته دانشجویان، تعداد زیادی از دانشجویان مبتلا، برای درمان به بهداری دانشگاه مراجعه کردند و تعدادی راهی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی در شهر اصفهان شدند. از میان آن‌ها، برخی نیز در منزل ماندند و عده‌ای از دانشجویان خوابگاهی نیز به شهر خود بازگشتند و در مراکز درمانی شهر خود تحت درمان قرار گرفتند. به همین دلیل، دانشجویان معتقد هستند که به دلیل وجود چنین طیف وسیعی از دانشجویان بیمار شده، به سادگی نمی‌توان آمار دقیقی  از تعداد نفرات مبتلا شده ارائه کرد و آمار حقیقی بیش از آن چیزی است که بر اساس تعداد ویزیت‌ها اعلام می‌شود.

به گفته دانشجویان، تعداد مراجعه کنندگان به بهداری این دانشگاه بیش از ظرفیت و امکانات این مکان بود، به شکلی که برای تأمین آویز سرم‌ها، چوب لباسی‌های خوابگاه‌ را به بهداری دانشگاه منتقل کردند!  

جمعه ۴ آذرماه، سیدعلی میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، در گفت‌وگویی با ایسنا، زمان مشخص شدن نتایج آزمایشگاهی و علت این اتفاق را دوشنبه الی سه‌شنبه یعنی ۷ و ۸ آذرماه اعلام کرده بود.

شنبه ۵ آذرماه، تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه  به نشانه اعتراض در محل سلف غذاخوری تجمع و ظرف‌های غذای خود را تا پشت دفتر ریاست دانشگاه، بر روی زمین گذاشتند و خواستار پاسخگویی ریاست و مسئولین این دانشگاه شدند.

پس از آن، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، با انتشار ویدئویی در سایت دانشگاه، در بخشی از صحبت‌های خود به بیان علت این اتفاق پرداخت و گفت: «دورنمایی که وجود دارد این است که شاید یک مورد باکتریایی خاصی باشد که از یک منبع واحدی دنبال شده، شاید فردی از رستورانی غذایی گرفته باشد و دست آلوده او باعث انتقال بیماری در محل دیگری شده باشد، یعنی حتماً نباید فرد غذای واحدی را مصرف کرده باشد تا آلودگی گسترش پیدا کند. در هر صورت آقای گله‌داری(معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) دلیل رسمی این قضیه را بیان خواهند کرد.»

در این راستا، یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی، در گفت‌وگو با ایسنا، از عدم پاسخگویی و شفافیت لازم مراجع و مسئولین در رابطه با وضعیت پیش آمده، اظهار نارضایتی کرد و گفت: چرا کسی گزارشی موثق از دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با مسمومیت و آزمایش‌هایی که تا به حال انجام شده را به دانشجویان گزارش نمی‌دهد؟ دانشجویان انتظار دارند، با شرایط ایجاد شده، یک متخصص پزشکی در این مورد حضور داشته باشد و به سوالات پاسخ دهد، ‌ نه یک دکترای کشاورزی یا نساجی یا…

وی ادامه داد: ما انتظار داریم که یک مسئول حوزه‌ بهداشت و سلامت با قدرت اجرایی، در دانشگاه حاضر شود و جلسه‌ای بدون واسطه با حضور دانشجویان تشکیل شود و در این جلسه درباره سیستم نظارتی سلف و دانشگاه توضیح داده شود.  

این دانشجو افزود: مسئولین مربوطه باید به اعتراضات و پرسش‌های دانشجویان گوش دهند و به آن‌ها پاسخگو باشند. آن‌ها باید به صراحت بگویند که چه اتفاقی افتاده است و اکنون در چه مرحله‌ای از تحقیق هستند.

وی همچنین در رابطه با تغییر غذای سلف در وعده ناهار روز ۷ آذرماه و ارسال دو پیام از سامانه تغذیه به دانشجویان، گفت: در ۷ آذر از سوی سامانه تغذیه ۲ پیام به دانشجویان ارسال شد.

از مطالبه دانشجویان صنعتی اصفهان تا پاسخ مسئولین/ اعلام علت بیماری تا پایان هفته

این دانشجوی دانشگاه صنعتی ادامه داد: می‌گویند وضعیت سلف خوب است، اگر خوب است و مشکلی وجود ندارد این پیام‌ها چیست؟

از مطالبه دانشجویان صنعتی اصفهان تا پاسخ مسئولین/ اعلام علت بیماری تا پایان هفته

خبرنگار ایسنا، در روز سه‌شنبه، ۸ آذرماه، به منظور پیگیری وضعیت موجود، با حمید گله‌داری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، درباره اقدامات انجام گرفته و زمان اعلام نتایج آزمایشگاهی تماس گرفت که وی  در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یک‌سری از آزمایش‌هایی را که انجام داده‌ایم، منفی شد، مثل آزمایش کرونا، آنفلوانزا، نمونه میکروبی آب، شیمیایی آب و همچنین وبا. به همین دلیل آزمایش‌های دیگری انجام داده‌ایم که منتظر جواب هستیم. امیدواریم تا آخر هفته نتیجه مشخص شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید