امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272386
۴۹۶
۱
۰
نسخه چاپی
بهرام سرمست

استاندار قم: شهروندان قمی شرایط را جدی نگرفته اند

استاندار قم، با تاکید بر اینکه باید همه بدانند که وضعیت عادی نیست و این شرایط نیاز به همراهی و همدلی بیشتر دارد، گفت: متاسفانه شهروندان قمی شرایط را جدی نگرفته و نسبت به رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه خانگی بی توجه هستند

استاندار قم: شهروندان قمی شرایط را جدی نگرفته اند

استاندار قم، با تاکید بر اینکه باید همه بدانند که وضعیت عادی نیست و این شرایط نیاز به همراهی و همدلی بیشتر دارد، گفت: متاسفانه شهروندان قمی شرایط را جدی نگرفته و نسبت به رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه خانگی بی توجه هستند.

بهرام سرمست روز دوشنبه درنشست خبری در سالن کرامت استانداری قم،‌ با اشاره به وجود برخی ضعف‌ها در حوزه اطلاع رسانی افزود: جنس بحران و مراحل بحران کنونی متفاوت از بحران‌های گذشته است و نوع برخورد با این موضوع نیز نیاز به مدیریت متفاوت و متناسب با این شرایط دارد.

 وی گفت: محور اطلاع رسانی پیرامون این موضوع به دانشگاه علوم پزشکی قم به عنوان نهاد تخصصی در این زمینه محول که این موضوع موجب اطلاع رسانی تخصصی و دقیق شده‌است.

استاندار قم، با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌های استان برای اطلاع رسانی دقیق به مردم، افزود: مدیریت استان، اهالی رسانه را محرم می داند که با عبور از شرایط اولیه بحران، امکان همکاری بیشتر میان مجموعه مدیران استان و اهالی رسانه فراهم شده‌است.

وی اظهار داشت: کیت تشخیص آزمایش درروزهای ابتدایی درقم وجود نداشت و طبیعی بود تا روند بررسی این آزمایش‌ها زمان بر باشد ،به همین دلیل اعلام آمار دقیق در مورد تعداد تلفات و مبتلایان با تاخیر مواجه شد.

سرمست، با تاکید بر شفافیت در ارائه آمارهای مرتبط با کرونا گفت: اگر مصلحت سنجی وجود داشت تا آمار کرونا اعلام نشود، نباید اعلام ابتلا به کرونا در پیش از انتخابات انجام می‌شد ولی به محض مثبت شدن این آزمایش‌ها، بدون توجه به هیچ گونه ملاحظه سیاسی بلافاصله اطلاع رسانی شد.

وی با بیان اینکه سلامت شهروندان اولویت مدیریت قم است و مجموعه استان شبانه روز پای کار هستند، ادامه داد: با جبهه پر حجم رسانه‌های خارجی معاند مواجه هستیم تا آمار رسمی را اعتبارزدایی کند که هوشیاری مردم و رسانه های کشور به ویژه قم در این زمینه بسیار جدی است.

استاندار قم، اظهار داشت: ایجاد قرنطینه و محدودیت‌های بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی استان نیاز به تمهیداتی وجود دارد که تامین برخی از این تمهیدات و اقلام از عهده استان خارج است.

وی ادامه داد: درحوزه تخصصی بهداشت و درمان، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی و در حوزه مدیریت بحران نیز مدیرکل ستاد بحران و معاون سیاسی و اجتماعی استانداری به عنوان سخنگو انتخاب شده‌اند.

استاندار با اشاره به شبهه ایجاد شده در فضای مجازی برای قرنطینه شدن قم گفت: قرنطینه استان در سطح کارشناسی دارای موافقان و مخالفانی است و از ابتدای شروع بیماری نیز هیچ تکلیف و دستورالعملی برای قرنطینه قم  نبود، ضمن اینکه شرایط و همچنین راهبرد مشخص برای قرنطینه شدن قم وجود نداشت.

وی ادامه داد: تاکید وزارت بهداشت قرنطینه خانگی می‌باشد و قرنطینه شهری از ابتدا نیز راهبر وزارت بهداشت نبوده است.

سرمست، با انتقاد از سوء استفاده برخی برای احتکار لواز بهداشتی مورد نیاز مردم گفت: با احتکار کنندگان اقلام مورد نیاز بهداشتی مردم در استان به شدت برخورد می شود و هیچگونه مماشاتی در این زمینه وجود ندارد.

وی ایجاد همکاری و همدلی میان مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و ائمه جمعه و جماعات در استان را نشانه حس همدلی در قم دانست و گفت: هماهنگی کامل میان حوزه های علمیه و مدیریت بحران قم وجود دارد و حتی تعطیلی حوزه ها نیز با هماهنگی مدیریت استان انجام شده است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید