امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274374
۴۰۵
۱
۰
نسخه چاپی
معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی قوه قضائیه

تاکید رئیس قوه قضائیه بر برخورد قاطع با تغییر کاربری اراضی زراعی

ریاست قوه قضائیه همواره پیرامون برخورد قاطع با تغییر کاربری اراضی زراعی و ضرورت ایجاد رویه واحد جهت اجرای مقررات ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها تاکید داشته است

تاکید رئیس قوه قضائیه بر برخورد قاطع با تغییر کاربری اراضی زراعی

معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: اجرای موفق طرح پیشگیری از سرقت پسته در استان کرمان می تواند به عنوان الگویی موفق در سطح کشور اجرایی شود.

"مهرداد عارضی" که امروز دوشنبه ۲۱ مهرماه به منظور بررسی تغییرات غیرمجاز کاربری اراضی زراعی به استان کرمان سفر کرده است، در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای پیشگیرانه تغییرات غیرمجاز کاربری اراضی در رفسنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر غیرقابل جبران بودن نابودی اراضی کشاورزی اظهار داشت: ریاست قوه قضائیه نیز همواره پیرامون برخورد قاطع با تغییر کاربری اراضی زراعی و ضرورت ایجاد رویه واحد جهت اجرای مقررات ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها تاکید داشته است.

وی افزود: طی سال های اخیر با اقدامات مناسب دستگاه قضا به ویژه دادستان‌ها و قضات سراسر کشور موضوع تصرفات اراضی ملی کاهش خوبی داشته است و این امر موجب شده تا متصرفین و سودجویان به سمت تغییرات کاربری غیرمجاز روی آورند بنابراین ضرورت دارد دستگاه های متولی در این زمینه با حساسیت بیشتری مسئله را دنبال کنند.

این مقام قضایی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی از جمله سازمان امور اراضی بایستی در خصوص زمین و اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه خود را به گونه ای تنظیم کنند تا از ورود حجم زیاد پرونده‌ها به سیستم قضایی جلوگیری شود.

عارضی یادآور شد: ترک فعل ها و کوتاهی های صورت گرفته در رابطه با تغییر کاربری‌های غیر مجاز مورد رصد دستگاه قضایی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه قرار خواهد گرفت.

معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجموعه قضایی استان کرمان با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، اقدامات ارزشمندی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را طبق قانون و مقررات انجام داده و جزء استان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید