امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 273225
۴۱۸
۱
۰
نسخه چاپی

ترامپ: شاید درباره دیدار با نیکولاس مادورو فکر کنم/طرفدار گوآیدو نبودم

ترامپ گفت، او ممکن است درباره برگزاری نشست با نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در آینده فکر کند اما نه در حال حاضر

حقوق نیوز | اخبار و رویدادها | بین الملل

ترامپ: شاید درباره دیدار با نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا فکر کنم/طرفدار گوآیدو نبودم
دونالد ترامپ و نیکولاس مادورو

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، او ممکن است درباره برگزاری نشست با نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در آینده فکر کند اما نه در حال حاضر.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با «آکسیوس» در دفتر کارش گفت: شاید درباره آن فکر کنم... مادورو دوست دارد ملاقات داشته باشد. من هم هرگز با دیدارها مخالف نبوده‌ام و همانطور که می‌دانید به ندرت با انجام دیدارها مخالفت کرده‌ام. همواره می‌گویم، با انجام ملاقات‌ چیز زیادی از دست نمی‌دهید. اما در حال حاضر، من آن‌ها را رد می‌کنم.

ترامپ گفت که چندان از تصمیم دولتش برای هواداری از خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا حمایت نمی‌کند. گوآیدو در بحبوحه اعتراضاتی که پس از انتخابات ۲۰۱۸ به راه افتاد و مادورو برای دومین بار پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۶ ساله این کشور آمریکای لاتین شد، برای عزل او تلاش کرد.

ترامپ در مصاحبه روز جمعه با آکسیوس که یکشنبه منتشر شد، گفت: گوآیدو انتخاب شد. فکر می‌کنم که لزوما طرفدار آن نبودم اما گفتم -برخی‌ها آن را دوست داشتند، بعضی‌ها نداشتند. مشکلی با این ندارم. فکر نکنم، این یکی یا آن یکی خیلی معنادار بوده باشد. می‌توانستم با آن یا بدون به سر کنم اما بسیار قاطع علیه اتفاقاتی بودم که در ونزوئلا رخ می‌داد.

ژانویه ۲۰۱۹، گوآیدو که ریاست مجمع ملی ونزوئلا را در دست داشت، برای برکناری مادورو از قدرت خود را "رئیس‌جمهوری موقت" نامید. ایالات متحده و چندین کشور غربی از گوآیدو حمایت کردند اما روسیه، چین و ترکیه و دیگر کشورها حامی مادورو بودند و او را تنها رهبر قانونی ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند. مادورو واشنگتن را به تلاش برای سرنگونی دولتش برای تصرف ثروت‌های نفتی ونزوئلا متهم کرده است.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید