امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283087
۳۷۰
۱
۰
نسخه چاپی

برای اولین‌بار در تاریخ، هوش مصنوعی وکیل یک پرونده در دادگاه می‌شود

برای اولین‌بار در تاریخ، هوش مصنوعی وکیل یک پرونده در دادگاه می‌شود

سرویس هوش مصنوعی DoNotPay برای اولین‌بار در ماه فوریه 2023 به دادگاه می‌رود تا در دفاع به یک مدعی علیه کمک کند.

برنامه‌ای که با کمک هوش مصنوعی آموزش داده شده، قرار است ماه آینده میلادی در پرونده‌ای در دادگاه وکیل یک انسان باشد. البته این نرم‌افزار خودش در دادگاه حرف نخواهد زد و در عوض از طریق یک هدفون به مدعی علیه می‌گوید که برای دفاع از خود باید چه حرف‌هایی بزند.

به گزارش وب‌سایت New Scientist، شرکتی به نام DoNotPay که در زمینه آموزش هوش مصنوعی فعالیت دارد، مدعی شده است که نرم‌افزار آن‌ها می‌خواهد در ماه فوریه 2023 در دادگاه از یک نفر دفاع کند. فعلاً اطلاعاتی درباره مدعی علیه یا محل دادگاه منتشر نشده است، اما می‌دانیم که در این پرونده پای مرگ و زندگی در میان نیست و موضوع آن تخلف رانندگی با سرعت غیرمجاز است.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه پرونده حاضر اولین وکالت این هوش مصنوعی است، DoNotPay پذیرفته تا در‌صورت شکست در دادگاه، جریمه احتمالی را پرداخت کند. اما اگر هوش مصنوعی پیروز شود، موفقیت بزرگی برای این شرکت حاصل خواهد شد.

هوش مصنوعی برای ورود به دادگاه‌ها کار سختی در پیش دارد

اگرچه DoNotPay درحال‌حاضر دادگاهی را پیدا کرده است که استفاده از هدفون در آن ممنوع نباشد، اما اگر این شرکت بخواهد در آینده پرونده‌های بیشتری را برعهده بگیرد، احتمالاً با چالش‌های بیشتری برای یافتن دادگاه‌های سازگار با این فناوری روبه‌رو خواهد شد.

DoNotPay در وب‌سایت خود اعلام کرده است که هوش مصنوعی آن‌ها می‌تواند به پرونده‌های بیشتر و جدی‌تری کمک کند. با توجه به اینکه هزینه استفاده از این برنامه به‌صورت سالانه 36 دلار است، این نرم‌افزار می‌تواند راهکار مناسبی برای کمک به مردم در صحن دادگاه‌ها باشد.

هدف DoNotPay که در سال 2015 تأسیس شده هم همین است. این شرکت که هدفش به‌خوبی در نام آن پیداست، می‌گوید بسیاری از مردم می‌توانند در دادگاه‌ها پیروز شوند، اما چون استطاعت مالی برای استخدام وکیل خبره را ندارند، در پرونده‌ها شکست می‌خورند.

گفتنی است که پیش‌تر چین از برنامه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی در رسیدگی و مدیریت پرونده‌های قضایی خبر داده بود.

  • منبع
  • دیجیاتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید