امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280901
۷۴۴
۱
۰
نسخه چاپی

بخشنامه اصلاح میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱

اصلاحیه میزان افزایش حقوق مستمری‌ بگیران تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱

معاون محترم….

مدیر کل محترم…

مدیر کل محترم تأمین اجتماعی استان….

احتراماً؛ در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی و با ملغی‌الاثر شدن مصوبه شماره ۴۲۳۲۹/ت۵۹۸۲۵هـ مورخ ۱۸/۰۳/۱۴۰۱ هیأت محترم وزیران، وفق مصوبه مورد توافق وزرای محترم عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی پیوست نامه شماره ۱۲۹۶۹۰ مورخ ۰۷/۰۶/۱۴۰۱ در خصوص میزان افزایش مستمری قابل پرداخت از ابتدای سال ۱۴۰۱، بندهای (الف) و (هـ) بخشنامه شماره (۷۹) مستمری‌ها به شماره ۳۷۴۵/۱۴۰۱/۱۰۰۰ مورخ ۲۸/۰۳/۱۴۰۱، به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:

الف) میزان افزایش مستمری (موضوع ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی)

از تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۰ برقرار شده است، به ترتیب برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری (مبلغ ۲۶.۵۵۴.۹۵۰ ریال) و کمتر از آن، به میزان ۵۷.۴% (پنجاه و هفت و چهار دهم درصد) و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان ۳۸% (سی و هشت درصد) به‌علاوه مبلغ ثابت ۵.۱۵۱.۶۶۰ (پنج میلیون و یکصد و پنجاه و یک هزار و ششصد و شصت) ریال مستمری آنان در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد به نحوی که مجموع دریافتی ایشان (بدون احتساب مبلغ کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد) از مبلغ ۵۵.۸۰۰.۰۰۰ (پنجاه و پنج میلیون و هشتصد هزار) ریال کمتر نباشد. مبلغ مذکور در خصوص مشمولین بندهای (۱-۲) الی (۵-۲) بخشنامه شماره (۷۹) مستمری‌ها مطابق بند (ج) آن و به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه خواهد بود.

هـ) لیست‌های پرداخت و صدور احکام افزایش مستمری

۱- کلیه شعب موظفند پس از اجرای نرم‌افزار مربوطه در سامانه متمرکز مستمری، نسبت به محاسبه لیست تفاوت افزایش مستمری ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد اقدام نمایند.

۲- احکام افزایش مستمری در زمان انتقال پرونده‌های مستمری به سایر شعب می‌بایست پس از حصول اطمینان از صحت آن، از سامانه متمرکز مستمری اخذ و پس از تأیید مسؤولین ذی‌ربط در پرونده الکترونیک مستمری‌بگیر بارگذاری گردد.

۳- به منظور اطلاع مستمری‌بگیران گرامی، احکام افزایش مستمری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.

مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات با توجه به مفاد این بخشنامه، نظارت بر نصب نرم افزار مربوطه در سامانه متمرکز مستمری و امکان نمایش احکام را برعهده دارد.

مسئول حسن اجرای این بخشنامه مدیران کل، معاونین تعهدات بیمه‌ای و پشتیبانی و توسعه مدیریت، رؤسای ادارات مستمری‌ها، نظارت بر کنترل مصارف و امور کارگزاری‌های رسمی، آمار و فناوری اطلاعات، امور مالی، منابع انسانی و ادارات کل استان‌ها و مسؤولین ذی‌ربط در واحدهای اجرایی خواهند بود.

میرهاشم موسوی- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی

  • منبع
  • اختبار

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید