امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275458
۴۲۵
۱
۰
نسخه چاپی
سخنگوی وزارت امور خارجه

اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی» به هیچ وجه در سخنان دکتر ظریف نبوده است

سخنگوی وزارت خارجه، خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری تسنیم در خصوص دیدار هیات طالبان با وزیر امور خارجه کشورمان را مخدوش و حتی اشتباه و گمراه‌کننده عنوان کرد

اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی»  به هیچ وجه در سخنان دکتر ظریف نبوده است

سخنگوی وزارت خارجه، خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری تسنیم در خصوص دیدار هیات طالبان با وزیر امور خارجه کشورمان را مخدوش و حتی اشتباه و گمراه‌کننده عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، سعید خطیب زاده روز یکشنبه طی پیامی، خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری تسنیم در خصوص دیدار هیات طالبان با وزیر امور خارجه کشورمان را مخدوش و حتی اشتباه و گمراه‌کننده دانست.  

وی تصریح کرد: اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی»  به هیچ وجه در سخنان دکتر ظریف نبوده و متاسفانه خبر این رسانه در این خصوص فاقد سندیت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: اخبار صحیح در خصوص وزارت امور خارجه صرفا از مجاری مورد تایید این وزارتخانه منتشر می‌شود و انتشار هرگونه مطلب خارج از مجاری گفته شده فاقد اعتبار می باشد.  

خطیب زاده گفت: در خصوص این‌ملاقات، پیش از این از طریق وزارت امور خارجه اطلاع رسانی لازم انجام شده است.

وزیر خارجه در دیدار امروز صبح با هیات طالبان، ضمن ابراز خشنودی از ایده تشکیل حکومتی همه شمول با حضور همه اقوام و گروهای سیاسی در افغانستان اظهار داشت: تصمیمات سیاسی نمی تواند در خلا اتفاق بیافتد و تشکیل حکومت همه شمول باید در یک فرایند مشارکتی و با در نظر داشت ساختارها و نهادها و قوانین بنیادی مانند قانون اساسی شکل گیرد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید