امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277274
۴۳۴
۱
۰
نسخه چاپی

بازدید هیئت اعزامی سازمان قضایی نیروهای مسلح از مرزهای شرقی کشور

بازدید هیئت اعزامی سازمان قضایی نیروهای مسلح از مرزهای شرقی کشور

هیئتی به دستور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از مرزهای شرقی کشور بازدید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، به دنبال وقایع اخیر در  افغانستان، به دستور حجت الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، هیئتی به سرپرستی حجت الاسلام علی اسماعیلی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خراسان رضوی با حضور در مناطق مرزی شرق کشور از نزدیک در جریان میزان آمادگی نیروهای مدافع مرز قرار گرفت.

این هیئت که امیر محمدحسین مستشاری فرمانده لشگر۷۷ ثامن‌الائمه (ع) نیز آنها را همراهی کرد با ۷۴ پناه‌جوی نظامی زن و مرد مرزبانی افغانستان که یک بچه یک ساله نیز در بین آنها به چشم می‌خورد دیدار کردند و جویای وضعیت رسیدگی به آنها شدند.

مهدی اخلاقی دادستان نظامی استان خراسان رضوی و از اعضای هیئت اعزامی سازمان قضایی نیروهای مسلح به مرزهای شرقی در این ارتباط گفت: این افراد پس از سقوط گذرگاه اسلام قلعه به مرز ایران پناه آورده بودند و در مکان مناسبی اسکان داده شدند.

وی افزود: اکثریت این پناه جویان از نحوه پذیرایی و رفتار نظامیان ایرانی بسیار راضی بودند و با رایزنی بعمل آمده با مقامات استانی مقرر شد تا هرچه سریعتر طبق معاهدات بین المللی با یک فروند هواپیما به کابل منتقل شوند.

به گفته این مقام قضایی، اعضای هیئت در ادامه از گروهان تاکتیکی و پاسگاه های مرزی دوغارون و تپه سفید و ایست بازرسی ۱۷ شهریور مرزبانی و پایگاه تیپ ۲۷۷ شهید تولایی ارتش بازدید به عمل آوردند.

وی گفت: سپس اعضای هیئت در نشستی با فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۷۷ و تیپ ۲۷۷ شهید تولایی و فرمانده هنگ مرزی شهرستان تایباد در ستاد فرماندهی تیپ ۲۷۷ شهید تولایی اوضاع و احوال منطقه را مورد بررسی قرار دادند و حجت الاسلام اسماعیلی رئیس هیئت با اهدای هدایایی از سرهنگ رضا نذری فرمانده تیپ ۲۷۷ شهید تولایی، سرهنگ محمد چراغ فرمانده هنگ مرزی تایباد و چند تن از مرزداران تقدیر کرد.

در ادامه این بازدید مرزی، دادستان نظامی استان خراسان رضوی در جمع فرماندهان گردان‌ها و گروهان‌ها و پاسگاه‌های مرزی مرزبانی شهرستان تایباد ضمن ابلاغ سلام رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور کلاس آگاه‌سازی با موضوع جرایم مرزی برپا کرد.

اخلاقی از مرزبانان خواست نسبت به تحولات اخیر در کشور همسایه هوشیاری خود را حفظ کنند و به اجرای معاهدات بین المللی مرزی و اقدامات بشردوستانه نسبت به پناهجویان کشور افغانستان توجه بیشتری کنند.

حجت الاسلام علی اسماعیلی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خراسان رضوی و رئیس هیئت اعزامی پس از این بازدید گفت: خوشبختانه مرزداران ما در ارتش و نیروی انتظامی در آمادگی کامل بسر می‌برند و با کوچکترین تهدیدی مقتدرانه مقابله خواهند کرد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید