امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279983
۳۰۵
۱
۰
نسخه چاپی

افسانه های بودجه بندی که هرگز نباید باور کنید

افسانه های بودجه بندی که هرگز نباید باور کنید

سخت است اولویت بندی کنید که پولتان کجا می رود حتی اگر شغلی با درآمد خوب داشته باشید. اما بودجه بندی موفق، رهایی از بدهی و پس انداز برای آینده خود را بسیار آسان تر می کند. یک بودجه خوب باعث می شود که احساس کنید مسئول پول خود هستید، نه برعکس. در اینجا، ما اسطوره‌های بودجه‌بندی را از بین می‌بریم تا بتوانید با اطمینان پس‌انداز کنید و خرج کنید.

1. اگر از بودجه فراتر بروید، محکوم به فنا هستید

طرز فکر همه یا هیچ خطرناک است. مانند زمانی است که در حین رژیم گرفتن از غذاهای ناسالم پرهیز می کنید. ممکن است فکر کنید، "من قبلاً رژیم غذایی خود را خراب کرده ام" و سپس در خوردن بسیاری از غذاها پرهیز کنید. بسیاری از مردم همان منطق شکست خورده را در مورد بودجه اعمال می کنند. شما احتمالاً از بودجه خود به طور کامل پیروی نمی کنید، به خصوص وقتی شروع می کنید. وحشت نکنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تمام هزینه‌های ثابت خود را پوشش دهید، پس از آن نیز به خودتان انعطاف‌پذیری بدهید.

2. شما باید نحوه استفاده از دفاتر بودجه را بدانید

شما مجبور نیستید با دفاتر بودجه یا سیستم های دفتر کل پیچیده بودجه بندی کنید. خوشبختانه، تعدادی از اپلیکیشن‌ها اکنون بودجه‌بندی را آسان کرده‌اند. می توانید یکی آن ها را نصب و امتحان کنید.

3. بودجه ریزی زمان زیادی می برد

همانطور که معلم مالی دیو رمزی می گوید اگر فکر می کنید وقت کافی برای بودجه ریزی ندارید، اولویت های خود را بسنجید. شما نمی توانید برای بودجه هزینه کنید. زمان می برد. اما هنگامی که یک روش را در جای خود دارید، بسیار آسان تر می شود. تماشای یک نمایش کمتر از Netflix را به عنوان سرمایه گذاری در آینده خود در نظر بگیرید.

4. شما باید در ریاضیات خوب باشید

برنامه‌های زیادی می‌توانند محاسبات را برای شما انجام دهند. برای شروع، برنامه های رایگان را بررسی کنید. بانکداری آنلاین، که احتمالاً از قبل با حساب جاری خود دارید، یکی دیگر از ابزارهای عالی است که به طور خودکار هزینه های شما را ردیابی می کند تا مجبور نباشید تتمه حساب یک دسته چک را بررسی کنید.

5. بودجه بندی خسته کننده است

حفظ بودجه ممکن است جالب ترین فعالیت نباشد. اما آیا می دانید چه چیزی واقعاً سرگرم کننده است؟ همانطور که دیو رمزی اشاره می کند، بدون بدهی بودن. به علاوه، زمانی که شروع به بودجه ریزی موفقیت آمیز کنید، احتمالاً از آن احساس رضایت خواهید کرد!

6. شما می توانید یک بودجه در ذهن خود انجام دهید

شما ممکن است در ردیابی هزینه های خود خوب باشید. اما واقعاً، مدیریت بودجه در ذهنتان سخت است. علاوه بر این، بودجه‌بندی فقط به حسابداری هزینه‌های گذشته نیست. این در مورد تصمیم گیری است که پول شما باید در آینده به کجا برسد. اهداف خود را عمداً بنویسید - فقط به آنها فکر نکنید.

7. بودجه بسیار محدود کننده است

هیچ کس از شما نخواهد خواست که از هر لذتی در زندگی دست بکشید. دوست دارید ناخن هایتان را درست کنید یا گلف بازی کنید؟ عالی. فقط آن را در بودجه قرار دهید! وقتی می دانید چگونه خرج می کنید، در واقع این توانایی را به شما می دهد که به جای معاملات بی فکری که ما را وسوسه می کند، از پول برای چیزهایی که می خواهید، عاقلانه استفاده کنید.

8. بودجه بندی به معنای عدم صرف غذا در بیرون است

بودجه بندی به معنای محرومیت کامل نیست. می‌توانید از ناهار در یک رستوران لذت ببرید فقط حواستان باشد که چقدر برای این چیزها هزینه می کنید و برای آنها در بودجه خود برنامه ریزی کنید. حتی ممکن است متوجه شوید که غذا خوردن در خارج از خانه زمانی خاص‌تر می‌شود که عمداً با پولی که می‌دانید برای این کار است آن را انجام دهید.

9. بودجه بندی فقط برای افرادی است که مشکلات مالی دارند

اگر راحت زندگی می کنید، ممکن است فکر کنید که نیازی به بودجه ندارید. در حالی که ما در مورد اهمیت بودجه برای رهایی از بدهی صحبت کرده ایم، بودجه برای همه است، چه بدهی یا بدون بدهی. اگر عمدا پس انداز نکنید و خرج نکنید، پول شما را کنترل می کند - نه برعکس.

10. زمان خوبی برای شروع بودجه نیست

سفر بزرگ در راه است؟ کریسمس نزدیک است؟ ممکن است وسوسه شوید که بگویید زمان مناسبی برای شروع بودجه نیست. اما همیشه می توانید بهانه ای بیاورید. ورود به یک فصل پر هزینه بهترین زمان برای شروع یک بودجه است. از قبل تصمیم بگیرید که چقدر پول برای آن تعطیلات یا هدایا استفاده خواهید کرد و به این قول وفا کنید!

11. بودجه باید فوق العاده دقیق باشد

همانطور که گفتیم، برای داشتن بودجه نیازی نیست که یک جادوگر بودجه بندی باشید. اما وقتی لاستیک با جاده برخورد می‌کند، آیا بودجه‌ها هنوز دقیق هستند؟ آنها نباید باشند. بودجه 50/30/20 مدل ساده‌تری برای پیروی است. این هزینه های شما را به سه دسته تقسیم می کند: نیازها، خواسته ها و پس انداز.

12. شما هدف فعلی پس انداز ندارید، بنابراین نیازی به پس انداز ندارید

برای جوانان سخت است که سر خود را به دور چیزهایی که در آینده نیاز دارند بپیچند. بنابراین به طور طبیعی، آنها انگیزه ای برای پس انداز ندارند. اما اگر برای آینده خود اهداف پس انداز ایجاد کنید، بعداً از خود تشکر خواهید کرد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید