امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 267663
۱۰۷۴
۱
۰
نسخه چاپی
رسانه ها اعلام کردند

اکتشاف تاریخی بزرگ در الجزایر

دانشمندان الجزایری و غربی از یک کشف باستان شناسی مهم در شرق پایتخت این کشور خبر داده و اعلام کردند این اکتشاف مسیر تحقیقات در خصوص محل زندگی انسان اولیه بر روی کره زمین را تغییر می دهد

اکتشاف تاریخی بزرگ در الجزایر

دانشمندان الجزایری و غربی از یک کشف باستان شناسی مهم در شرق پایتخت این کشور خبر داده و اعلام کردند این اکتشاف مسیر تحقیقات در خصوص محل زندگی انسان اولیه بر روی کره زمین را تغییر می دهد.

روزنامه «الخبر » الجزایر در این خصوص نوشت، محققان و دانشمندان الجزایری و غربی اخیرا به شواهد و آثار جدیدی در استان «سطیف» واقع در 270 کیلومتری شرق پایتخت دست یافته اند که قدمت آن به دو میلیون و 400 هزار سال پیش باز می گردد.

این روزنامه افزود، گروه های تحقیقاتی از الجزایر،اسپانیا، استرالیا و فرانسه موفق به پیدا کردن بقایای ابزارهای ساخته شده از سنگ و بقایای استخوان برخی حیوانات در این محل شدند که این نشان می دهد این منطقه، قدیمی ترین محل سکونت بشر در شمال آفریقا و دومین محلی است که بشر در جهان پای خود را آنجا گذاشته است(نخستین محل سکونت انسان «قونا » در اتیوپی با قدمتی حدود دو میلون و 600هزار سال اعلام شده است.)

ابزارهای کشف شده در این محل شامل سنگ های با لبه های تیز، سنگ های گرد و تخت و کاردک مانند است که از آن برای شکار و قطعه قطعه کردن اندام های حیوانات استفاده می شده و بسیار شبیه به ابزارهای سنگی کشف شده در قونا اتیوپی است و بقایای فسیلی حیوانات یافته شده در این محل نیز مربوط به حیواناتی است که نسل آن منقرض شده است.

«محمد سحنونی » محقق الجزایری در این حصوص گفت، این تحقیقات نشان داد حضور انسان در شمال آفریقا بسیار قدیمی تر از زمانی است که تصور می شد زیرا تحقیقات جدید نشان می دهد حضور انسان ها در شمال آفریقا تقریبا همزمان با حضور انسان ها در شرق آفریقا (اتیوپی) است.

وی افزود: نتایج این تحقیقات افق های جدیدی به روی محققان برای اکتشافات جدید می گشاید. 
تارنمای «البلاد » الجزایر نیز در این خصوص نوشت، مجله علمی ساینس این را یک اکتشاف تاریخی بزرگ دانسته است و مقاله علمی مربوط به این اکتشاف را چاپ کرده که در آن آمده است بیش از 250 ابزار سنگی در این محل یافته شده است.

البلاد در ادامه افزود، روزنامه فرانسوی l obsدر این خصوص نوشته است، در گذشته تصور می شد جنوب شرق آفریقا محلی است که انسان های اولیه در آنجا زندگی می کردند اما این اکتشاف باستانشناسی تحقیقات گذشته را زیر سوال می برد .

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید