امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282459
۱۵۱
۱
۰
نسخه چاپی

افزایش محتوای خشونت‌آمیز در توییتر بعد از ماسک

گزارش‌های تحقیقاتی دو گروه ناظر در ایالات متحده نشان می‌دهد، با روی کار آمدن ایلان ماسک میزان استفاده ازمحتوای تنفرآمیز در توییتر افزایش یافته است.

افزایش محتوای خشونت‌آمیز در توییتر بعد از ماسک

پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، به نظر می‌زسد میزان محتوای تنفرآمیز در این شبکه اجتماعی افزایش یافته است.

به نقل از CNN، ماه گذشته ایلان ماسک، مالک جدید توییتر اعلام کرد از زمانی‌که از او مدیریت این پلتفرم را بر عهده گرفت، حجم سخنان تنفرآمیز در این شبکه اجتماعی کاهش یافته است. این درحالی است که در این مدت ماسک کارمندان بسیاری را اخراج و از منابع مورد نیاز شرکت برای اجرای سیاست‌های خود استفاده کرد.

موج فزاینده سخنان تنفرآمیز در توییتر

روز جمعه، دو گروه ناظر تحقیقاتی را منتشر کردند که نشان می‌داد ادعای ماسک صحت ندارد. آنها همچنین آمارهایی را از افزایش موج سخنان تنفرآمیز در تویتر ارائه دادند.

مرکز مقابله با نفرت دیجیتال و لیگ ضد افترا هر دو در گزارش‌هایی اعلام کردند که حجم سخنان تنفرآمیز در توییتر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. هر دو گروه نسبت به آنچه در توییتر، یکی از تاثیرگذارترین پلتفرم‌های ارتباطی در جهان رخ می‌دهد، ابراز نگرانی کردند. اتحادیه ضد افترا، وضعیت رو به‌وخامت را یک وضعیت دردسرساز توصیف کرد که با توجه به کاهش کارکنان ناظر در توییتر، احتمالا بدتر هم خواهد شد.

مدیر اجرایی مرکز مقابله با نفرت دیجیتال اعلام کرد که ایلان ماسک فضای توییتر را برای تجارت باز گذاشته و دلیل افزایش چنین توییت‌هایی آزادی‌های داده شده از سوی مدیرعامل جدید توییتر است.

نظر ماسک چه بود؟

بعدازظهر جمعه، ایلان ماسک به مقاله نیویورک تایمز در مورد این تحقیق در توییتر خود نوشت: «کاملا نادرست.» بدون اینکه مشخص کند چه جنبه‌ای از گزارش را مورد مناقشه قرار داده است. او سپس ادعای خود مبنی بر کاهش سخنان تنفرآمیز را تکرار کرد.

با این‌حال به نظر می‌رسد دو تیم مرکز مقابله با نفرت دیجیتال و لیگ ضد افترا به‌دنبال نشان دادن آمارهایی متناقض با حرف‌های ایلان ماسک هستند. ایلان ماسک نیز اعلام کرده که قرار است در هفته آینده داده‌های خود را در مورد میزان سخنان تنفرآمیز در توییتر به اشتراک بگذارد.

ایلان ماسک بارها اعلام کرده می‌خواهد بسیاری از سیاست‌های تعدیل محتوا را که از گذشته در توییتر وجود داشته، لغو کند و فقط سخنانی را ممنوع کند که ترویج‌دهنده خشونت و یا ناقض قانون باشند.

او همچنین قبلاً قوانین قبلی اطلاعات نادرست درباره ویروس کوید را در توییتر لغو کرده و گفته است که قصد دارد به افرادی که قبلاً به دلیل نقض قوانین توییتر ممنوع شده بودند عفو عمومی اعطا کند.

لیگ ضد افترا همچنین خاطرنشان کرد: این تغییرات در حال حاضر بر گسترش سخنان نفرت‌آمیز در توییتر تأثیر می‌گذارد و بازگشت افراط‌گرایان از هر نوع به این پلتفرم، این ظرفیت را دارد که انتشار محتوای افراطی و اطلاعات نادرست را افزایش دهد». به‌علاوه اینکه ممکن است این اتفاق منجر به افزایش آزار و اذیت کاربران شود.

  • منبع
  • تجارت نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید