امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279705
۲۶۶
۱
۰
نسخه چاپی

تفویض اختیار چیست؟! 5 راهکار مهم در تفویض اختیار

تفویض اختیار به معنای اعتماد به فرد دیگری در تیم خود در زمینه کار و مسئولیت است. چرا اینقدر مهم است و چگونه می توانیم آن را بهتر انجام دهیم؟

تفویض اختیار

تفویض اختیار

ممکن است وسوسه انگیز باشد که فکر کنید می توانید همه چیز را سریعتر و بهتر از اعضای تیم خود انجام دهید. ممکن است واگذار کردن وظایفی که از انجام آنها لذت می برید سخت باشد. اما تلاش برای انجام همه کارها به تنهایی نشان دهنده رهبری ضعیف است و می تواند به فرسودگی شخصی ختم شود. شما در نهایت کار بیش از حد، استرس دارید و نمی توانید رهبر مورد نیاز تیم خود باشید.

رهبری یک تیم مسئولیت ها و چالش های جدیدی را به همراه دارد و مدیران باید یاد بگیرند که تا آنجا که ممکن است تفویض اختیار را انجام دهند. این بدان معنی است که برخی از مسئولیت های خود را به اشتراک بگذارید یا منتقل کنید و به افراد دیگر برای انجام برخی از کارهایی که معمولاً انجام می دهید اعتماد کنید. تفویض اختیار موثر به شما زمان و فضای لازم را می دهد تا حمایت لازم را ارائه دهید، با مشکلاتی که پیش می آید مقابله کنید.

همانطور که در نظر می گیرید چه وظایفی را باید محول کنید، در اینجا پنج نکته در مورد اینکه چگونه می توانید به طور موثر تفویض اختیار کنید، آورده شده است.

1. با کارهای کوچکتر شروع کنید

اگر نگران واگذاری پروژه های بزرگ هستید، با واگذاری کارهای کوچکتر که نیاز به نظارت زیادی ندارند، شروع کنید. این همچنین به اعضای تیم شما فرصت می دهد تا به مسئولیت های جدید خود عادت کنند.

2. وظایفی را محول کنید که باعث پیشرفت اعضای تیم شما می شود

تفویض اختیار نباید فقط به خاطر کاهش حجم کاری شما باشد. همچنین باید در مورد توسعه تیم شما و دادن فرصت های یادگیری به آنها باشد. وظایفی را انتخاب کنید که به پیشرفت حرفه ای آنها کمک کند و به آنها فرصت دهید تا در انجام آنها بهتر عمل کنند. با واگذاری کار، در انجام دادن خود خوب هستید و به اعضای تیم خود برای انجام آن آموزش می دهید، به رشد حرفه ای آنها کمک می کنید.

3. وظایف را به افرادی محول کنید که ممکن است آنها را دوست داشته باشند

یک رهبر تیم خوب، تیم خود را به خوبی می شناسد و می داند که کدام کار برای کدام فرد مناسب تر است. فقط وظایفی را که دوست ندارید انجام دهید محول نکنید. وقتی افراد کارهایی را انجام می دهند که از آنها لذت می برند، انگیزه بیشتری برای انجام بهترین کاری که می توانند انجام دهند، پیدا می کنند.

4. به تیم خود اعتماد کنید

پس از واگذاری یک کار، برخی از مدیران به طور مرتب از بالای شانه های کارکنان خود نگاه می کنند و هر اقدامی را که می بینند اصلاح می کنند. به این می گویند مدیریت خرد - سبکی از مدیریت که در آن یک مدیر کارهایی را که تیمش انجام می دهد بسیار دقیق تماشا و کنترل می کند. مدیریت میکرو تقریباً به اندازه انجام کار خودتان زمان می برد. همچنین برای تیم شما بی انگیزه است و خلاقیت و نوآوری را از بین می برد. وقتی تفویض اختیار می کنیم، باید بتوانیم اعتماد داشته باشیم که کارها انجام خواهند شد، نه به روشی که ما انجام می دهیم.

5. ارائه پشتیبانی

به عنوان یک رهبر تیم، شما باید اهداف و انتظارات واضحی را تعیین کنید، جدول زمانی را در میان بگذارید و در صورت نیاز راهنمایی ارائه دهید. وقتی اطلاعات لازم را به آنها نداده اید، از اعضای تیم انتظار نداشته باشید که ذهن شما را بخوانند و انتظارات شما را درک کنند. به طور مرتب چک کنید تا مطمئن شوید همه چیز در مسیر درست است.

تفویض اختیار آسان نیست، و برای انجام مؤثر آن به تمرین نیاز است. اما با تقسیم مسئولیت‌ها است که می‌توانیم به یک بازیکن تیم ارزشمند و یک رهبر واقعی تبدیل شویم.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید