امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283322
۲۲۷
۱
۰
نسخه چاپی

ایراد رییس مجلس به آیین نامه پرداخت کمک معیشت ایثارگران معسر

رییس مجلس در نامه ای به رییس جمهور ماده ۴ آیین نامه اجرایی بند(هـ) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (پرداخت کمک معیشت ایثارگران معسر) را مغایر قانون اعلام کرد.

ایراد رییس مجلس به آیین نامه پرداخت کمک معیشت ایثارگران معسر

در ایراد وارده به بند ۴ این مصوبه مبنی بر پرداخت کمک معیشت به ایثارگران معسر آمده است:«در بند (۷) ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری مصوب ۱۴۰۱- مبلغ مربوط به کمک معیشت جانبازان به تفکیک جانبازان زیر ۲۵ ٪ و بالای ۲۵ ٪ جانبازی به صورت مقطوع مشخص شده است. بنابراین حکم مقرر در ماده (۴) مصوبه مبنی بر برقراری کمک معیشت جانبازان بر اساس ضوابط دیگر و اولویت بندی آنان، مغایر قانون است.»

متن نامه به شرح زیر است:

حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

بازگشت به رونوشت تصویب نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۱۵۳۸۴۳/ت۶۰۰۳۲هـ مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ موضوع: آیین نامه اجرایی بند(هـ) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور متعاقب بررسیها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و  مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی آن مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است ملغی الاثر خواهد بود.

«در بند (۷) ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری مصوب ۱۴۰۱– مبلغ مربوط به کمک معیشت جانبازان به تفکیک جانبازان زیر ۲۵ ٪ و بالای ۲۵ ٪ جانبازی به صورت مقطوع مشخص شده است. بنابراین حکم مقرر در ماده (۴) مصوبه مبنی بر برقراری کمک معیشت جانبازان بر اساس ضوابط دیگر و اولویت بندی آنان، مغایر قانون است.»

محمد باقر قالیباف

ماده ۴ مصوبه:

ماده ۴- بنیاد موظف است نسبت به برقراری کمک معیشت برای مشمولان این آیین نامه براساس درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب العلاج و افراد مشمول دارای محدودیت های جسمی حرکتی و ضایعات غیرجانبازی و با اولویت سه دهک اول و در چهارچوب اعتبارات مصـوب مربوط اقدام نماید.

ایراد رییس مجلس به آیین نامه پرداخت کمک معیشت ایثارگران معسر

  • منبع
  • اختبار

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید