امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280949
۲۱۰
۱
۰
نسخه چاپی
معاون قضایی دادگستری استان مرکزی

بیشترین گله مندی مردم از دستگاه قضا در حوزه اطاله دادرسی است

بیشترین گله مندی مردم از دستگاه قضا در حوزه اطاله دادرسی است

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه بیشترین گله مندی مردم در حوزه اطاله دادرسی است، اضافه کرد: برای رفع این مشکل برنامه ریزی هایی در حال انجام است و در سند تحول قضایی نیز یکی از مهمترین چالش ها همین مسئله است که راهبردهایی برای آن ارائه شده است.

محمدرضا رحمتی روز یکشنبه ۲۰ شهریورماه در نشست تخصصی و هم اندیشی پیرامون سیاست ها، رویه ها و عملکرد قوه قصائیه اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول قوه قضائیه، این قوه بر آن شد که از نظر اندیشمندان و صاحب نظران و فرهیختگان و... در باب کاهش چالش ها و کاهش اطاله دادرسی و آسیب های قوه قضائیه استفاده کند که امروز نیز همایشی در این راستا برگزار شد.

وی با اشاره به گله مندی مردم در حوزه اطاله دادرسی بیان کرد: از جمله مهمترین راهبردها استفاده از میانجی گری، صلح و سازش و نهاد داوری و همچنین قضازدایی از دعاوی کم اهمیت است تا کاهش ورودی به دادگستری را به دنبال داشته باشد.

رحمتی با بیان اینکه در قانون به منظور کاهش هزینه های دادرسی برای افراد فاقد تمکن مالی، اعصار از هزینه ها پیش بینی شده خاطرنشان کرد: همچنین مراجع مختلفی نیز بر کار قضات نظارت دارند هرچند که با کاهش تخلفات در دادرسی ها مواجه هستیم اما همان تخلف اندک نیز نظارت می شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید