امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 270789
۳۹۲
۱
۰
نسخه چاپی
رئیس جمهوری فرانسه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد

اکنون زمان انجام مذاکرات میان ایران، آمریکا، قدرت های بزرگ و کشورهای منطقه فرا رسیده است/هدف از مذاکرات باید برداشتن تمام تحریم ها از ایران باشد

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه اکنون زمان انجام مذاکرات میان ایران، آمریکا، قدرت های بزرگ و کشورهای منطقه فرا رسیده است، گفت: هدف از مذاکرات همچنین باید برداشتن تمام تحریم ها از ایران باشد

 اکنون زمان انجام مذاکرات میان ایران، آمریکا، قدرت های بزرگ و کشورهای منطقه فرا رسیده است/هدف از مذاکرات باید برداشتن تمام تحریم ها از ایران باشد
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه اکنون زمان انجام مذاکرات میان ایران، آمریکا، قدرت های بزرگ و کشورهای منطقه فرا رسیده است، گفت: هدف از مذاکرات همچنین باید برداشتن تمام تحریم ها از ایران باشد.

به گزارش الجزیره، مکرون گفت: باید هدف از این مذاکرات عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی، پایان بحران یمن و طرح امنیت منطقه باشد.

رئیس جمهوری فرانسه اضافه کرد: تنش ها به طور بی سابقه ای در مناطق بسیاری همان طور که در منطقه خلیج فارس می بینیم، زیاد شده است.

مکرون اضافه کرد: حملات به عربستان سعودی معادلات را بر هم زد و ما با خطر شعله ور شدن کامل منطقه براساس ارزیابی های اشتباه مواجه هستیم.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: راهبرد فشار بر ایران تنها منجر به افزایش تنش ها در منطقه می شود.

وی گفت: برقراری صلح، مذاکره و آمادگی برای دادن امتیازات را می طلبد و این مساله ای است که امروز، خاورمیانه و خلیج فارس به آن نیاز دارد.

مکرون در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع بحران لیبی پرداخت و خواستار برگزاری کنفرانس آشتی میان طرف های مختلف این کشور شد. وی همچنین از نقش اتیوپی در حل بحران سودان قدردانی کرد.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: پیشرفت هایی برای برداشتن محتوای افراطی از شبکه اینترنت کسب کردیم.

هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حال برگزاری است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید