امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280559
۷۵۱
۱
۰
نسخه چاپی

استخدام مبتنی بر مهارت در مقابل استخدام مبتنی بر مدرک

استخدام مبتنی بر مهارت در مقابل استخدام مبتنی بر مدرک تفاوت در چیست؟

استخدام مبتنی بر مهارت چیست؟

اغلب، شرکت‌ها تصمیم‌های ضعیفی برای استخدام می‌گیرند، نه به این دلیل که نیازهای خود را نمی‌دانند یا متقاضیان واجد شرایطی وجود ندارند، بلکه به این دلیل که بر اساس شیوه‌های قدیمی استخدام می‌کنند. با این حال، استخدام‌کنندگان باهوش به روش جدیدی برای استخدام روی می‌آورند که نتایج بسیار بهتری به همراه دارد: استخدام مبتنی بر مهارت.

مفهوم استخدام مبتنی بر مهارت ساده است. این یک رویکرد استخدام است که به جای صلاحیت های رسمی، بر مهارت ها و عملکرد عملی یک نامزد متمرکز است.

مدیران منابع انسانی روی تطبیق یک نامزد با مشخصات شغلی در گذشته تمرکز می کنند. آنها نامزدها را از طریق پیش نیازهایی مانند مدارک تحصیلی، شجره نامه، ارجاعات شخصی و سایر الزامات کارفرما بررسی می کنند. در پایان، داوطلبانی که بیشترین چک باکس را گذرانده بودند، وارد مصاحبه شدند و پیشنهاد دریافت کردند.

رویکرد بر استخدام افراد برای مهارت واقعی آنها متمرکز است، نه مشاغل گذشته، سابقه کاری و سوابق آنها.

به طور کلی، این یک رویکرد استخدام عالی است که کاندیداها و مهارت های عملی آنها را در سنگ بنا قرار می دهد. ثابت شده است که استخدام مبتنی بر مهارت، تنوع در محل کار را بهبود می بخشد و به کاهش هزینه های منابع انسانی در آموزش و حضور در هواپیما کمک می کند.

مزایای استخدام مبتنی بر مهارت

1. مخزن استعداد گسترده تر

41 درصد از مدیران منابع انسانی مورد بررسی اعتراف می‌کنند که موقعیت‌های ابتدایی یکی از چالش‌برانگیزترین موقعیت‌های خالی برای پر کردن هستند، زیرا نامزدها اغلب فاقد مدرک دانشگاهی چهار ساله یا تجربه کاری مرتبط هستند.

واقعیت این است که فارغ‌التحصیلان اخیر کالج برای پوشش هزینه‌های تحصیلی و سرمایه‌گذاری‌شان حقوق بیشتری درخواست می‌کنند و در همان سطح با همکاران بدون مدرک دانشگاهی خود عمل می‌کنند.

بنابراین، منطقی است که از یک رویکرد استخدام خطی سنتی امتناع کنیم و مجموعه استعدادها را با مجموعه مهارت‌های منطبق و پتانسیل مهارت‌های مجدد و ارتقای مهارت گسترده‌تر کنیم.

2. تسریع در زمان استخدام

طبق داده های HRFecast، میانگین زمان استخدام در آلمان 70 روز است. یکی از دلایلی که کسب‌وکارها نمی‌توانند سریع‌تر موقعیت‌ها را پر کنند این است که مهارت‌ها را در مراحل آخر مصاحبه‌های غربالگری بررسی می‌کنند. بنابراین، آن‌ها تعداد زیادی از نامزدها را از دست می‌دهند و به جای شایستگی‌های واقعی، بر مدارک دانشگاهی و سال‌ها تجربه تمرکز می‌کنند.

بنابراین، منطقی است که سازمان ها در وهله اول با پذیرش داوطلبان بدون مدرک تحصیلی رسمی و شجره نامه، نوار ورود خود را از نظر فنی پایین بیاورند. این استراتژی به کارفرمایان کمک می‌کند تا از مجموعه استعدادهای گسترده‌تری بهره ببرند و سریع‌تر موقعیت‌ها را پر کنند.

3. کاهش هزینه ها

مدرک لیسانس یا فوق لیسانس همیشه تضمین نمی کند که داوطلبان آموزش های مبتنی بر مهارت و شایستگی های کافی برای انجام کار را دریافت کرده اند. با پرداختن به مهارت‌ها، کارفرمایان می‌توانند در درازمدت در هزینه‌های آموزش و حضور کارکنان صرفه‌جویی کنند.

4. بهبود نرخ نگهداری

بر اساس تحقیقات لینکدین، نامزدهای بدون مدرک دانشگاهی چهار ساله 34 درصد بیشتر از همتایان خود با مدرک تحصیلی در شرکت‌ها می‌مانند.

5. پتانسیل تنوع زیاد

استخدام مبتنی بر مهارت به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا نیروی کار متنوع‌تر و فراگیرتری -مانند افراد دارای معلولیت- در هیئت مدیره داشته باشند. به عنوان مثال، 62 درصد از جمعیت بالای 25 سال آمریکا مدرک دانشگاهی ندارند. وجود این شرط در آگهی شغلی، بخش قابل توجهی از اقلیت ها را از کار می اندازد و بالعکس. شما می توانید این فرصت ها را با تمرکز بر مهارت ها باز کنید، نه مدرک.

نحوه اتخاذ شیوه های استخدام مبتنی بر مهارت

1. قدم های کوچک بردارید

استارت آپ ها هرگز محصولات خود را بدون آزمایش فرضیه ها به کاربران واقعی عرضه نمی کنند. شما نیازی به تعریف مجدد کل فرآیند استخدام خود ندارید. با مشاغل خالی با بالاترین نرخ زمان برای استخدام و گردش مالی شروع کنید. بنابراین، می‌توانید علت اصلی را پیدا کنید (مانند شکاف مهارت‌ها) و یک رویکرد جدید استخدام را آزمایش کنید.

2. شرح شغل خود را بازنویسی کنید

شرح مشاغل درب ورودی فرآیند استخدام است. کارشناسان منابع انسانی توصیه می کنند شرح شغل خود را به گونه ای بازنویسی کنید که به داوطلبان کمک کند بر شایستگی ها، شایستگی ها و مهارت ها تمرکز کنند.

به گفته لینکدین شرح شغلی که به جای الزامات رسمی، مسئولیت ها را برجسته می کند، در هر بازدید 14 درصد رزومه دریافتی بیشتری دریافت می کند. بنابراین، بلوک "نیازها" را با "مسئولیت ها" جایگزین کنید تا وظایف واقعی یک نامزد در شغل خود را مشخص کنید.

برای مشخص کردن نیازهای خود، بهتر است روی نتایجی که می خواهید ببینید تمرکز کنید.

3. بر مهارت ها تمرکز کنید

تعجب آور به نظر نمی رسد، اینطور نیست؟ هنگامی که تصمیم گرفتید در مسیر استخدام مبتنی بر مهارت قدم بردارید، از تکنیک هایی مانند ارزیابی های مبتنی بر مهارت و آزمون های کدگذاری برای استخراج مهارت های نرم و سخت عملی داوطلب استفاده کنید. از تحصیلات، تجربه کاری و گواهینامه های کاندید فاصله بگیرید.

ایده استخدام مبتنی بر مهارت این است که مهارت‌های مرتبط با شغل فعلی را بدون حذف بیش از حد نامزدها به دلیل سابقه کاری نامربوط یا فقدان آن بررسی کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید