امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275206
۴۶۷
۱
۰
نسخه چاپی
معاون آموزشی وزارت بهداشت

برخی از آراء دیوان عدالت اداری به دانشگاه و علم آسیب وارد می‌کند

برخی از آراء دیوان عدالت اداری به دانشگاه و علم آسیب وارد می‌کند

معاون آموزشی وزارت بهداشت به برخی آرای دیوان عدالت اداری انتقاد کرد و گفت: برخی از آراء دیوان عدالت اداری آسیب به دانشگاه و علم وارد می‌کند.

به گزارش ایسنا؛ دکتر علی اکبر حقدوست در جلسه ١۴٢ ستاد نقشه جامع علمی کشور ضمن بیان این مطلب با اشاره به جلسه اخیر وزارت بهداشت با دیوان عدالت اداری پیرامون رأی‌های دیوان عدالت اداری در مباحث علمی و تخصصی، اظهار کرد: در این جلسه، دیوان عدالت اداری بر عدم ورود این دیوان در مباحث محتوایی و همچنین رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد. همچنین در این جلسه تأکید شد که دیوان عدالت اداری بر رسیدگی شکلی به آئین نامه‌ها تأکید دارد و در مباحث محتوایی ورود نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه برخی از رأی‌های دیوان عدالت اداری آسیب به دانشگاه و علم وارد می‌کند، افزود: مقرر شده است طی جلسه دیگری با دیوان عدالت اداری مواردی که این دیوان ورود محتوایی به مصوبات و آئین‌نامه‌های علمی و دانشگاهی را داشته بررسی شود.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ در ادامه جلسه گزارش اخبار علم و فناوری توسط دکتر حسن قدسی پور معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و آخرین آمار تولیدات علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش پایگاه استنادی اسکوپوس، کشورمان رشد ١٠ پله‌ای در افزایش کیفی مقالات به دست آورده است که این ارتقا نشان می‌دهد گزارش استنفورد خلاف واقعیت است.

دکتر قدسی پور با اشاره به شاخص استناد نرمال شده، اظهار داشت: متوسط جهانی شاخص استناد نرمال شده عدد یک است که خوشبختانه شاخص استناد نرمال شده کشورمان در سال ۲۰۲۰ ، بالاتر از متوسط جهانی و عدد ۱.۲۵ است.

معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جایگاه ایران در شاخص استناد نرمال شده در میان ۲۵ کشور برتر دنیا، رتبه ۱۳ است و کشورهایی مانند اسپانیا، چین، ترکیه، روسیه، کره جنوبی بعد از کشورمان قرار دارند و کشور سوئیس رتبه اول را در این شاخص دارد.
وی در ادامه با اشاره به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، اظهار داشت: کاوشگر امل (امید) از مرکز فضایی تانیگاشیما واقع در جنوب کشور ژاپن به فضا پرتاب شده است.

دکتر قدسی پور خاطرنشان کرد: کاوشگر امل (امید) توسط مرکز فضایی محمد بن راشد در امارات و با همکاری دانشگاه «کلرادو بولدر»، دانشگاه «ایالتی آریزونا» و دانشگاه «کالیفرنیا برکلی» ساخته شده و نخستین مأموریت علمی میان سیاره‌ای است که توسط یک کشور اسلامی عرب انجام می‌شود.
معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کاوشگر امید به ۶ کاوشگر دیگر آمریکا، اروپا، هند و چین که در حال حاضر از مدار زمین به بررسی کره مریخ مشغول هستند، ملحق شده است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید