امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272017
۴۰۴
۱
۰
نسخه چاپی

ترامپ ادعا کرد نانسی پلوسی در پاره کردن کپی متن نطق سالانه‌اش مرتکب جرم شده است

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد که رئیس مجلس نمایندگان با پاره کردن کپی متن نطق سالانه‌اش مرتکب یک جرم شده است؛ ادعایی که خیلی زود از سوی کارشناسان حقوقی نادرست و غلط تلقی شد

ترامپ ادعا کرد نانسی پلوسی در پاره کردن کپی متن نطق سالانه‌اش مرتکب جرم شده است
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

ایسنا نوشت:رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد که رئیس مجلس نمایندگان با پاره کردن کپی متن نطق سالانه‌اش مرتکب یک جرم شده است؛ ادعایی که خیلی زود از سوی کارشناسان حقوقی نادرست و غلط تلقی شد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از سفر به کارولینای شمالی برای شرکت در یک سخنرانی، به خبرنگاران در کاخ سفید گفت:‌ به نظر من کاری که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انجام داد و کپی متن نطق سالانه را پاره کرد یک موضوع وحشتناک است. کاری که او کرد غیرقانونی بود. او با این کار قانون را زیر پا گذاشت و آن را نقض کرد.

ترامپ اصرار داشت که پلوسی حق پاره کردن متن نطق سالانه را نداشته چرا که این یک سند رسمی محسوب می‌شود و کمی بعد این اقدام پلوسی را غیرقانونی خواند.

این در حالی است که گلن کریشنر، تحلیل‌گر حقوقی و دادستان سابق فدرال آمریکا این ادعای ترامپ را به چالش کشید و گفت: کپی متن یک سخنرانی یک سند رسمی محسوب نمی‌شود. قانون فدرال منع تخریب اسناد عمومی یا اسناد دولتی در این موضوع قابل اجرا نیست.

الی هونیگ، یکی دیگر از تحلیل‌گران حقوقی آمریکا گفت: هیچ دادستانی با اندک قضاوت صحیحی که داشته باشد هرگز کسی را در این خصوص متهم نمی‌کند. این قانون بدین صورت نیست که تخریب کپی‌های اسناد و مدارک تشریفاتی و رسمی را جرم بینگارد.

ترامپ روز جمعه نیز این اقدام پلوسی را بی احترامی به کنگره و به کشور توصیف کرد.   

اظهارات ترامپ در روز جمعه نخستین واکنش وی به اقدام پلوسی برای پاره کردن متن نطق سالانه وی در کنگره بود.

انتهای پیام

  • منبع
  • خبرآنلاین

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید