امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272433
۴۱۹
۱
۰
نسخه چاپی
به دلیل شیوع ویروس کرونا

انگلیس انتخابات شوراهای شهر و شهرداری لندن را یک سال به تعویق انداخت

نخست وزیر انگلیس با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان که تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار نفر بدان مبتلا و هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند، تصمیم گرفت تا انتخابات شوراهای شهر و شهرداری لندن را یک سال به تعویق بیندازد

انگلیس انتخابات شوراهای شهر و شهرداری لندن را یک سال به تعویق انداخت
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

نخست وزیر انگلیس با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان که تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار نفر بدان مبتلا و هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند، تصمیم گرفت تا انتخابات شوراهای شهر و شهرداری لندن را یک سال به تعویق بیندازد.

انتخابات شوراهای شهر و شهرداری لندن قرار بود ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شود اما دولت لندن لایحه‌ای را برای تعویق تاریخ انتخابات تنظیم کرده که هفته آینده به رأی مجلس خواهد گذاشت.

نامزدهای تصدی کرسی شهرداری لندن از تصمیم دولت در این ارتباط استقبال کرده‌اند.    

«روری استورات» در همین پیوند گفت: باید بسرعت سیاست لغو تجمعات و تعطیلی مدارس را به اجرا بگذاریم. دوره قرنطینه را بیشتر کنیم و بازدید افراد خارجی به خانه سالمندان را کاهش دهیم.  

تعداد ابتلا به کرونا در انگلیس امروز یک جهش ناگهانی را تجربه کرد و آمار از ۵۹۰ به ۷۹۸ نفر رسید.  

بوریس جانسون روز گذشته (پنجشنبه) پس از پایان جلسه اضطراری اعضای دولت و متعاقب شناسایی کرونا به عنوان پدیده‌ای همه گیر از سوی سازمان بهداشت جهانی، از آغاز مرحله دوم مقابله با این ویروس خبر داد.

وی با بیان اینکه کرونا فجیع‌ترین بحران بهداشت عمومی در یک نسل است، اظهار کرد: آمار ابتلا به این ویروس در روزها و هفته‌های آینده افزایش خواهد یافت و خانواده‌ها عزیزان خود را از دست می‌دهند.

نخست وزیر انگلیس با اشاره به روش‌های پیش‌بینی شده‌ دولت برای مقابله با کرونا افزود: ما اینک از مرحله مهار عبور کرده و تلاش خواهیم کرد تا سرعت شیوع این ویروس را کاهش دهیم.

او عنوان کرد: اگر حتی چند هفته بتوان جلوی اوج‌گیری آمار ابتلا به کرونا را گرفت، سازمان ملی بهداشت در وضع قوی تری برای پاسخ‌گویی به این بحران خواهد بود.  

بر همین اساس، وی اعلام کرد که از امروز (جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸) هر کس حتی علایم خفیفی از کرونا داشته باشد باید دست کم هفت روز خود را در خانه قرنطینه کند. نخست وزیر انگلیس همچنین از افراد بالای سن ۷۰ سال خواست تا از سفرهای تفریحی خودداری کرده و اردوهای مدرسه لغو شود.  

جانسون افزود که در هفته‌های آینده نیز اگر کسی به کرونا مبتلا شود، از تمام اعضای خانواده‌ او خواسته می‌شود تا خود را در خانه قرنطینه کنند. او به لغو گردهمایی‌های عمومی و تعطیلی آموزشگاه‌ها نیز اشاره اما تصریح کرد که در این مقطع چنین سیاستی اجرا نخواهد شد.

با این حال، دانشمندان، کارشناسان و جامعه پزشکی انگلیس معتقدند که سیاست‌های جدید دولت جانسون برای مقابله با ویروس کرونا، با توجه به آمار فزاینده ابتلا، و مرگ و میر بر اثر این ویروس هماهنگ نیست.

برخی تحلیل‌گران سیاسی نیز می‌گویند؛ کرونا دمکراسی کشورها را هدف گرفته است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید