امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280183
۸۳۶
۱
۰
نسخه چاپی

تاثیرات جبران ناپذیر سیگار کشیدن بر باروری

تأثیرات سیگار کشیدن بر باروری

تأثیرات سیگار کشیدن بر باروری

سیگار نه تنها باعث سرطان ریه، بیماری قلبی، سکته مغزی و بیماری های ریوی می شود، بلکه می تواند بر سلامت باروری شما نیز تأثیر بگذارد. مصرف دخانیات با اختلال نعوظ، تعداد کم اسپرم در مردان، ناباروری، حاملگی خارج از رحم، زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد، سقط جنین خود به خود و همچنین سقط جنین همراه است.

بنابراین، اگر سیگار می‌کشید، وقت آن است که برای محافظت از سلامت باروری خود آن را ترک کنید.

چگونه سیگار بر سلامت باروری شما تأثیر می گذارد؟

استعمال دخانیات هم برای مردان و هم برای زنان اثرات منفی دارد و می تواند باردار شدن را برای یک زوج دشوار کند.

سیگار کشیدن برای سلامت باروری افراد خطرناک است. مردانی که سیگار می کشند DNA در اسپرم آن ها آسیب می بیند و این می تواند باعث مشکل در باروری شود. سیگار می تواند دلیل اختلال نعوظ باشد. اختلال نعوظ ناتوانی در حفظ نعوظ در حین مقاربت جنسی است و بر تولید مثل تأثیر می گذارد.

سیگار کشیدن همچنین در زنان عملکرد طبیعی تخمدان را مختل می کند، تعداد تخمک های بالغی را که می توانند بارور شوند در زنان کاهش می دهد. زنان سیگاری ممکن اسن دچار یائسگی زودرس نیز بشوند.

سموم موجود در سیگار بر کل بدن و سیستم تولید مثل تأثیر می گذارد.

سیگار باعث کاهش کیفیت منی از جمله حجم مایع منی، تراکم اسپرم، تحرک و زنده ماندن آن می شود. بنابراین، اسپرم نمی تواند تخمک را بارور کند. میزان ناباروری در افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیر سیگاری بسیار بالاتر است.

زنانی که به مدت طولانی سیگار می کشند سیستم ایمنی ضعیفی دارند. آنها بیشتر از مردان در معرض سکته مغزی و حملات قلبی هستند. مشکل در باردار شدن، کیفیت پایین تخمک‌های ماده، زایمان‌های زودرس، نوزادان کم وزن، حملات قلبی و بیماری‌های ریوی که روند بارداری و زایمان را پیچیده می‌کنند و علائم ترک در دوران بارداری.

سیگار کشیدن نیز یک عامل خطر شناخته شده برای سرطان دهانه رحم است. از این رو، در اسرع وقت سیگار را ترک کرده یا محدود کنید و در صورت لزوم از کمک های پزشکی استفاده کنید.

سیگار کشیدن در دوران بارداری می تواند این عوارض را ایجاد کند

سیگار کشیدن در دوران بارداری می تواند باعث آسیب بافتی در جنین شود. این بیماری باعث حاملگی خارج از رحم، زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد، سقط جنین خود به خود، عدم رشد مناسب ریه های نوزاد، نقص مادرزادی مانند شکاف لب و/یا شکاف کام می شود. نوزادانی که پس از آن در معرض دود سیگار قرار می گیرند. احتمال دارد که به دلیل سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) بمیرد."

علاوه بر این، مردان و زنان سیگاری نسبت به غیرسیگاری‌هایی که در هنگام باردار شدن با مشکل مواجه می‌شوند، به درمان باروری پاسخ منفی می‌دهند.

ترک سیگار به فرد کمک می کند تا شانس باردار شدن و باروری خود را افزایش دهد، و سلامتش را تضمین کند. همچنین خطر سقط جنین و نقایص مادرزادی را در کودک کاهش می دهد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید