امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279693
۱۱۲۱
۱
۰
نسخه چاپی

بلاگر کیست و چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟!

شاید شما هم در اینستاگرام افرادی را دنبال می‌کنید که روزانه در یک زمینه خاص پست و استوری منتشر می‌کنند. فرقی هم ندارد که به چه حوزه‌ای علاقه داشته باشید؛ در هر حوزه‌ای چنین افرادی فعالیت می‌کنند. مثلاً ممکن است شما به حوزه آرایش و میکاپ علاقه داشته باشید که در این صورت افراد فعال در حوزه آرایشی و زیبایی را دنبال می‌کنید. به افرادی که در یک زمینه خاص فعالیت می‌کنند و به صورت مستمر در آن زمینه محتوا تولید می‌کنند، بلاگر گفته می‌شود.

بلاگر

بلاگرها چه کسانی هستند؟

اگر بخواهیم مفهوم بلاگر را بررسی کنیم، در گذشته به افرادی گفته می‌شد که وبلاگ‌نویسی انجام می‌دادند. در واقع، در گذشته شبکه‌های اجتماعی مختلفی وجود نداشت و افراد برای اشتراک‌گذاری محتوای موردنظر خود از وبلاگ استفاده می‌کردند. در حال حاضر که شبکه‌های اجتماعی مختلفی نظیر اینستاگرام وجود دارد، افراد به جای نوشتن در وبلاگ از صفحات اجتماعی خود برای تولید محتوا استفاده می‌کنند. شکل تولید محتوا هم کمی تغییر پیدا کرده است؛ مثلاً در گذشته بیشتر محتوای متنی در وبلاگ منتشر می‌شد اما در حال حاضر به لطف موبایل‌های حرفه‌ای و قابلیت‌های اینستاگرام محتوا به سمت عکس و فیلم رفته است.

در حال حاضر بلاگر به افرادی گفته می‌شود که در یک حوزه خاص، در شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید می‌کنند. شاید شما هم در اینستاگرام افرادی را دنبال می‌کنید که در حوزه خاصی محتوا منتشر می‌کنند. شاید بلاگرها را با نام اینفلوئنسر و واینر هم بشناسید! این افراد هم بلاگرهایی هستند که در یک حوزه خاص فعالیت داشته‌اند و امروزه شهرت زیادی پیدا کرده‌اند. بلاگرها معمولاً شهرت خیلی زیادی ندارند و صفحات اجتماعی آن‌ها هم کمتر از 100 هزار نفر فالوور دارد.

ویژگی های یک بلاگر خوب

اگر می‌خواهید به یک بلاگر خوب تبدیل شوید، ابتدا باید ببینید که بلاگرهای موفق چه ویژگی‌هایی دارند! درست است که هر بلاگری تفاوتی ایجاد کرده است و همین تفاوت باعث ارزشمند شدن و درخشیدن او شده است، اما همه آن‌ها ویژگی‌های مشترکی دارند. همین ویژگی‌های مشترک باعث شده تا بسیاری از آن‌ها موفق شوند. در واقع برای موفقیت، باید همه این ویژگی‌ها را به همراه یک تفاوت ارزشمند داشته باشید که شما را از رقیبان متمایز کند. 5 مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های بلاگر‌های موفق عبارتند از:

1. فعالیت مستمر

به عنوان کاربر شبکه‌های اجتماعی چندتا از بلاگرها را دنبال می‌کنید؟ اگر بلاگرهای موفقی را دنبال می‌کنید، حتماً متوجه شده‌اید که روزانه پست و استوری منتشر می‌کنند. در واقع بلاگرهای موفق این‌طور نیستند که یک روز پست و استوری منتشر کنند و تا چند روز هیچ فعالیتی نداشته باشند. بلکه آن‌ها به طور مستمر به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی می‌پردازند؛ حتی اگر برنامه منظمی نداشته باشند، اما هر روز پست و استوری منتشر می‌کنند. بنابراین اولین ویژگی مهم بلاگرها این است که به صورت مستمر و همیشگی فعالیت می‌کنند و حتی برخی از آن‌ها، یک تقویم محتوا منظم دارند.

2. صداقت همیشگی

اگر به موفق‌ترین بلاگرهای ایرانی و خارجی دقت کنید، متوجه می‌شوید که همیشه صادق هستند! در واقع همان چیزی که هستند را نشان می‌دهند و هیچ چیزی غیر از این را نمایش نمی‌دهند. دلیل این مسئله، این است که فالوورهای آن‌ها همیشه آن‌ها را دنبال می‌کنند و اگر صادق نباشند، پس از مدتی اعتبار خود را از دست می‌دهند. بخش مهمی از موفقیت بلاگرها به اعتبار آن‌ها و علاقه کاربران برمی‌گردد. حال اگر این اعتبار و علاقه کاربران را از دست بدهند، ممکن است دیگر نتوانند آن را جلب کنند. صادق نبودن باعث می‌شود تا کاربران علاقه خود را به بلاگر موردعلاقه خود از دست بدهند! پس اگر می‌خواهید یک بلاگر خوب و موفق باشید، صداقت را فراموش نکنید.

3. تولید محتوای باکیفیت

محتوا همان چیزی است که باعث می‌شود تا کاربران شما را دنبال کنند. بنابراین هر چقدر محتوای شما باکیفیت‌تر باشد، باعث می‌شود تا کاربران بیشتر شما را دنبال کنند. هر چقدر هم کاربران بیشتری شما را دنبال کنند، شما موفق‌تر هستید و می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید. بنابراین تولید محتوای باکیفیت بخش جدانشدنی از بلاگرهای موفق است و نباید آن را فراموش کنید. برای تولید محتوای خود هزینه کنید و از هزینه کردن در این مورد نترسید. در واقع هزینه کردن برای تولید محتوای باکیفیت به معنای سرمایه‌گذاری برای رشد صفحه است! پس همیشه محتوای باکیفیت تولید کنید تا نرخ تعامل خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

4. متفاوت بودن

قرار است بلاگری شوید که مانند بقیه بلاگرها عمل می‌کند؟ بلاگرهای دیگر هم دقیقاً همین کار را انجام می‌دهند. پس چه دلیلی وجود دارد که کاربران شما را دنبال کنند؟ هیچ دلیلی. تنها چیزی که باعث می‌شود تا در میدان رقابت با بلاگرهای دیگر موفق شوید، متفاوت بودن است. در واقع کاربران دوست ندارند بلاگری را دنبال کنند که دقیقاً مانند بقیه بلاگرها عمل می‌کند، بلکه تفاوت‌ها است که باعث می‌شود تا کاربران شما را دنبال کنند. به جای تقلید کردن از سایر بلاگرها، سعی کنید متفاوت باشید و ارزشی به کاربران ارائه کنید. مثلاً می‌توانید محتوای متفاوتی تولید کنید تا کاربران از دنبال کردن شما لذت ببرند.

5. ارائه ارزش به کاربران

کاربران زمانی به یک بلاگر علاقه‌مند می‌شوند که حس کنند برای آن‌ها ارزش قائل است. در واقع ارزش‌ها هستند که باعث محبوبیت بلاگرها می‌شوند. ساده‌ترین مسئله‌ای که ارائه ارزش به کاربران است، احترام به آن‌ها است. بلاگرهای موفق همیشه جوری رفتار می‌کنند که کاربر احساس ارزشمند و محترم بودن کند. این مسئله است که می‌تواند باعث شود تا بهترین نتایج را بگیرید. با کمک قابلیت‌های اینستاگرام می‌توانید کاربران را به تعامل دعوت کنید. برای مثال اگر چند عکس مشابه دارید و می‌خواهید یکی را پست کنید، با کمک قابلیت‌هایی نظیر نظرسنجی اینستاگرام، نظر کاربران را بپرسید و عکسی که بیشتر محبوب است را منتشر کنید.

بلاگر

انواع بلاگرها

اکنون که با مفهوم بلاگری آشنا شدید و می‌دانید که بلاگرهای موفق چه ویژگی‌هایی دارند، زمان آن رسیده است که با انواع بلاگرها آشنا شوید. پیش از بررسی انواع بلاگرها، لازم است بدانید که شما در هر زمینه‌ای می‌توانید فعالیت کنید اما مسئله‌ای که وجود دارد، باید بدانید که حوزه فعالیتی شما در کدام دسته قرار می‌گیرد. بلاگری انواع مختلفی دارد اما 5 مورد از مهم‌ترین انواع آن عبارتند از:

بلاگر غذا

بلاگر غذا به بلاگرهایی گفته می‌شود که در حوزه غذا فعالیت می‌کنند. اگر شما جزء افرادی هستید که به غذا، رستوران، فست‌فود، آشپزی و… علاقه دارید شاید چند نفر از بلاگرهای غذا را دنبال می‌کنید. برخی از این افراد در حال آموزش آشپزی هستند و هر روز آموزش تهیه غذای جدید به فالوورهای خود نشان می‌دهند. برخی دیگر به رستوران و فست‌فودی‌ها سر می‌زنند و غذای آن‌ها را معرفی می‌کنند. برخی دیگر در زمینه سلامت غذایی محتوای تولید می‌کنند و آگاهی کاربران را افزایش می‌دهند. بنابراین همه افرادی که محتوای آن‌ها به نوعی به غذا مربوط است، در دسته بلاگر غذایی قرار می‌گیرند.
بلاگر سفر

جزء آن دسته از افرادی هستید که به سفر علاقه دارید و می‌خواهید با شهرهای مختلف کشور آشنا شوید؟ بلاگرهای سفر دقیقاً چنین کاری می‌کنند. در واقع بلاگر سفر کسی است که همیشه در حال سفر است و محتوای آن‌ها هم مربوط به سفرهایشان است. هر چیزی که در سفر رخ دهد می‌تواند ایده جذابی برای تولید محتوا باشد. اگر شما هم به سفر علاقه دارید، می‌توانید یک بلاگر سفر باشید که از شروع سفر تا پایان سفر را با کاربران به اشتراک بگذارید. حتی مشکلاتی که در سفر رخ می‌دهد هم ایده جذابی است تا افراد علاقه‌مند به سفر را از آن آگاه کنید. بلاگر سفر هم از سفر کردن خود لذت می‌برد و هم درآمد بسیار خوبی دارد.

بلاگر سبک زندگی

شاید بتواند بلاگری در حوزه لایف استایل را پرمخاطب‌ترین نوع بلاگری دانست. چرا؟ زیرا افراد زیادی علاقه دارند که با سبک زندگی شما آشنا شوند و حتی از آن تقلید کنند. بلاگرهای لایف استایل هر چیزی که در طی روز رخ بدهد را می‌توانند به محتوا تبدیل کنند! اصلاً دلیل فالو کردن آن‌ها توسط کاربران همین است که با زندگی روزمره آن‌ها آشنا شوند. اگر شما هم در محیط جذابی زندگی می‌کنید یا شرایط خاصی دارید، می‌توانید یک بلاگر سبک زندگی باشید.

بلاگر ورزشی

یکی دیگر از انواع بلاگری که طرفداران زیادی هم دارد، بلاگرهای حوزه ورزشی هستند. این حوزه بسیار گسترده است و شامل افراد زیادی می‌شود. این حوزه افراد علاقه‌مند به ورزش تا مربیان حرفه‌ای ورزشی را شامل می‌شود و البته طرفداران بسیار زیادی هم دارد. به عنوان مثال اگر شما مربی فیتنس هستید، می‌توانید در مورد رشته خود به کاربران اطلاعات خوبی بدهید و از مزایا و معایب رشته موردنظر صحبت کنید. همچنین می‌توانید رویدادهای مربوط به حوزه ورزشی خود را هم گزارش کنید و محتوای بسیار جذابی در اختیار کاربران خود قرار دهید. پس اگر در حوزه خاصی از ورزش فعالیت دارید، می‌توانید به یک بلاگر ورزشی تبدیل شوید.

بلاگر آموزشی

یکی دیگر از پرطرفدارترین انواع بلاگری‌ها، مربوط به آموزش است. ممکن است در یک حوزه کاری فعالیت کنید که کاربران زیادی علاقه داشته باشند تا در آن زمینه اطلاعاتی کسب کنند. در حال حاضر افراد زیادی در حوزه‌های تخصصی آموزش‌های کاربردی و جذاب تهیه می‌کنند و به بلاگرهای آموزشی حوزه خود تبدیل شده‌اند.

بلاگرها

نحوه کسب درآمد بلاگرها

اگر قصد شروع بلاگری را دارید و می‌خواهید یک اینستاگرامر موفق شوید، قطعاً یکی از اهداف شما کسب درآمد است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که راه‌های کسب درآمد از بلاگری کدام هستند و چقدر می‌توان از این راه‌ها درآمد داشت. مسئله میزان درآمد کاملاً بستگی به میزان فالوورها و تعامل صفحه شما دارد اما راه‌های کسب درآمد از بلاگری را در این بخش بررسی می‌کنیم:

1. تبلیغات

اولین روش کسب درآمد از بلاگری، تبلیغات است. در واقع افرادی زیادی هستند که حاضر بابت تبلیغ پیج، محصول یا خدماتشان هزینه پرداخت کنند تا استوری یا پست تبلیغاتی برایشان منتشر کنید. در حال حاضر بلاگرهای زیادی از طریق تبلیغات درآمد بسیار خوبی دارند. هر چقدر فالوورها، بازدید و تعامل صفحه شما بیشتر باشد، درآمد شما هم بیشتر خواهد بود.

2. فروش محصول

دومین راه کسب درآمد از بلاگری فروش محصول است. اگر شما محصولی برای فروش داشته باشید، صفحه شما محیط مناسبی برای فروش محصول است. دلیل آن هم، این است که کاربران به شما اعتماد زیادی دارند و اگر بدانند که فروشنده محصول خودتان هستید، استقبال می‌کنند. البته کیفیت محصول هم باید بالا باشد که به اعتبار شما لطمه وارد نکند. این روش هم می‌تواند درآمد بسیار خوبی برای شما ایجاد کند.

3. ارائه خدمات

اگر شما بلاگر حوزه خدماتی هستید، می‌توانید خدمات ارائه کنید. ارائه خدمات دیجیتال به تمام افراد امکان‌پذیر است اما اگر شما در حوزه‌ای فعالیت می‌کنید که خدمات باید حتماً به صورت حضوری باشد، باید حتماً به افراد همان شهر یا محل خود خدمات ارائه کنید. مثلاً اگر شما آرایشگر هستید و در این زمینه بلاگری می‌کنید، خدمات شما تنها به افراد همان شهر خواهد بود و نمی‌توانید به تمام افراد ایران خدمات ارائه کنید.

4. فروش آموزش

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از طریق بلاگری، فروش آموزش است. به خصوص که اگر شما بلاگر آموزشی هستید، می‌توانید دوره‌های آموزشی تهیه کنید و بفروشید. این روش کسب درآمد کمی دیربازده است اما توانسته افراد زیادی را در حوزه کاری خودشان میلیاردر کند! کافی است تخصص خود را افزایش دهید و کمی صبور باشید. آموزش‌های رایگان و کاربردی در صفحه خود ارائه کنید و پس از مدتی، دوره آموزشی خود را به فروش برسانید.

چگونه یک بلاگر موفق اینستاگرام شویم؟

اگر می‌خواهید به یک بلاگر موفق تبدیل شوید، باید مراحل تبدیل شدن به آن را طی کنید. 3 مورد از مهم‌ترین مراحل تبدیل شدن به یک بلاگر موفق را در این بخش بررسی می‌کنیم:

1. انتخاب حوزه مناسب

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق این است که حوزه درستی را انتخاب کنید. برای انتخاب حوزه مناسب باید ببینید که به چه حوزه‌ای علاقه و چقدر در آن تخصص دارید. تخصص و علاقه دو بخش مهم هستند که برای انتخاب حوزه مناسب باید حتماً به آن دقت کنید.

2. آماده سازی صفحه اینستاگرام

بسیاری از بلاگرها در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و اگر شما هم قصد دارید به بلاگر اینستاگرام تبدیل شوید، باید صفحه اینستاگرام را آماده کنید. صفحه اینستاگرام شامل نام کاربری، بیو، پروفایل و… است. این موارد را آماده کنید و به صورت واضح به کاربران بگویید که این صفحه قرار است چه فعالیتی داشته باشد و چه ارزشی برای آن‌ها ایجاد کند.

3. فعالیت در اینستاگرام

قدم بعدی فعالیت در اینستاگرام است. تولید محتوا و تبلیغات از مهم‌ترین فعالیت‌هایی هستند که بلاگرها باید انجام دهند تا همیشه رو به رشد باشند. در ابتدای کار روی محتوا تمرکز کنید و پس از مدتی که محتوای شما از کیفیت کافی برخوردار شد، به فکر تبلیغات باشید. تبلیغات بسیار مهم است و می‌تواند راه چندین ساله را در چند روز برای شما طی کند که البته نیازمند بودجه است.

بلاگرها

ابزاری مورد نیاز برای بلاگر شدن

اگر می‌خواهید به یک بلاگر خوب تبدیل شوید، باید محتوای خوبی تولید کنید. در واقع یکی از ویژگی‌های بلاگرهای موفق کیفیت بالای محتوای آن‌ها است. برای تولید محتوای باکیفیت به ابزارهایی نیاز دارید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1. دوربین یا موبایل حرفه ای

برای آن که بتوانید تصاویر و ویدئوی باکیفیت تولید کنید، باید یک دوربین داشته باشید. البته امروزه به لطف موبایل‌های حرفه‌ای دیگر نیازی به دوربین نیست و می‌توانید با موبایل خود تصاویر و ویدئوهای باکیفیت تولید کنید. حتی با موبایل می‌توانید ویدئو و عکس‌های خود را هم ادیت کنید و سپس، آن را در صفحه اینستاگرام خود انتشار دهید.

2. میکروفون

اگر محتوای شما ویدئویی است، صدای شما بخش مهمی از محتوا است. برای آن که بتوانید محتوای خود را به بهترین شکل ممکن ضبط کنید، باید از میکروفون برای ضبط بهترین کیفیت صدا استفاده کنید. در حال حاضر میکروفون‌های نیمه‌حرفه‌ای از چند صد هزار تومان و میکروفون‌های حرفه‌ای از چند میلیون‌ تومان وجود دارد. برای شروع کار یک میکروفون نیمه‌حرفه‌ای استفاده کنید. حتی برخی بلاگر‌ها از موبایل خود برای ضبط صدا استفاده می‌کنند که اگر کمی دقت کنید، می‌توانید صدای باکیفیتی ضبط کنید.

3. سه‌پایه

برای آن که کیفیت محتوای شما بالا برود، نیاز به سه پایه یا پایه موبایل دارید. پایه به شما کمک می‌کند تا بتوانید در یک زاویه ثابت و بدون تکان خوردن محتوا ضبط کنید. برای خرید سه پایه هم با بودجه چند صد هزار تومانی می‌توانید بهترین آن را تهیه کنید.

4. رینگ لایت

نورپردازی بخش مهمی از محتوا است و رینگ لایت به شما کمک می‌کند تا نور خوبی داشته باشید. با کمک رینگ لایت، نور روی سوژه که می‌تواند خودتان یا محصولاتان باشد تابیده می‌شود و در نتیجه، کیفیت محتوا تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

  • منبع
  • همیار آکادمی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید