امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263265
۳۵۷۶۴
۱
۰
نسخه چاپی
رئیس انجمن صنفی دفا‌تر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران

تصمیم افزایش عوارض خروج از کشور امری غیرکار‌شناسی است

وقتی قرار است بنزین گران شود مسلما مردم دیگر سفرهای داخلی هم نمی‌توانند بروند، بنابراین حتی عوارض خروج از کشور یک ریال نیز نباید افزایش یابد بلکه باید کمتر شود زیرا این عوارض برای دوران جنگ بود

تصمیم افزایش عوارض خروج از کشور امری غیرکار‌شناسی است

به گزارش حقوق نیوز رئیس انجمن صنفی دفا‌تر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به اینکه یکی از دلایل گرانی سفر در ایران تقسیم نشدن تعطیلات است و بد‌ترین تعطیلات نوروز است، گفت: بسته سفر در ایران بسیار گران است و دولت نباید برای سفر مردم پول بگیرد. حرمت‌الله رفیعی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره مشکلات گردشگری اظهار کرد: ایران کشوری است که سفر در آن برخلاف آمار‌ها بسیار گران است به خصوص نسبت به کشورهای گردشگرپذیر، شاید صنعت گردشگری نیز بتواند جایگزین نفت شود ولی به شرط اینکه از تجربیات فعالان گردشگران استفاده شود.

 حرمت‌الله رفیعی بیان کرد: برخلاف باور رایج در تمام دنیا هزینه نمایشگاه‌ها را دولت‌ها پرداخت می‌کنند مانند کشور ترکیه که بزرگ‌ترین غرفه‌ها برای تبلیغات ارائه می‌دهند تا فعالان گردشگری حضور یابند و اصلا مصوبه دارند که هر چقدر گردشگر وارد آن کشور‌ها کنند به آژانس‌ها پول می‌دهند درحالیکه هم اکنون آژانس‌ها از دولت پول نمی‌گیرند و این در حالی است که هر روز حضور فعالان گردشگری کشورمان در نمایشگاه‌های دنیا کمرنگ‌تر می‌شود.

وی درباره گرانی سفر از جمله هزینه‌های هتل گفت: هتلداران می‌گویند در دو مقطع سال ورود گردشگر زیاد است ولی نمایشگاه‌های دولتی نیز دقیقا در این دو مقطع برگزار می‌شود و این مشکل گرانی هتل‌ها را دربرخواهد داشت و هنور این مشکل نیز برطرف نشده است.

رفیعی ادامه داد: درحالیکه دولت نیز در گرانی و افزایش هزینه سفر تاثیر دارد و دولت نباید از مردم برای سفر پول بگیرد درحالیکه هزینه‌های هتل‌های ایران چند برابر هتل‌های کشورهای همجوار ما به مانند ترکیه است یعنی بسته سفر در ایران بسیار گران است که عوامل متعددی را دربردارد.

رئیس انجمن صنفی دفا‌تر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با گلایه از زیر ساخت‌های ضعیف گردشگری اشاره‌ای به سرویس‌های بهداشتی اسفبار جاده‌ای کشور و همچنین در خصوص وزارت شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار نمود بنده نظر شخصیم مخالف وزارت شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است زیرا باعث بزرگ شدن این سازمان و سخت‌تر شدن ارتباط با مدیران سازمان خواهد شد.

رفیعی با تاکید بر تقسیم شدن تعطیلات در ایران به مانند همه کشورهای دنیا عنوان کرد: یکی از دلایل گرانی سفر در ایران همین تقسیم نشدن تعطیلات است و بد‌ترین تعطیلات برای سفر نیز نوروز است زیرا یکی از دلایل گرانی سفر بالا بردن هزینه‌ها توسط ایرلاین‌ها است و واقعا ارتباطی به آژانس‌های مسافرتی ندارد و این ایرلاین‌های هواپیمایی هستند که باعث گرانی‌ها در سفر‌ها در زمان شلوغی سفر‌ها می‌شوند.

رئیس انجمن صنفی دفا‌تر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: وقتی قرار است بنزین گران شود مسلما مردم دیگر سفرهای داخلی هم نمی‌توانند بروند، بنابراین حتی عوارض خروج از کشور یک ریال نیز نباید افزایش یابد بلکه باید کمتر شود زیرا این عوارض برای دوران جنگ بود.

حرمت‌الله رفیعی در نشست خبری شصتمین سالگرد انجمن صنفی دفا‌تر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با گلایه از افزایش عوارض خروج از کشور اظهار کرد: تصمیم افزایش عوارض خروج از کشور امری غیرکار‌شناسی است و اصلا نمی‌دانیم چه کسانی چنین تصمیمی را گرفتند، بنابراین درخواست داریم دولتی‌ها به حرف‌های کار‌شناسی بخش‌های خصوصی گوش دهند و اگر مصوبه‌ای می‌خواهند ارائه کنند از تجربیات فعالان گردشگری استفاده کنند.

وی با اشاره به افزایش عوارض خروج از کشور که مربوط به دوران جنگ است که دولت بودجه نداشت و قرار بود دو سال بعد این عوارض برداشته شود، گفت: این کار با دو برابر شدن عوارض خروج از کشور به ۷۵ هزار تومان رسید و قرار بود ۴۰ تا ۵۰ درصد به گردشگری اختصاص یابد ولی کدام جاده و هتل در این مدت از این اعتبار ساخته شد، درحالیکه همین عوارض ۷۵ هزار تومان نیز قرار بود دو سال بعد در دوران دفاع مقدس برداشته شود.

رفیعی با نقد این مسئله که چرا با افزایش عوارض خروج از کشور می‌خواهند مردم از کشور خارج نشوند، گفت: این کار درست نیست و از طرفی مگر چقدر گردشگری داخلی پتانسیل سفر‌ها را دارد که نمونه بارز آن در تعطیلات مشخص می‌شود که جاده‌ها شلوغ می‌شود در حالیکه امکانات مناسب و جاده و زیرساخت صحیحی نیز در گردشگری داخلی کشور وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی دفا‌تر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی بیان داشت: با یک ریال افزایش عوارض خروج از کشور مخالف هستیم زیرا حقوق مردم تضعیف می‌شود البته برای ما زیانی نخواهد داشت بلکه زیان آن برای مردم و مسافران خواهد بود و اگر می‌خواهند با این افزایش عوارض خروج از کشور حقوق نهادی را زیاد افزایش دهند که این کار درستی نخواهد بود.

رفیعی بیان داشت: در هیچ جای دنیا چنین عوارض خروجی از کشور وجود ندارد و باید به جای چنین عوارضی مالیات بر ارزش افزوده بلیط براساس مسیر‌ها گرفته شود و فقط یکبار نیز گرفته شود درحالیکه این عوارض ۷۵ هزار تومان نباید حتی ۷۶ هزار تومان شود و حتی باید این عوارض نیز کمتر شود.

وی ادامه داد: همچنین در اسفندماه شصتمین سالگرد انجمن صنفی دفا‌تر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی را برگزار می‌کنیم، همانطور که ۱۰ سال پیش نیز پنجاهمین سالگرد این انجمن را برگزار کردیم، این انجمن در سال ۱۳۳۶ راه اندازی شد که هنوز ایرلاین مادر در ایران ایجاد نشده بود (ایجاد ایران ایر در سال ۱۳۴۰) و هم اکنون بیش از ۱۰۰۰ هزار دفتر عضو این انجمن هستند، در رویه جدید و با حضور اعضای جدید نیز نگاه مثبت‌تری وجود دارد و اعضا جوان‌تر هستند و آشتی جدیدی با این انجمن صورت پذیرفته است و انتظار همکاری دارند.

رئیس انجمن صنفی دفا‌تر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در تشریح برگزاری مراسم شصتمین سالگرد انجمن عنوان کرد: در این مراسم که دو هزار آژانس شرکت می‌کنند، می‌خواهیم مطالبات این فعالان را مطرح کنیم و آزارهای که از طریق برخی مسولان رخ می‌دهد را مطرح کنیم مثلا می‌گویند فلان آژانس تخلف کرده است درحالیکه در این صنعت افراد فعال بسیار مودب و تحصیلکرده حضور دارند و نباید اولین خاکریز را در عرصه گردشگری نابود کرد.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید