امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272427
۴۴۸
۱
۰
نسخه چاپی
معاون پرستاری وزارت بهداشت

بیش از ۱۵۰ هزار پرستار در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قراردارند

معاون پرستاری وزارت بهداشت توجه و رعایت توصیه‌های بهداشتی را بهترین هدیه مردم به پرستاران و کادر درمانی در بحران ویروس کرونا تلقی کرد و گفت: بیش از ۱۵۰ هزار پرستار در خط مقدم مقابله و مهار ویروس کرونا، شبانه روز در مراکز درمانی کشور از سلامت مردم مراقبت می کنند

بیش از ۱۵۰ هزار پرستار در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قراردارند
 

 پایگاه خبری حقوق نیوز

معاون پرستاری وزارت بهداشت توجه و رعایت توصیه‌های بهداشتی را بهترین هدیه مردم به پرستاران و کادر درمانی در بحران ویروس کرونا تلقی کرد و گفت: بیش از ۱۵۰ هزار پرستار در خط مقدم مقابله و مهار ویروس کرونا، شبانه روز در مراکز درمانی کشور از سلامت مردم مراقبت می کنند.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مریم حضرتی روز چهارشنبه  در جلسه ویدئو کنفرانس اعضای شورای هماهنگی پرستاری کشور که با حضور مدیران پرستاری، روسای دانشکده های پرستاری و اعضای هیات مدیره نظام پرستاری برگزارشد، ضمن قدردانی از موافقت محبت آمیز رهبرمعظم انقلاب مبنی بر شهید خدمت خواندن جانباختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا، گفت: پرستاران و کادر درمانی کشور این روزها خالصانه در دفاع از سلامت مردم جانفشانی می کنند و در این مسیر تعدادی از عزیزان پرستار و پزشک و سایر گروه های درمانی جان خود را فدا کرده و به فیض شهادت نایل آمده اند که برای جامعه بهداشت و درمان کشور مایه افتخار است.

وی به مشکلات کمبود پرستار در کشور اشاره کرد و افزود: این مشکل در شرایط فعلی که در بحران کرونا هستیم، دوچندان شده و فشار کار پرستاران در مراکز درمانی دو چندان شده و ما قدردان این عزیران هستیم. لذا برای جبران کمبود پرستار از راه ها و شیوه ‌های مختلف در تلاش هستیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت جذب پرستاران قراردادی، تمدید طرح و استفاده از ظرفیت پرستاران داوطلب را از اقدامات انجام شده برای رفع کمبود پرستار برشمرد و گفت: از هفته آینده ۵ هزار پرستار پذیرفته شده در آزمون استخدامی دی ماه، ۱۳۹۸بدون طی مراحل اداری آغاز به کار خواهند کرد. همچنین، بیش از ۴ هزار نفر نیز در سامانه داوطلبان کمک به مقابله با کرونا در سایت معاونت پرستاری ثبت نام و اعلام آمادگی کرده اند که استفاده از ظرفیت این افراد نیز بنا به نیاز در گروه های مختلف در مراکز درمانی انجام خواهد شد.

حضرتی از استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آموزش و مشاوره به مردم در سامانه ۴۰۳۰ خبرداد و گفت: همچنین نامه ای به معاونت آموزشی وزارت بهداشت جهت ارائه امتیازاتی به اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارسال شده و این امتیازات به افرادی داده می شود که در مراکز ریفرال کرونا ویروس فعالیت کنند.

ایجاد مراکز مراقبت پرستاری پس از ترخیص بیماران کرونا در کشور

وی از ایجاد مراکز مراقبت پرستاری پس از ترخیص بیماران کرونا در کشور خبرداد و گفت: این مراکز، با هدف آموزش خودمراقبتی و ارتقای آگاهی در خصوص بیماران بهبود یافته بیماری های حاد تنفسی، با حضور پرستاران متخصص و با تجربه راه اندازی می شود که در برخی دانشگاه ها این مراکز دایر شده و طی روزهای آینده نیز در سایر دانشگاه ها فعال خواهد شد.

 گفتنی است، دراین جلسه، شورای هماهنگی پرستاری دانشگاه ها و دانشکده های پرستاری، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح و تجربیات خود را در مقابله با کرونا ویروس به اشتراک گذاشتند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید