امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275184
۳۸۰
۱
۰
نسخه چاپی

توضیح رئیس کانون سردفتران درباره پرداختی‌های ارزش افزوده

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره پرداخت ۹ درصد ارزش افزوده دریافتی در دفاتر اسناد رسمی به سازمان امور مالیاتی، توضیحاتی ارائه کرد

توضیح رئیس کانون سردفتران درباره پرداختی‌های ارزش افزوده

 رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره پرداخت ۹ درصد ارزش افزوده دریافتی در دفاتر اسناد رسمی به سازمان امور مالیاتی، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی با اشاره به برداشت اشتباه از سخنان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سوی برخی رسانه ها مبنی بر تاخیر دفاتر در پرداخت ارزش افزوده، به توافق کانون سردفتران با سازمان امور مالیاتی براساس قوانین و مقررات موجود اشاره کرد و افزود: بیشتر دفاتر نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در موعد مقرر اقدام می کنند. این دفاتر هر سه ماه یکبار مبالغ ارزش افزوده که از مراجعان به دفتر دریافت شده را پرداخت و طی اظهارنامه‌ای در پایان هر فصل، به سازمان مربوطه اعلام می کنند.

وی ادامه داد: مراجع مختلفی از جمله سازمان ثبت، سازمان بازرسی، سازمان امور مالیاتی و کانون سردفتران نظارت کاملی بر عملکرد دفاتر و پرداخت ارزش افزوده دارند و  البته ممکن است سوءبرداشتی در رابطه با نحوه پرداخت که هر سه ماه یکبار اتفاق افتاده باشد که باید تاکید مجدد کرد این امر تاخیر در پرداخت نیست و به واسطه قانون و مقررات و توافقات کانون با سازمان امور مالیاتی کشور انجام می شود و ابزارهای نظارتی و کنترلی لازم در این زمینه وجود دارد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خاطرنشان کرد: بدیهی است در صورت عدم پرداخت یا تاخیر در پرداخت، برخورد لازم از سوی مراجع انتظامی انجام خواهد شد.

خندانی افزود: کانون سردفتران و دفتریاران با همراهی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین سازمان امور مالیاتی درصدد آنلاین کردن پرداخت های ارزش افزوده هستند و این کانون همواره به دنبال آنلاین شدن همه پرداختی ها در دفاتر اسناد رسمی است و با تحقق این امر، مبلغ ارزش افزوده برای تنظیم هر سند در دفاتر به صورت آنلاین از حساب افراد کسر و در لحظه به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می شود.

وی یادآور شد: ‌همانطور که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرده، با توجه به اینکه همه مبالغ دریافتی توسط دفاتر اسناد رسمی از جمله مالیات، حق الثبت، حق التحریر و سایر مبالغی که برای تنظیم سند باید دریافت شود این اقدام به صورت الکترونیک در دفاتر اسناد رسمی در حال انجام است و دریافت مالیات بر ارزش افزوده نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به صورت الکترونیک پرداخت می‌شود.

خندانی با تاکید بر نظر رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  مبنی بر پرداخت به هنگام ارزش افزوده از سوی دفاتر اسناد رسمی گفت: خداییان همواره تاکید دارد پرداختی های مزبور به صورت الکترونیک در دفاتر اسناد رسمی انجام  شود و تاخیری در پرداخت وجود نداشته باشد که به زودی این پرداخت‌ها به صورت آنلاین(برخط) خواهد بود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید