امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285289
۲۰۳
۱
۰
نسخه چاپی

اف بی آی هشدار داد که تصاویر و ویدئوهای عادی شما ممکن است با دیپ فیک تغییریافته و مقدمه اخاذی از شما را فراهم کنند!

 اف بی آی هشدار داد که تصاویر و ویدئوهای عادی شما ممکن است با دیپ فیک تغییریافته و مقدمه اخاذی از شما را فراهم کنند!

اف‌بی‌آی هشداری درباره افزایش سوء استفاده از هوش مصنوعی (AI)  برای آزار و اذیت یا باج‌گیری افراد با عکس‌ها یا فیلم‌های جعلی جن…سی از آن‌ها ، صادر کرده است.

روز دوشنبه، اف‌بی‌آی بیانیه‌ای منتشر کرد و هشدار داد که کلاهبرداران به طور فزاینده‌ای از فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد عکس‌ها و ویدیو‌های دیپ فیک یا جعل عمیق جنسی از افراد استفاده می‌کنند تا از آن‌ها اخاذی کنند.

این تهدید نگران‌کننده است زیرا کلاهبرداران اغلب از عکس‌ها و ویدیو‌های عادی و معصومانه‌ای که افراد در حساب‌های عمومی رسانه‌های اجتماعی خود ارسال می‌کنند سوء استفاده می‌کنند.

با استفاده از فناوری دیپ فیک، کلاهبرداران از چهره قربانی در عکس‌های رسانه‌های اجتماعی خود برای ایجاد پور…نوگرافی تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

این آژانس می‌گوید: «اف‌بی‌آی به دریافت گزارش‌ از قربانیان، از جمله کودکان خردسال و بزرگسالانی ادامه می‌دهد، که عکس‌ها یا فیلم‌هایشان به محتوای نامناسب تبدیل شده است».

متاسفانه این عکس‌ها یا فیلم‌های تغییریافته به صورت عمومی در رسانه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌های با محتوای جنسی با هدف آزار و اذیت قربانیان یا طرح‌های اخاذی منتشر می‌شوند.

خطرات ارسال عکس‌های عمومی

اف‌بی‌آی همچنین هشداری درباره خطرات انتشار عکس‌ها و ویدیو‌های عمومی  در فضای مجازی صادر کرد.

اف‌بی‌آی می‌گوید: «اگرچه در هنگام پست یا اشتراک‌گذاری به ظاهر بی‌ضرر هستند، اما این تصاویر و ویدیو‌ها می‌توانند محتوای فراوانی را در اختیار افراد بدکار قرار دهند تا از آن‌ها برای فعالیت‌های مجرمانه بهره‌برداری کنند».

«پیشرفت در فناوری تولید محتوا و تصاویر شخصی قابل دسترسی آنلاین فرصت‌های جدیدی را برای عوامل مخرب برای یافتن و هدف قرار دادن قربانیان فراهم می‌کند. این آن‌ها را در برابر شرم ، آزار و اذیت، اخاذی، زیان مالی یا ادامه روند قربانی شدن تکراری در درازمدت آسیب‌پذیر می‌کند.»

اف‌بی‌آی می‌گوید که در ماه آوریل افزایشی در تعداد قربانیان اخاذی شده با این ترفندها مشاده کرده.

کلاهبرداران معمولا در صورتی که در مرحله اول پول اخاذی دریافت نکنند، تهدید به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و کلیپ‌ها با اعضای خانواده و دوستان نزدیک در رسانه‌های اجتماعی، تهدیدشان را عملی می‌کنند. فراتر از آن، آن‌ها از قربانیان می‌خواهند که تصاویر واقعی جنسی از خودشان ارسال کنند.

در ایالات متحده، در حال حاضر هیچ قانون فدرالی برای محافظت در برابر استفاده از تصاویر افراد بدون رضایت آن‌ها در پ…ورن عمیق جعلی یا هر فناوری مرتبط وجود ندارد.

کلاهبرداری‌های دیپ فغیکدر حال افزایش است. سال گذشته، FBI هشداری صادر کرد مبنی بر اینکه تعداد فزاینده‌ای از کلاهبرداران از فناوری دیپ فیک برای جعل هویت نامزد‌های شغلی در طول مصاحبه‌ها برای موقعیت‌های شغلی به صورت دورکاری استفاده می‌کنند.

  • منبع
  • یک پزشک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید