امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 270804
۴۳۸
۱
۰
نسخه چاپی
سخنگوی وزارت امور خارجه

تصمیم روحانی برای دیدار نکردن با رئیس جمهوری آمریکا تصمیمی کارشناسی و عقلانی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که تصمیم رئیس جمهوری کشورمان مبنی بر دیدار نکردن با رئیس جمهوری آمریکا به رغم درخواست های فراوان تصمیمی کارشناسی و عقلانی است

 تصمیم روحانی برای دیدار نکردن با رئیس جمهوری آمریکا تصمیمی کارشناسی و عقلانی است
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که تصمیم رئیس جمهوری کشورمان مبنی بر دیدار نکردن با رئیس جمهوری آمریکا به رغم درخواست های فراوان تصمیمی کارشناسی و عقلانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید عباس موسوی دربرنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: همه ارکان نظام متفق القول هستند که از نظر سیاسی و راهبردی در چنین شرایطی که فشار حداکثری روی ایران است و تروریسم اقتصادی، حقوق بیش از ۸۳ میلیون ایرانی را نقض می کند نه تنها مذاکره بلکه حتی دیداری ساده با سران رژیم تروریستی آمریکا نباید انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه همانطوری که اعلام کرده ایم در پی دیپلماسی نمایشی نیستیم و این تصمیم از موضع اقتدار است ، تصریح کرد: راهبرد ما در مقابل فشار حداکثری مقاومت حداکثری و فعال است و این مقاومت دیپلماتیک نیز در این راستا تعریف شده است.

موسوی یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده که اهل تعامل و گفتگو است و از مذاکره هراسی ندارد و همواره خواستار ثبات و آرامش در منطقه و جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه توضیح داد که  جمهوری اسلامی ایران ابتکارات خود را ارائه کرده و نیازی به دیپلماسی های نمایشی و اتفاقی ندارد و آمریکایی ها در صورتی که به اشتباهات خود اذعان و آنها را جبران کنند راه به آنها نیز نشان داده شده است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید