امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 273404
۴۸۰
۱
۰
نسخه چاپی

تعلیق عضو هیأت مدیره کانون مرکز

برخی رسانه های صنفی از تعلیق عضو هیأت مدیره کانون مرکز بر اساس نامه دادگاه عالی انتظامی قضات خبر داده اند

حقوق نیوز | اخبار و رویدادها | حقوقی و قضایی

تعلیق عضو هیأت مدیره کانون مرکز

برخی رسانه های صنفی از تعلیق عضو هیأت مدیره کانون مرکز بر اساس نامه دادگاه عالی انتظامی قضات خبر داده اند.

به گزارش وکلاپرس، از بعد از ظهر امروز اخباری در برخی رسانه های خبری صنف وکالت در حال انتشار است که بر اساس آن دادگاه عالی انتظامی قضات در نامه ای یکی از اعضای اصلی هیأت مدیره کانون وکلای مرکز را تعلیق کرده است.

بر این اساس تعلیق عضو هیأت مدیره نه به عنوان تعلیق از حرفه وکالت، بلکه به معنای تعلیق از حق شرکت در جلسات و تصمیم‌گیری های هیأت مدیره کانون مرکز بوده است.

اگرچه هنوز مشخص نیست کدام یک از اعضای هیأت مدیره تعلیق شده است، لیکن گمانه زنی ها حاکی از آن است که وکیل « صمد زاهد پاشا » که روز یکشنبه به عنوان نایب رییس کانون وکلای مرکز برگزیده شد، از شرکت در جلسات هیأت مدیره تعلیق شده است.

در همین زمینه وکیل سهیل طاهری عضو علی البدل کانون وکلای مرکز در پستی اینستاگرامی شخص تعلیق شده را وکیل زاهد پاشا معرفی کرده و گفته است: «امروز با وصول نامه «تعلیق از عضویت در هیات مدیره» یکی از نواب رئیس منتخب، از دادگاه عالی انتظامی قضات، باید دید تصمیم طیف اکثریت در این شرایط، تعامل با ۵ عضو اقلیت و تغییر تقسیم ترکیب هیات رئیسه و ایجاد وفاق و اتحاد خواهد شد یا اشتباه گذشته تکرار می شود.»

تغییرات احتمالی در هیأت مدیره کانون وکلای مرکز
با این حساب و در صورتی که گمانه زنی ها درباره تعلیق صمد زاهد پاشا درست بوده باشد، اعضای هیأت مدیره این نهاد باید نایب رییسی دیگر برای کانون مرکز انتخاب نموده و جلسات هیأت مدیره را در غیاب این وکیل دادگستری ادامه دهند.

اگرچه هنوز مشخص نیست این تعلیق به عنوان یک دستور موقت صادر شده و یا حاکی از رد صلاحیت این عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز بوده است، اما در صورت خروج این عضو هیأت مدیره و رد صلاحیت وی، اولین عضو علی البدل کانون مذکور تبدیل به عضو اصلی شده و می تواند در تصمیم گیری های آتی هیأت مدیره شرکت کند.

بر این اساس وکیل التفات سنایی در صورت رد صلاحیت صمد زاهد پاشا به جمع اعضای اصلی هیأت مدیره وارد شده و از سوی دیگر وکیل سید کاظم حسینی به جمع اعضای علی البدل کانون وکلای مرکز خواهد پیوست و حق حضور در جلسات هیأت مدیره را خواهد یافت.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید