امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 273154
۴۳۱
۱
۰
نسخه چاپی

تصویب‌نامه در خصوص وام بانک جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کووید ـ ۱۹

 حقوق نیوز/ قوانین و مصوبات

۱۳۹۹/۳/۱۷

تصویب‌نامه در خصوص وام بانک جهانی برای مقابله با شیوع  ویروس کووید ـ ۱۹

وزارت امور اقتصادی و دارایی

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سازمان برنامه و بودجه کشور

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۹/۳/۱۱ به پیشنهاد شماره ۲۱/۲۶۲۰۵ـ ۲۱۹۸ مورخ ۱۳۹۹/۳/۳ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱ـ به وزارتخانه­های امور اقتصادی و دارایی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌نمایندگی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می­شود تا نسبت به امضای اسناد مربوط به موافقتنامه وام پنجاه میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰) دلاری (معادل چهل و شش میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۴۶) یورو) بانک جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کووید ـ ۱۹ و تأمین مالی اقلام و تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز کشور از محل اعتبار مذکور اقدام نمایند.

۲ـ سازمان سرمایه­گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به نمایندگی از سوی
وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان مرجع ملی بانک جهانی در جمهوری اسلامی ایران موظف است مبلغ و سررسید دقیق اقساط اعتبار را در مواعد مقرر به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس نماید.

۳ـ سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است مطابق مجوز شماره ۸۷۸۸۹ مورخ ۱۳۹۹/۲/۲۹  شورای اقتصاد نسبت به پیش‌بینی منابع و تخصیص بودجه لازم در سررسید و مواعد مقرر برای تسویه به موقع اقساط وام در بودجه سنواتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام نماید. سازمان سرمایه­گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به انجام هماهنگی‌های لازم برای تسویه اقساط در مواعد مقرر می‌باشند.

۴ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است ضمن تعامل با سازمان بهداشت جهانی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، نماینده‌ای را برای رسیدگی به امور استفاده از این اعتبار منصوب و متعاقباً نسبت به استفاده از اعتبار مصوب اقدام نماید.

۵ ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به ارایه گزارشات پیشرفت سه‌ماهه استفاده از اعتبار یادشده، اعم از گزارشات مالی و صورتحساب‌های مربوط، تدارکات و توزیع کالاهای تأمین مالی­شده و سایر گزارشات درخواستی به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور می‌باشد.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

  • منبع
  • روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید