امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279098
۱۸۱۳
۱
۰
نسخه چاپی

قاچاق جنسی زنان و دختران: جنایت های پنهان و پیامدهای ناگوار آن

قاچاق انسان یک موضوع حقوق بشر جهانی و داخلی است که با استثمار اقتصادی از طریق زور، تقلب و اجبار مشخص می شود.

قاچاق جنسی زنان و دختران: جنایت های پنهان و پیامدهای ناگوار آن

حقایقی در مورد قاچاق زنان و دختران

قاچاق انسان یک موضوع حقوق بشر جهانی و داخلی است که با استثمار اقتصادی از طریق زور، تقلب و اجبار مشخص می شود.

اگرچه پسران و مردان هم قربانی می شوند، اما اکثریت افرادی که هم برای کار و هم برای جنسیت تجاری قاچاق می شوند، زنان و دختران هستند. قاچاقچیان با استفاده از انواع ابزارهای قهری افراد آسیب پذیر را فریب، دستکاری و کنترل می کنند.

قاچاق جنسی شامل نوعی استثمار جنسی اجباری است که به فحشا محدود نمی شود و هم در ایالات متحده و هم در جامعه جهانی بزرگتر به یک مشکل مهم و رو به رشد تبدیل شده است. هزینه های جامعه شامل تنزل حقوق بشر و زنان، بهداشت عمومی ضعیف، جوامع از هم گسیخته، و کاهش توسعه اجتماعی است.

قربانیان قاچاق جنسی به شرایط نامطلوب سلامت جسمی و روانی و آسیب های اجتماعی دست می یابند. بنابراین، قاچاق جنسی یک موضوع بهداشتی حیاتی با پیامدهای اجتماعی گسترده‌تر است که نیازمند توجه پزشکی و قانونی است. متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند برای بهبود غربالگری، شناسایی و کمک به قربانیان قاچاق جنسی در یک محیط بالینی کار کنند و به این زنان و دختران کمک کنند تا به خدمات حقوقی و اجتماعی دسترسی پیدا کنند.

قاچاق انسان شکل مدرن برده داری است که شامل تجارت غیرقانونی انسان به منظور نوعی استثمار اجباری می شود. دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) قاچاق انسان را به عنوان هر شکلی از استخدام، انتقال، انتقال، پناه دادن یا پذیرش یک فرد با استفاده از تهدید یا استفاده از زور یا سایر اشکال اجبار، آدم ربایی، کلاهبرداری یا فریب تعریف می کند. .سالانه حدود 800000 نفر در مرزهای بین المللی قاچاق می شوند که از این تعداد 80% زن یا دختر و 50% خردسال هستند. یک مشکل رو به رشد!

دو هدف رایج برای قاچاق انسان، بهره کشی جنسی و کار اجباری است. قربانیان قاچاق جنسی مجبور به یک یا چند نوع استثمار جنسی می شوند. توجه به این نکته ضروری است که قاچاق جنسی و فحشا مترادف نیستند و روسپیگری صرفاً یکی از انواع کارهایی است که قربانیان قاچاق جنسی انجام می دهند. قاچاق جنسی یک اصطلاح کلی است که ممکن است شامل کارهای جنسی تجاری مانند فحشا، اما همچنین پورنوگرافی، رقص های عجیب و غریب، برهنه کردن، نمایش های جنسی زنده، عروس های پستی، روسپیگری نظامی و گردشگری جنسی باشد. اگرچه قربانیان قاچاق جنسی می توانند در هر سنی و از هر دو جنس باشند، اما اکثریت آنها را زنان و دختران نوجوان تشکیل می دهند. اگرچه بسیاری از کشورها قاچاق زنان را غیرقانونی اعلام کرده اند، اما همچنان در مقیاس جهانی به طور گسترده ای رواج دارد.

دو هدف رایج برای قاچاق انسان، بهره کشی جنسی و کار اجباری است. قربانیان قاچاق جنسی مجبور به یک یا چند نوع استثمار جنسی می شوند. توجه به این نکته ضروری است که قاچاق جنسی و فحشا مترادف نیستند و روسپیگری صرفاً یکی از انواع کارهایی است که قربانیان قاچاق جنسی انجام می دهند. قاچاق جنسی یک اصطلاح کلی است که ممکن است شامل کارهای جنسی تجاری مانند فحشا، اما همچنین پورنوگرافی، رقص های عجیب و غریب، برهنه کردن، نمایش های جنسی زنده، روسپیگری نظامی و گردشگری جنسی باشد. اگرچه قربانیان قاچاق جنسی می توانند در هر سنی و از هر دو جنس باشند، اما اکثریت آنها را زنان و دختران نوجوان تشکیل می دهند. اگرچه بسیاری از کشورها قاچاق زنان را غیرقانونی اعلام کرده اند، اما همچنان در مقیاس جهانی به طور گسترده ای رواج دارد.

قاچاق جنسی زنان و دختران: جنایت های پنهان و پیامدهای ناگوار آن

روشهای اجبار، استخدام و بردگی

چندین تاکتیک مکرر دستکاری وجود دارد که برای وادار کردن قربانیان به موقعیت های قاچاق جنسی استفاده می شود. معمولاً به قربانیان وعده شغل، تحصیل، یا شهروندی خوب در یک کشور خارجی داده می شود یا پیشنهاد ازدواج دروغین به آنها پیشنهاد می شود که به اسارت تبدیل می شود. بسیاری از قربانیان توسط والدین، شوهران و افراد مهم به تجارت جنسی فروخته می شوند، در حالی که دیگران ناخواسته و به زور توسط قاچاقچیان ربوده می شوند. رایج‌ترین تاکتیک اجباری که در میان قربانیان استفاده می‌شود، اسارت بدهی است، یک عمل غیرقانونی که در آن قربانی باید خدمات شخصی خود را به منظور بازپرداخت نوعی از بدهی، مانند حمل و نقل به یک کشور خارجی یا هزینه‌های زندگی، تعهد کند. خانواده هایی که در فقر زندگی می کنند و به دنبال خرید دختران یا زنان جوان با وعده زندگی بهتر در یک کشور ثروتمندتر هستند یا ممکن است برای انتقال به خارج از کشور به زنانی که قبلاً به تن فروشی مشغول هستند مراجعه کنند. تاکتیک دیگری که مورد استفاده قرار می‌گیرد پیوند آسیب‌زا است، جایی که قربانی ترس ریشه‌دار همراه با قدردانی به خاطر اجازه زندگی به او القا می‌شود.

قاچاقچیان و/یا دلالان معمولاً قربانیان بالقوه ای را که از نظر اقتصادی یا اجتماعی آسیب پذیر هستند استخدام می کنند. شکست در مدرسه، یا سابقه رفتار مجرمانه. همچنین ممکن است شامل یتیمان، زنان دارای ناتوانی جسمی، و کسانی که بی سواد هستند نیز باشد. دلالی ظریف شامل استفاده از محبت، مهربانی و بازی‌های روان‌شناختی مانند فریب دادن قربانیان از طریق هدایای کوچک پول نقد، لباس، سرپناه، غذا و مواد مخدر است که باعث می‌شود آن‌ها نسبت به دلال محبت احساس وظیفه یا مدیون کنند. دلالی چریکی شامل استفاده از خشونت، تهدید، ارعاب یا تجاوز به منظور عضوگیری و سپس به بردگی گرفتن قربانی است.

هنگامی که زنان و دختران در صنعت قاچاق جنسی درگیر می شوند، فرار برای آنها بسیار دشوار می شود. قربانیان ممکن است با موانع قانونی روبرو شوند، جایی که قاچاقچیان تمام انواع مدارک مهاجرت و شهروندی را مصادره یا توقیف می کنند. موانع زبانی، ترس، دانش محدود و کمبود پول از دیگر موانعی است که زنان و دختران ممکن است برای جلوگیری از فرار آنها از حلقه قاچاق جنسی با آنها روبرو شوند. در بسیاری از نقاط جهان، روسپیگری موروثی، یا بردگی غیرارادی نسل های آینده دختران در صنعت قاچاق جنسی، به یک هنجار مورد انتظار اجتماعی تبدیل می شود.

قاچاق جنسی زنان و دختران: جنایت های پنهان و پیامدهای ناگوار آن

بزرگی مشکل و این فاجعه گسترده

تجارت جهانی جنسی سریعترین شکل تجارت در حال رشد است که سالانه 32 میلیارد دلار ارزش دارد. در واقع، قاچاق انسان سریع‌ترین حوزه در حال رشد جرایم سازمان‌یافته و سومین درآمد بزرگ برای جرایم سازمان‌یافته پس از فروش مواد مخدر و اسلحه است. چیزی که این تجارت را منحصر به فرد می کند این است که زنان و دخترانی که به قاچاق جنسی فروخته می شوند، بر خلاف سود حاصل از مواد مخدر و مواد مخدر که فقط یک بار فروخته و استفاده می شوند، برای دلالان و قاچاقچیان خود طی سالیان زیادی سود کسب می کنند.

قاچاق در ایالات متحده

وزارت امور خارجه آمریکا تخمین می زند که سالانه بین 14500 تا 17500 نفر در ایالات متحده قاچاق می شوند. قربانیان بیشتر از مکزیک و آسیای شرقی و پس از آن از اتحاد جماهیر شوروی سابق، آفریقا، اروپای شرقی، و در نهایت، آمریکای لاتین جذب می شوند.

به طور معمول، کشورهایی که بسیاری از قربانیان از آن سرچشمه می‌گیرند، جو سیاسی ناپایداری دارند و از نظر اقتصادی ضعیف هستند.

این امر قاچاق را تسهیل می کند، زیرا استخدام و حمل و نقل زنان، رشوه دادن به مقامات و جعل گذرنامه و سایر اسناد مسافرتی آسان تر است.

ایالات متحده یکی از مقاصد اصلی قاچاق جنسی است و بسیاری از کودکان از ایالات متحده به کشورهای صنعتی دیگر از جمله هلند، آلمان و ژاپن قاچاق می شوند.

پیامدهای سلامتی

قربانیان قاچاق جنسی احتمالاً در معرض شرایط نامطلوبی هستند که می تواند بر سلامت جسمی، روانی و عاطفی آنها تأثیر منفی بگذارد. پزشکان، پرستاران، ماماها و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند نقش مهمی در کمک به شناسایی قربانیان قاچاق جنسی به عنوان اولین گام در ارائه کمک و حمایت از زنان و دختران آسیب دیده ایفا کنند. به عنوان یک تامین کننده، می توان نقش اساسی در ارائه مداخلات برای بهبود سلامت جسمی و روانی قربانیان و حمایت از جانب قربانیان برای کمک به بهبود شرایط اجتماعی آنها ایفا کرد.

مشکلات فیزیکی

قربانیان قاچاق جنسی به ویژه در معرض عفونت های مقاربتی مانند سوزاک، سیفلیس، عفونت های مجاری ادراری و شپش شرمگاهی هستند. ویروس نقص ایمنی انسانی/عفونت ایدز شایع است. آنها ممکن است درد لگن، پارگی واژن/مقعد، ضربه رکتوم و/یا مشکلات ادراری را در نتیجه کار جنسی تجاری تجربه کنند.

قربانیان قاچاق جنسی اغلب مورد آزار فیزیکی و شکنجه قرار می گیرند. ارائه دهندگان باید زنان و دختران را از نظر صدمات فیزیکی مانند شکستگی استخوان، کبودی، سوختگی، اسکار و دندان شکسته/ مشکلات دندانی غربالگری کنند. سابقه ضربه مغزی و ضربه به سر نیز باید برای غربالگری آسیب مغزی تروماتیک گرفته شود، که ممکن است منجر به از دست دادن حافظه، سرگیجه، سردرد و بی حسی شود. محرومیت از غذا نوعی آسیب فیزیکی غیرمستقیم است که باید توسط غربالگری قربانیان از نظر سوء تغذیه در نظر گرفته شود.

پزشکان همچنین باید حاملگی ناخواسته ناشی از تجاوز جنسی و فحشا، عقیمی، سقط جنین، مشکلات قاعدگی، قطع عضو، و سقط جنین اجباری یا اجباری را بررسی کنند. بیماری های عفونی مانند سل، هپاتیت، مالاریا و ذات الریه ممکن است در بین قربانیان قاچاق جنسی به دلیل شرایط غیربهداشتی و خطرناک مسکن، استفاده از سوزن و دسترسی ناکافی به مراقبت های بهداشتی شایع تر باشد.

ابعاد روانی این جنایت

قربانیان قاچاق جنسی ممکن است با آسیب های روانی متوسط ​​تا شدید ناشی از آزار و شکنجه روزانه ذهنی، عاطفی و روانی مواجه شوند. اختلال استرس پس از سانحه، اضطراب حاد و افسردگی همگی از مسائل روانشناختی رایج در میان کارگران صنعت سکس هستند. ارائه دهندگان خدمات باید احساس درماندگی، شرم، تحقیر، بی اعتمادی، نفرت از خود، ناباوری، انکار، افکار خودکشی، سرگردانی، سردرگمی، و فوبیا را در میان قربانیان مشکوک بررسی کنند. از نظر روانی و عاطفی در اثر کار در روسپیگری دچار ناتوانی روانی و عاطفی شده اند. در یک مطالعه، ارائه دهندگان گزارش دادند که زنان مورد قاچاق جنسی نسبت به سایر قربانیان جرم، ثبات کمتر، منزوی تر، سطوح بالاتر ترس، تروما شدیدتر و نیازهای سلامت روانی بیشتری دارند. . بعلاوه، قربانیان ممکن است از طریق استفاده از مواد مخدر توسط قاچاقچیان خود یا با استفاده از مواد برای مقابله یا فرار از موقعیت های ناامیدکننده خود دچار مشکلات سوء مصرف مواد یا اعتیاد شوند.

اثرات اجتماعی

اگرچه داده های کافی برای گزارش اثرات اجتماعی قاچاق جنسی وجود ندارد، شواهد حکایتی نشان می دهد که قربانیان شیوع بیشتری از بی سوادی، بی خانمانی، فقر و انزوای اجتماعی دارند. زنان قاچاق شده که در کار جنسی شرکت می‌کنند، نسبت به زنانی که قاچاق نمی‌شوند، منابع کمتر، گزینه‌های محدود، و آسیب‌پذیری بیشتری در برابر خشونت و سوء استفاده دارند.

قاچاق جنسی زنان و دختران: جنایت های پنهان و پیامدهای ناگوار آن

سوالات غربالگری برای شناسایی قربانیان قاچاق جنسی

در سال 2004، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده کمپینی را برای افزایش آگاهی از قاچاق انسان در کارکنان مراقبت های بهداشتی که ممکن است ناآگاهانه با قربانیان در کار روزمره خود تعامل داشته باشند، اجرا کرد. که ممکن است با قربانیان قاچاق جنسی در تماس باشند. در واقع، یک مطالعه نشان داد که 28 درصد از زنان قاچاق شده در حالی که هنوز در اسارت بودند به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کردند.

در زیر مجموعه ای از سوالات اقتباس شده از وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده است که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را راهنمایی می کند تا یک فرد را غربال کنند تا مشخص کنند آیا او قربانی قاچاق جنسی است یا خیر. کمک گرفتن از کارکنانی که درک خوبی از زبان و نیازهای فرهنگی خاص بیمار دارند، می‌تواند رابطه ارائه‌دهنده بیمار را هنگام جستجوی پاسخ برای این سؤالات تقویت کند.

1. کجا میخوابی و غذا میخوری؟

• آیا روی تخت، روی تخت یا روی زمین می خوابید؟

• آیا تا به حال از غذا، آب، خواب یا مراقبت های پزشکی محروم شده اید؟

• آیا برای نیازهای بدنی باید اجازه بگیرید؟

2. شرایط کار و زندگی شما چگونه است؟

• آیا می توانید هر طور که می خواهید بیایید و بروید؟

• اگر بخواهید می توانید شغل یا موقعیت کاری خود را ترک کنید؟

• آیا روی درها و پنجره های شما قفل وجود دارد تا نتوانید خارج شوید؟

• آیا اجازه دارید با افراد خارج از خانه یا محل کار خود صحبت کنید؟

3. آیا تا به حال کسی به شما آسیب جسمی وارد کرده است؟

• آیا تا به حال اگر بخواهید خانه یا محل کار خود را ترک کنید تهدید شده اید؟

• آیا تا به حال کسی خانواده شما را تهدید کرده است؟

4. آیا مدارک شناسایی یا مدارک شما از شما گرفته شده است؟

• آیا کسی شما را مجبور به انجام کاری می کند که نمی خواهید انجام دهید؟

• آیا شما مجبور به رابطه جنسی یا انجام اعمال جنسی بوده اید یا هستید؟

نتیجه گیری و نکات اصلی

قاچاق جنسی شامل نوعی استثمار جنسی اجباری یا اجباری است که به فحشا محدود نمی شود و هم در ایالات متحده و هم در جامعه جهانی بزرگتر به یک مشکل مهم و رو به رشد تبدیل شده است. هزینه های جامعه شامل تنزل حقوق بشر و زنان، بهداشت عمومی ضعیف، جوامع از هم گسیخته، و کاهش توسعه اجتماعی است. قربانیان قاچاق جنسی به شرایط نامطلوب سلامت جسمی و روانی و آسیب های اجتماعی دست می یابند. بنابراین، قاچاق جنسی یک موضوع بهداشتی حیاتی با پیامدهای اجتماعی گسترده‌تر است که نیازمند توجه پزشکی و قانونی است. متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند برای بهبود غربالگری، شناسایی و کمک به قربانیان قاچاق جنسی در یک محیط بالینی کار کنند و به این زنان و دختران کمک کنند تا به خدمات حقوقی و اجتماعی دسترسی پیدا کنند.

• سالانه حدود 800000 نفر در مرزهای بین المللی قاچاق می شوند که از این تعداد 80 درصد زن یا دختر و 50 درصد خردسال هستند.

• تجارت جهانی جنسی سریعترین شکل تجارت در حال رشد است که سالانه 32 میلیارد دلار ارزش دارد.

• قربانیان قاچاق جنسی به شرایط نامطلوب سلامت جسمی و روانی و آسیب های اجتماعی دست می یابند.

• قربانیان ممکن است با موانع قانونی روبرو شوند، جایی که قاچاقچیان تمام انواع مدارک مهاجرت و شهروندی را مصادره یا توقیف می کنند. موانع زبانی، ترس، دانش محدود و کمبود پول از دیگر موانعی است که زنان و دختران ممکن است برای جلوگیری از فرار آنها از حلقه قاچاق جنسی با آنها روبرو شوند.

• متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند برای بهبود غربالگری، شناسایی و کمک به قربانیان قاچاق جنسی در یک محیط بالینی کار کنند و به این زنان و دختران کمک کنند تا به خدمات حقوقی و اجتماعی دسترسی پیدا کنند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید