امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 264785
۲۱۷۶
۱
۰
نسخه چاپی
عضو شورای شهر تهران

تعیین هویت مومیایی منسوب به رضا پهلوی به میراث فرهنگی سپرده شده است

راه‌های علمی برای تشخیص هویت این جسد در میراث فرهنگی و در میان کارشناسان پزشکی قانونی وجود دارد که می‌توانند تشخیص دهند این جسد متعلق به چه کسی است

تعیین هویت مومیایی منسوب به رضا پهلوی به میراث فرهنگی سپرده شده است

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران با اشاره به پیدا شدن جسد مومیایی در حرم حضرت عبد‌العظیم (ع) و گمانه‌زنی‌ها مبنی‌ بر آینده این مومیایی در صورتی که این جسد متعلق به رضاخان پهلوی باشد، گفت: راه‌های علمی برای تشخیص هویت این جسد در میراث فرهنگی و در میان کارشناسان پزشکی قانونی وجود دارد که می‌توانند تشخیص دهند این جسد متعلق به چه کسی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌ بر اینکه چگونه می‌توان در شرایطی که امکان حضور فرزندان شاه مخلوع در ایران وجود ندارد، آزمایش دی‌ان‌ای گرفت و به هویت این جسد پی برد، اظهار کرد: من از نظر علمی اطلاعی ندارم که آیا نیازی به حضور یکی از اعضای این خانواده هست یا خیر و کارشناسان میراث فرهنگی باید در این خصوص نظر دهند.

توضیحات رئیس پزشکی قانونی استان تهران در خصوص خبر کشف مومیایی در شهرری

مسعود قادی پاشا رئیس سازمان پزشکی قانونی استان تهران در خصوص خبر کشف جسد مومیایی در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: اگر جسد مومیایی کشف شده دارای قدمت تاریخی باشد، آن را به سازمان میراث فرهنگی تحویل می‌دهند.



رئیس پزشکی قانونی استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکان تشخیص هویت اجساد مومیایی شده وجود دارد؟، گفت: اگر بافت استخوان و بدن جسد سالم باقی مانده باشد، امکان شناسایی آن وجود دارد.

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید