امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 271481
۷۳۴
۱
۰
نسخه چاپی
الخلیج آنلاین

بریتانیا با پیروزی جانسون به آمریکا، چین و هند نزدیک می شود

شهروند بریتانیایی تصور می کند که با اجرایی شدن برگزیت، امکان برقراری روابط اقتصادی با اتحادیه اروپا، بدون رعایت قوانین اتحادیه وجود دارد و نیز زمینه امضای توافق های تجاری با دولتهای مهمی نظیر آمریکا، چین و هند فراهم می شود

بریتانیا با پیروزی جانسون به آمریکا، چین و هند نزدیک می شود
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

الخلیج آنلاین نوشت: بریتانیا چند هفته درگیر تبلیغات انتخاباتی بود که در آن، بوریس جانسون از شیوه های منطقی، تبلیغاتی و عاطفی، با هدف گذشتن از ورطه برگزیت، استفاده کرد؛ تا اینکه در نهایت آراء لازم را به دست آورد.

به گزارش انتخاب در ادامه این مطلب آمده است: جانسون باید شکل رابطه ای که قصد دارد با اتحادیه اروپا داشته باشد را مشخص کند. بنابراین، به محض خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مذاکرات سختی در خصوص شکل رابطه، آغاز خواهد شد.

رأی دهندگان بریتانیایی، اغلب به بوریس جانسون رأی دادند؛ که این به معنای خروج انگلیس از اتحادیا اروپا، پس از سه سال کش و قوس و تردید در این مورد است.

جانسون پس از پیروزی در انتخابات، تصریح کرد که این دولت جدید، فرصتی است برای احترام گذاشتن به اراده دموکراتیک ملت بریتانیا و بر همین اساس، برگزیت در زمانی که از پیش مشخص شده بود، اجرایی خواهد شد.

نتیجه انتخابات، ضربه سختی به حزب کارگر و رهبر چپ گرای آن، جرمی کوربن 70 ساله محسوب می شود، که مخالف برگزیت بود.

این نتیجه، در واقع به معنی پیروزی دیدگاه جانسون برای آینده بریتانیا، خارج از اتحادیه اروپاست، که البته مورد حمایت اغلب نمایندگان محافظه کاری قرار می گیرد که با برگزیت موافق هستند.

نتیجه مثبت، به جانسون اجازه تحقق برگزیت را می دهد، تا بر این اساس، توافق تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا به پایین ترین حد خود رسیده و در مقابل، سکان تجارت انگلیسی به سمت ایالات متحده و آسیا هدایت شود و تلاش هایی برای معاملات تجاری آزاد با اقتصادهای بزرگ جهان، خارج از اتحادیه اروپا، صورت گیرد.

در صورتی که دولت جانسون، پس از اجرایی شدن برگزیت، موفق به محقق کردن رشد اقتصادی شود، زمینه را برای ادامه فعالیت خود تا سال 2024 فراهم کرده است.

چرا برگزیت پیش از این مورد موافقت قرار نمی گرفت؟

علت اصلی مخالفت تعدادی از نمایندگان محافظه کار و نمایندگان حزب لیبرال دموکرات انگلیس، برخی نکات موجود در توافق برگزیت، در مورد مرزهای جمهوری ایرلند و تحریم ایرلند شمالی بود. در زمان حاضر، هیچ نکته ای در مورد مرزها، موانع یا اقدامات بازرسی مسافرانی که از مرزهای بین دو بخش جزیره ایرلند عبور می کنند، وجود نداشته و براساس توافق خروجی که دولت ترزا می با اتحادیه اروپا داشت، ضمانتهایی در مورد ادامه این شرایط حتی پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، وجود دارد.

فواید برگزیت از نظر انگلیسی ها

شهروندان بریتانیایی باور دارند که خروج از اتحادیه اروپا باعث می شود انگلیس از یک نظام جدید پیروی کند، که امکان ورود مهاجرانِ خارج از اتحادیه اروپا، به داخل این کشور را محدود می کند.

علاوه بر اینکه افزایش حملات تروریستی در برخی دولتهای اروپایی، انگلیسی ها را بر ان داشت تا به این مساله فکر کنند که جدایی از اتحادیه اروپا باعث متوقف شدن توافق مرزهای بازِ بین دولتهای این اتحادیه می شود و در نهایت، ورود تروریستها به بریتانیا را محدود می کند.

شهروند بریتانیایی تصور می کند که با اجرایی شدن برگزیت، امکان برقراری روابط اقتصادی با اتحادیه اروپا، بدون رعایت قوانین اتحادیه وجود دارد و نیز زمینه امضای توافق های تجاری با دولتهای مهمی نظیر آمریکا، چین و هند فراهم می شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید