امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276980
۳۳۴
۱
۰
نسخه چاپی

توضیحات قائم مقام دبیر شورای نگهبان درباره اظهارات اخیر حیدر مصلحی

قائم مقام دبیر شورای نگهبان به ارائه توضیحاتی در خصوص سخنان اخیر حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات درباره نحوه رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ پرداخت

توضیحات قائم مقام دبیر شورای نگهبان درباره اظهارات اخیر حیدر مصلحی

توضیحات قائم مقام دبیر شورای نگهبان درباره اظهارات اخیر حیدر مصلحی

قائم مقام دبیر شورای نگهبان به ارائه توضیحاتی در خصوص سخنان اخیر حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات درباره نحوه رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ پرداخت.

سیامک ره پیک در گفت و گو با ایسنا درباره سخنان وزیر سابق اطلاعات و عدم احراز صلاحیت داوطلب مورد بحث، گفت: حضور مقامات اعم از روسای قوا و وزرا و سایر مسئولان در شورای نگهبان رویه ای معمول بوده و هست. این حضور در مورد مصوبات مجلس و سایر امور ممکن است  به درخواست مقام مربوطه و یا در صورت نیاز به ارائه توضیحات با دعوت شورای نگهبان صورت پذیرد و امری طبیعی است و اختصاص به موضوع خاص و ویژه ندارد.

وی افزود: در اینگونه موارد افراد پس از ارائه توضیحات و پاسخ به سئوالات احتمالی جلسه را ترک و اعضای شورا تصمیم گیری می‌کنند. در موضوع مورد بحث نیز در حضور مدعو بحث یا تصمیم گیری نپذیرفته است و اطلاع از بحث های شورا و نتایج آن برای غیر اعضای شورا میسر نیست.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان ادامه داد: در مورد جلسه مورد اشاره باید به چند نکته توجه کرد؛ قبل از تقاضای ایشان شورای نگهبان اطلاعات کافی برای تصمیم گیری درخصوص موضوع داشت و نیازی به حضور ایشان نمی دید لیکن به دلیل تقاضای وزیر وقت و ضرورت احترام به این تقاضا نظرات وی استماع شد. توضیحات کلی و عمومی بود و تاثیری در مباحث و مبانی تصمیم گیری شورا نداشت.

وی افزود: صرف نظر از مطالب ذکر شده شورای نگهبان اینگونه مطالب را مستند نظرات و تصمیمات خود قرار نمی دهد.

 ره پیک با بیان اینکه بحث های مطرح شده از جهات گوناگون غیردقیق و مبنی بر برداشت های ذهنی و شخصی گوینده است، گفت: تعابیر به کار رفته در مصاحبه مانند "تحلیل هزینه فایده" یا "مصالح کلی نظام " و موارد مشابه هیچ گاه منشاء تصمیم گیری در شورا نبوده است. شورای نگهبان درهمه ادوار با استناد به قانون اساسی و ویژگی های ذکر شده در اصل ۱۱۵ تصمیم گیری کرده است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید