امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 269781
۱۱۳۸
۱
۰
نسخه چاپی

اکرم امام‌اوغلو در انتخابات شهرداری استانبول به پیروزی قاطع رسید

اکرم امام‌اوغلو نامزد حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در انتخابات حساس شهرداری استانبول با کسب ۵۴.۰۳ درصد آرا به پیروزی قاطع رسید

اکرم امام‌اوغلو در انتخابات شهرداری استانبول به پیروزی قاطع رسید
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

اکرم امام‌اوغلو در انتخابات شهرداری استانبول به پیروزی قاطع رسید

اکرم امام‌اوغلو نامزد حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در انتخابات حساس شهرداری استانبول با کسب ۵۴.۰۳ درصد آرا به پیروزی قاطع رسید.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، «بینالی یلدریم» نخست وزیر پیشین و رئیس مجلس سابق ترکیه که از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه و ائتلاف جمهور به عنوان رقیب اصلی امام‌اوغلو وارد کارزار انتخاباتی شده بود، با کسب ۴۵.۰۹ درصد آرا نفر دوم شد و عرصه را به رقیب باخت.
«نجدت گوک چنار» از حزب سعادت و «مصطفی ایلکر یوجل» از حزب وطن نیز دو نامزد دیگر انتخابات شهرداری استانبول بودند که مجموعاً ۰.۸۸ درصد آرا را کسب کردند.
یلدریم که از یاران نزدیک «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه است شکست را پذیرفت و پیروزی رقیبش را تبریک گفت. وی همچنین اظهار داشت: هر کاری برای نفع رساندن به استانبول از دستمان برآید انجام می‌دهیم.
با پیروزی امام‌اوغلو ۴۹ ساله حاکمیت حدود ۱۸ ساله حزب عدالت و توسعه بر شهرداری استانبول پایان یافت.
مردم شهر استانبول در حالی دست به انتخاب از میان دو گزینه مهم یلدریم و امام اوغلو زدند که انتخابات حدود دو ماه پیش استانبول، باطل اعلام شد و دو رقیب دور قبل، این بار نیز خود را در معرض رأی مردم گذاشتند.
شورای عالی انتخابات ترکیه ۱۶ اردیبهشت ماه نتایج انتخابات ۱۱ فروردین ماه شهرداری کلانشهر استانبول را که به پیروزی اکرم امام‌اوغلو منجر شده بود، باطل اعلام کرد.
شورای عالی انتخابات ترکیه به درخواست حزب حاکم عدالت و توسعه که مدعی تخلفات عدیده در جریان رأی گیری در شهر استانبول بود، نتیجه این انتخابات را ابطال کرد.
نوزدهمین دوره انتخابات محلی ترکیه که در جریان آن شهرداران، شوراهای شهر و رؤسای مناطق به مدت ۵ سال انتخاب شدند، در روز ۱۱ فروردین ماه و با مشارکت ۸۴ درصدی مردم ترکیه برگزار شد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید