امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276920
۳۶۴
۱
۰
نسخه چاپی
وکیل مدافع جمعیت امام علی(ع)

اگر آقای رئیسی با شعار حمایت از سازمان‌های مردم نهاد وارد عرصه انتخابات شدند امروز پرونده امام علی(ع) را بررسی کنند

وکیل مدافع جمعیت امام علی(ع) گفت: ظاهراً یکی از شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد است بنابراین ما امیدواریم که اگر آقای رئیسی با این شعار وارد عرصه انتخابات شوند، امروز پرونده جمعیت را بررسی کنند، یعنی ما از باب راستی‌آزمایی می‌توانیم موضوع پرونده جمعیت امام علی(ع) را در خصوص این وعده انتخاباتی آقای رئیسی در نظر بگیریم

اگر آقای رئیسی با شعار حمایت از سازمان‌های مردم نهاد وارد عرصه انتخابات شدند امروز پرونده امام علی(ع) را بررسی کنند

رئیسی که با شعار حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد وارد عرصه انتخابات شده، پرونده جمعیت امام علی(ع) را بررسی کند

وکیل مدافع جمعیت امام علی(ع) گفت: ظاهراً یکی از شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد است بنابراین ما امیدواریم که اگر آقای رئیسی با این شعار وارد عرصه انتخابات شوند، امروز پرونده جمعیت را بررسی کنند، یعنی ما از باب راستی‌آزمایی می‌توانیم موضوع پرونده جمعیت امام علی(ع) را در خصوص این وعده انتخاباتی آقای رئیسی در نظر بگیریم.

ابوذر نصراللهی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص آخرین جزئیات پرونده جمعیت امام علی(ع)، ‌اظهار کرد: پرونده فعلاً در دادگاه تجدید نظر تهران در نتیجه اعتراض ما به رأی انحلال در حال رسیدگی است.

وکیل مدافع جمعیت امام علی(ع) افزود: وزارت کشور درخواست انحلال جمعیت امام علی(ع) را تقدیم دادگاه بدوی کرد و دادگاه بدوی بدون توجه به ادله و درخواست‌های ما، رأی را صادر کرد. درخواست ما این بود که در خصوص مسائلی که وزارت کشور مطرح می‌کند، بازدید محلی صورت بگیرد. در خصوص شفافیت مالی نیز ما تقاضا داشتیم با توجه به اینکه تمامی صورت حساب‌های مالی که به تایید حسابرس رسمی رسیده و اداره مالیات بر مبنای آنها مالیات را صفر اعلام کرده است علیرغم این مسأله اگر ادعایی باشد باید در اینگونه موارد به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع شود که دادگاه بدوی این کار را انجام نداده است و یک رأی که شبیه یک بیانیه است را صادر کرد.

وی بیان کرد: قاضی محترم گفتند که برای ثبت در تاریخ مسائلی را می‌نویسیم که یکی از ادعاهای ما این است که وظیفه قاضی تاریخ‌نگاری نیست و وظیفه قاضی انشاء رأی عادلانه براساس مستندات قانونی است.

نصراللهی ادامه داد: در کشور ما قانون فصل‌الخطاب است نه هیچ امر و موضوع دیگری. آنچه که درخواست ماست، رسیدگی در چارچوب قانون و بدور از هرگونه شائبه است.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه این دعوا یک دعوای حقوقی بود، افزود: اگر وزارت کشور این دعوا را مطرح نمی‌کرد، دادگاه و قوه قضاییه مجالی برای رسیدگی نداشت. متأسفیم که دولتی که منشور حقوق شهروندی را تصویب کرده مصرانه پیگیر این دعوا باشد و چنین درخواستی از دادگاه داشته باشد.

وی اضافه کرد: نهادهای مردم، نهادهایی هستند که در کشورهای توسعه‌یافته به عنوان یک نهاد کمکی برای فعالیت‌هایی که بر عهده دولت است، در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ظاهراً یکی از شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی، حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد است بنابراین ما امیدواریم که اگر آقای رئیسی با این شعار وارد عرصه انتخابات شده‌اند، امروز پرونده جمعیت را بررسی کنند و قطعاً اگر پرونده را بخوانند، نظری خلاف رأی دادگاه بدوی خواهند داشت. یعنی ما از باب راستی‌آزمایی می‌توانیم موضوع پرونده جمعیت امام علی(ع) را در خصوص این وعده انتخاباتی آقای رئیسی در نظر بگیریم.

وکیل مدافع جمعیت امام علی(ع) ادامه داد: شخصیت حقوقی دولت‌ها پابرجاست؛ یعنی پس از پایان دولت نیز وزیر کشور، کار وزیر کشور سابق را ادامه خواهد داد. مگر اینکه سیاست وزیر کشور آینده غیر از وزیر کشور کنونی باشد، یعنی شخصی دایر بر مدار تعامل و تحمل باشد و درک بالایی از مسائل کشور داشته باشد. اگر وزیری در آینده روی کار بیاید که در چارچوب قانون عمل کند، احتمالاً دستور استرداد دادخواست را بدهد.

وی خاطرنشان کرد: من امیدوارم، چون معتقد بودم که یکی از اقشار شریف جامعه قضات هستند. غالب کسانی که در قوه قضاییه فعال هستند، افرادی هستند که به اصول اخلاقی و قانونی پایبند هستند. ممکن است اقلیتی وجود داشته باشد اما این افراد بسیار کم هستند. ما تنها چیزی که از دستگاه قضا انتظار داریم این است که پس از پایان رسیدگی احساس عدالت کنیم، یعنی بدانیم که به پرونده ما طبق قانون رسیدگی شده است. امیدوارم شعبه دادگاه تجدیدنظر رسیدگی قانونی داشته باشد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایلنا

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید