امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277341
۲۰۴۸
۳
۲
نسخه چاپی

بزرگترین جنگجویان تاریخ چه کسانی هستند؟

بزرگترین جنگجویان تاریخ چه کسانی هستند؟

بزرگترین جنگجویان تاریخ

در طول تاریخ جنگ های بیشماری رخ داده که جنگجویان بزرگی در آن ها شرکت داشته اند اما برخی از این جنگجویان به دلیل شجاعت ها و رشادت های خود در جنگ ها که گاه با قساوت های زیادی نیز همراه بود در تاریخ ماندگار شده اند.

در این مطلب از بخش تاریخ و تمدن به 10 جنگجو که عنوان بزرگترین جنگجویان تاریخ به آن ها داده شده پرداخته می شود.

بزرگترین جنگجویان تاریخ چه کسانی هستند؟

1. ریچارد اول

شاه ریچارد به مدت 10 سال پادشاه انگلستان بود و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جنگجویان زمان خود به حساب می‌آمد. وی علاوه بر انگلیس بر شهرهای نورماندی، آنجو، قبرس، برتاین، گاسکونی، آکیتین و نانت نیز حکومت می‌کرد.

به خاطر شجاعت و استراتژی‌های جنگی استثنایی وی، به او لقب ریچارد شیردل داده بودند. ریچارد زمانی که فقط 16 سال داشت مسئولیت ارتش انگلیس را برعهده گرفت و رهبر اصلی جنگ علیه صلاح‌الدین ایوبی شد. با این حال، وی هنگامی که دریافت نمی‌تواند سرزمین اورشلیم (بیت المقدس) را تصرف و امنیت آن را تامین کند، با صلاح‌الدین پیمان صلح امضا کرد و به فرانسه بازگشت.

بزرگترین جنگجویان تاریخ چه کسانی هستند؟

2. صلاح‌الدین ایوبی

در غرب و اروپا، صلاح‌الدین ایوبی به عنوان شرورترین مرد در جنگ‌های صلیبی شناخته می‌شود، اما وی در اذهان مردم خاورمیانه یک قهرمان جنگی است که توانست اروپایی‌ها را خرد کند و قدرت قدس را به مسلمانان بازگرداند.

صلاح‌الدین در سال 1138 در بین‌النهرین متولد شد و سلسله ایوبی را تاسیس کرد. وی در سال 1175 به عنوان اولین حاکم مصر و سوریه به تخت نشست. صلاح‌الدین تحت نظر عموی خود، اسدالدین شیر کوه، آموزش دید و توانست در اوایل دوران نظامی‌اش نیروهای عربی را متحد کند. وی رهبری تمام جنگ‌های مهم نظامی را شخصا خود انجام می‌داد. او در سال 1193 پیش از مرگش، بخش اعظم ثروتش را به فقرا بخشید.

بزرگترین جنگجویان تاریخ چه کسانی هستند؟

3. میاموتو موساشی

این جنگجوی سامورایی که در سال 1584 متولد شد، بدون شک یکی از بزرگ‌ترین جنگجویانی است که تاکنون روی زمین قدم گذاشته است.

وی پس از مرگ پدرش، در نزد عمویش بزرگ شد و آموزش دید. او در سن 13 سالگی سفر خود به مناطق مختلف ژاپن را آغاز کرد و با بزرگ‌ترین شمشیر بازهای این کشور به مبارزه پرداخت. موساشی در طول زندگی‌اش بیش از 60 نبرد دو نفره را تجربه کرد که در هیچ کدام از آن‌ها شکست نخورد! وی بنیان‌گذار سبک شمشیرزنی نیتن‌ریو است که در آن فرد با دو شمشیر به طور همزمان مبارزه می‌کند.

بزرگترین جنگجویان تاریخ چه کسانی هستند؟

4. آتیلا هون

آتیلا از سال 434 تا 453 میلادی، رهبری گروهی از بربرها به نام قوم هون را بر عهده داشت. قوم هون به قدری وحشی بود که حتی امپراطوری‌های بزرگ روم شرقی و غربی نیز از آن‌ها وحشت داشتند.

امپراطوری آتیلا در اوج قدرتش از رود اورال تا دانوب گسترش پیدا کرد. وی برای حمله به فرانسه از رودخانه راین عبور و بخش اعظم ایتالیا را ویران ساخت. سرانجام آتیلا توسط امپراطوری روم شکست خورد و در سال 453 میلادی درگذشت.

بزرگترین جنگجویان تاریخ چه کسانی هستند؟

5. اسپارتاکوس

اسپارتاکوس متولد سال 109 قبل از میلاد، جنگجویی است که علیه امپراطوری روم قیام کرد. زمانی که روم در حال جنگ با آلمانی‌ها بود، وی تصمیم گرفت ارتش را ترک کند. ولی چون مقامات از تصمیمش ناراضی بودند، او را اسیر کردند و به بردگی فروختند. وی به دلیل قدرت بدنی خوب و توانایی جنگی بالایش، به عنوان گلادیاتور فروخته شد.

اسپارتاکوس و یارانش یک گروه نظامی از بردگان را بنا نهادند که در ادامه این گروه کوچک به ارتشی 90 هزار نفره تبدیل شد! او نه تنها به دلیل داشتن قدرت و توانایی جنگی شهرت داشت بلکه شجاعت و مهربانی وی او را به یکی از بزرگ‌ترین جنگجویان زمان خودش تبدیل ساخته است. وی در سال 71 پیش از میلاد در میدان جنگ کشته شد.

بزرگترین جنگجویان تاریخ چه کسانی هستند؟

6. سون تزو

همه ما کم‌ و بیش در مورد کتاب هنر جنگ اثر سون تزو که در قرن پنجم پیش از میلاد نوشته شده، خوانده یا شنیده‌ایم. این کتاب به دلیل متن و محتوای بی‌نظیرش در مورد استراتژی نظامی، هنر رزمی و فلسفه در بین همگان شناخته شده است.

کتاب و عقاید تزو نه تنها در طی سال‌ها بر نظرات پادشاهان خاورمیانه و آسیا تاثیر گذاشت، بلکه یک الگوی بی‌نظیر برای افرادی همچون هنری کیسینجر، ناپلئون و بسیاری از رهبران غرب بود.

بزرگترین جنگجویان تاریخ چه کسانی هستند؟

7. گایوس ژولیوس سزار

گایوس ژولیوس سزار یکی از بزرگ‌ترین ژنرال‌ها در تاریخ روم بوده است. وی پیروزی‌های زیادی در نبرد با آلمان، فرانسه و انگلیس به دست آورد. ژولیوس در ابتدا به عنوان یک افسر قضایی به قدرت رسید، سپس بعد از مدتی به سمت کنسول و دادستانی رسید.

قدرت و نفوذ ژولیوس به حدی در روم زیاد شد که مجلس سنا با اقدامات وی مخالفت کرد و به او دستور داد تا نیروهایش را منحل کند. اما وی تسلیم نشد و سرانجام در سال 44 پیش از میلاد به عنوان فرمانروای روم قدرت یافت.

بزرگترین جنگجویان تاریخ چه کسانی هستند؟

8. هانیبال بارسا

هانیبال از جمله بزرگ‌ترین دشمنان روم در طول تاریخ به شمار می‌رود. وی در دومین جنگ پونیک‌ها، هدایت کارتاژها را برعهده داشت. هانیبال در پی یک اقدام تاریخی با 37 فیل جنگی و 46 هزار سرباز از کوه‌های آلپ عبور کرد و خود را به روم رساند. بارسا بعد از ورود به قلمرو رومی‌ها، بیش از یک دهه آن‌ها را آزار داد، صدها شهر را نابود کرد و پیروزی‌های بسیاری به دست آورد.

هانیبال بارسا سرانجام توسط اسپییو و در نبرد زاما شکست خورد. وی در سال 201 پیش از میلاد بارسا را وادار کرد تا پیمان صلح با روم را امضا کند.

بزرگترین جنگجویان تاریخ چه کسانی هستند؟

9. لئونیداس یکم

لئونیداس یکم، هفدهمین پادشاه اسپارت از خطه‌ی اگیاد می‌باشد. وی بیشتر به دلیل شجاعت و رشادتش در نبردها از جمله نبرد ترموپیلا (حمله دوم ایرانیان) در سال 480 پیش از میلاد، شناخته می‌شود.

داریوش، پادشاه ایران باستان، به مدت یک دهه در تلاش بود تا روم را فتح کند. پس از مرگ داریوش، پسرش خشایار شاه به رهبری سپاه پارس‌ها درآمد. لئونیداس سعی داشت با استفاده از هفت هزار سرباز جنگی و 300 اسپارتی که گارد شخصی وی را تشکیل می‌دادند، ارتش خشایار شاه را شکست بدهد. هنگامی که برخی از سربازان لئونیداس به وی خیانت کردند، او اکثر سربازانش را اخراج کرد و فقط 300 سرباز اسپارت خودش را نگه داشت.

بزرگترین جنگجویان تاریخ چه کسانی هستند؟

10. اسکندر کبیر

اسکندر کبیر، حقیقتا بزرگ‌ترین جنگجو در تمام دوران تاریخ است. وی پادشاه مقدونیه بین سال‌های 336 تا 323 قبل از میلاد بود. امپراطوری وی از یونان تا هند گسترش یافت و ایران، سوریه، بالکان، مصر و بسیاری مناطق دیگر را فتح کرد. او بخش اعظم سال‌های آغازین زندگی خود را تحت سرپرستی ارسطو گذراند.

اسکندر کبیر تقریباً در هر نبرد، در خط مقدم می‌جنگید. او همچنین قصد داشت به عربستان حمله کند، ولی بیمار شد و در سال 323 قبل از میلاد درگذشت.

  • منبع
  • دیجی رو

۲ دیدگاه

 
ir
کوروش | ۱ سال پیش
این همه بزرگ مرد ایرانی . چرا در سایت خود تبلیغ نمی کنید . نمیدانم چرا.
۰
۰
پاسخ کارشناس:
درود و سپاس از نظر شما ما در سایت درباره جنگجویان ایرانی هم مطلب داریم اما حتما در این زمینه بیشتر مطلب منتشر می کنیم
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید