امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279697
۴۰۳
۱
۰
نسخه چاپی

توماس ادیسون مخترع تمام دوران ها

توماس ادیسون مخترع تمام دوران ها

توماس ادیسون (1847 - 1931) مخترع و تاجر آمریکایی بود که بسیاری از اختراعات کلیدی زندگی مدرن را توسعه داد و به صورت تجاری در دسترس قرار داد.

شرکت ادیسون الکتریک او یک شرکت پیشگام برای انتقال مستقیم برق به خانه های مردم بود. او بیش از 1000 اختراع مختلف را ثبت کرد. مهمتر از همه، او از تکنیک های تولید انبوه استفاده کرد تا اختراعات خود را با هزینه کم در اختیار خانواده های سراسر آمریکا قرار دهد.

از مهم ترین اختراعات او می توان به لامپ برق، گرامافون، دوربین فیلمبرداری، ماشین الکتریکی و نیروگاه برق اشاره کرد.

بیوگرافی کوتاه توماس ادیسون

توماس ادیسون در 11 فوریه 1847 در میلان، اوهایو به دنیا آمد و کوچکترین از هفت خواهر و برادر بود. پدر و مادرش از طبقه متوسط بودند، اگرچه ثروتمند نبودند به ویژه هنگامی که راه آهن میلان را دور زد و خانواده را مجبور به نقل مکان به پورت هورون میشیگان کرد، خانواده با مشکل مواجه شدند.

او فقط سه ماه در مدرسه رسمی شرکت کرد - او معلمانش را با سؤالات مکرر و ناتوانی در پیروی از دستورالعمل ها عصبانی کرد. او تا حد زیادی در مدرسه بی‌علاقه بود و عمدتاً از طریق خواندن به خودآموزی می‌پرداخت. او این وظیفه را بر عهده گرفت که هر کتابی را که در قفسه کتابخانه وجود دارد بخواند. در سن 12 سالگی، او در حال خواندن اثر معروف سر آیزاک نیوتن - Principia Mathematica بود. با این حال، ادیسون تحت تأثیر ریاضیات پیچیده نیوتن قرار نگرفت و تصمیم گرفت که سعی کند علم را قابل درک تر کند.

او در جوانی برای امرار معاش دست به کارهای عجیب و غریب زد که از جمله فروش آب نبات، سبزیجات و روزنامه است. او در تجارت استعداد داشت و گراند ترانک هرالد را با موفقیت به همراه سایر روزنامه هایش چاپ کرد. این شامل فروش عکس های قهرمان او، آبراهام لینکلن نیز می شد. او توانست درآمد اضافی خود را صرف یک مجموعه شیمی در حال رشد کند.

متأسفانه، از سنین پایین، ادیسون دچار ناشنوایی شدید شد که در نهایت تقریباً 90 درصد او را ناشنوا کرد. او بعداً از هرگونه درمان پزشکی امتناع کرد و گفت که آموزش مجدد روند تفکر او بسیار دشوار خواهد بود. به نظر می‌رسید که او ناشنوایی خود را در کمال قبول کرده بود و هرگز آن را به عنوان یک ناتوانی ندید.

ادیسون زمانی که پسر جوانی را در مسیر راه آهن از برخورد قطار فراری نجات داد، یک فرصت بزرگ داشت. پدر قدرشناس او J.U. مکنزی ادیسون را به عنوان اپراتور تلگراف آموزش داد و در 19 سالگی، ادیسون به لوئیزویل، کنتاکی نقل مکان کرد تا به عنوان اپراتور تلگراف کار کند.

ادیسون از دوران کودکی عاشق آزمایش کردن، به ویژه با مواد شیمیایی بود. با این حال، این آزمایش‌ها اغلب ادیسون را با مشکلاتی مواجه می‌کرد. یک آزمایش شیمی یک بار در قطار منفجر شد و هنگامی که در شیفت شب به عنوان اپراتور کار می کرد، اسید سولفوریک از کف به روی میز رئیسش نشت کرد. ادیسون روز بعد اخراج شد.

با این حال، ادیسون بی‌صدا بود و علی‌رغم اینکه در شرایط فقیرانه‌ای برای چند سال آینده قرار داشت، او قادر بود بیشتر وقت خود را صرف اختراعات کند.

او اولین حق ثبت اختراع خود را در 1 ژوئن 1869 برای بورس اوراق بهادار دریافت کرد. این امر بعداً مبلغ قابل توجهی را برای او به همراه داشت.

در دهه 1870، او حقوق تلگراف چهارگانه را به مبلغ 10000 دلار به Western Union فروخت. این به او پشتوانه مالی برای ایجاد یک آزمایشگاه تحقیقاتی مناسب و گسترش آزمایش ها و نوآوری های خود را داد.

ادیسون یک بار روش های اختراع خود را شامل کار بسیار سخت و آزمون و خطای مکرر تا زمانی که یک روش موفق شد توصیف کرد.

او می گوید: وقتی می گویم 3000 نظریه مختلف در رابطه با نور الکتریکی ساخته ام، بدون اغراق صحبت می کنم، که هر یک از آنها منطقی است و ظاهراً به احتمال زیاد درست است. با این حال تنها در دو مورد آزمایشات من صحت نظریه من را ثابت کرد

در سال 1877، او گرامافون (شکل اولیه دستگاه گرامافون) را توسعه داد که مورد توجه گسترده قرار گرفت و مردم از یکی از اولین دستگاه های ضبط صدا شگفت زده شدند. این اختراع منحصربه‌فرد باعث شد ادیسون لقب «جادوگر منلو پارک» را به خود اختصاص دهد.

ادیسون با ویلیام جوزف همر شروع به تولید لامپ برق کرد و این یک موفقیت تجاری بزرگ بود. پیشرفت بزرگ ادیسون استفاده از فیلامنت کربنیزه شده بامبو بود که می توانست بیش از 1000 ساعت دوام بیاورد.

او در سال 1878 شرکت نور ادیسون الکتریک را تأسیس کرد تا از این اختراع سود ببرد. ادیسون با موفقیت پیش‌بینی کرد که می‌تواند نور الکتریکی را چنان ارزان کند که به زودی جهانی خواهد شد. برای سرمایه گذاری از موفقیت لامپ برق، او همچنین روی توزیع برق کار کرد. اولین نیروگاه او توانست جریان DC را بین 59 مشتری در منهتن پایین توزیع کند.

استودیوهای ادیسون اکنون دو بلوک را اشغال کردند و توانستند طیف عظیمی از منابع طبیعی را در اختیار داشته باشند، به این معنی که تقریباً از هر چیزی و همه چیز می‌توان در تلاش برای بهبود طرح‌ها استفاده کرد. این عامل بزرگی بود که ادیسون را قادر ساخت تا در این دوره از نوآوری بسیار موفق باشد.

توماس ادیسون مخترع تمام دوران ها

در طول سالهای نوپا تولید برق ادیسون درگیر نبردی بین سیستم جریان DC خود و سیستم AC (جریان جایگزین) مورد علاقه جورج وستینگهاوس شد. (و توسط نیکولا تسلا، که دو سال برای ادیسون کار می کرد، توسعه یافته است.)

این به «جنگ کنونی» معروف شد و هر دو طرف بسیار سخت بودند که برتری نظام خود را نشان دهند.

شرکت ادیسون حتی در مواردی حیوانات را برق گرفت تا نشان دهد که جریان AC رقیب چقدر خطرناک است.

در طول جنگ جهانی اول، از ادیسون خواسته شد که به عنوان مشاور نیروی دریایی خدمت کند، اما ادیسون فقط می خواست روی سلاح های دفاعی کار کند. او افتخار می کرد که هیچ اختراعی که بتوان از آن برای کشتن استفاده کرد، ایجاد نکرد. او اعتقاد شدیدی به عدم خشونت داشت.

او می گوید: خشونت پرهیزی منجر به بالاترین اخلاقیات می شود که هدف تمام تکامل است. تا زمانی که از آسیب رساندن به سایر موجودات زنده خودداری نکنیم، همچنان وحشی هستیم.

ادیسون همچنین از ستایشگران بزرگ توماس پین متفکر روشنگری بود. او در سال 1925 کتابی در ستایش پین نوشت. او همچنین عقاید مذهبی مشابهی با توماس پین داشت - هیچ دین خاصی نبود، اما اعتقاد به یک وجود عالی.

ادیسون اختراعات و پیشرفت های مهم زیادی در رسانه انجام داد. اینها شامل کینتوسکوپ (یا نمای چشمی)، اولین تصاویر متحرک و کاغذ عکاسی بهبود یافته بود.

پس از مرگ همسر اولش، مری استیلول در سال 1884، ادیسون منلو پارک را ترک کرد و به وست اورنج، نیوجرسی نقل مکان کرد. در سال 1886، او دوباره با مینا میلر ازدواج کرد.

در وست اورنج، او با هنری فورد، بزرگ صنعتی دوست شد و یکی از شرکت‌کنندگان فعال در باشگاه Civitan بود - که شامل انجام کارهایی برای جامعه محلی بود.

سرعت اختراع او در این سال‌های پایانی کاهش یافت، اما او همچنان مشغول بود، مانند تلاش برای یافتن منبع داخلی لاستیک طبیعی. او همچنین در اولین قطار الکتریکی که در سال 1930 از هوبوکن حرکت کرد، شرکت داشت.

او در طول زندگی خود علاقه جدی به یافتن رژیم غذایی مطلوب داشت و معتقد بود که یک رژیم غذایی خوب می تواند نقش زیادی در بهبود سلامت داشته باشد. در سال 1903 از او نقل شده است که:پزشک آینده هیچ دارویی نخواهد داد، بلکه به بیمار خود مراقبت از بدن انسان، رژیم غذایی و علت و پیشگیری از بیماری را آموزش می دهد.

نقل قول های توماس ادیسون

- در طول سال‌ها آزمایش و تحقیق، هرگز یک بار هم به کشفی نرسیدم. من از جایی شروع می کنم که آخرین مرد کار را متوقف کرد. ... تمام کارهای من قیاسی بود، و نتایجی که به دست آوردم اختراع خالص و ساده بود.

- ما یک میلیونیم درصد را در مورد هیچ چیز نمی دانیم.

- اگر همه کارهایی را که قادر به انجام آنها هستیم انجام می دادیم، به معنای واقعی کلمه خود را شگفت زده می کردیم.

- برای اختراع، به یک تخیل خوب و انبوهی از آشغال نیاز دارید.

فقط به این دلیل که چیزی آنچه را که برنامه ریزی کرده اید انجام نمی دهد، به این معنی نیست که بی فایده است.

- همه در تجارت و صنعت دزدی می کنند. من خودم خیلی دزدی کردم اما من بلدم دزدی کنم! آنها بلد نیستند دزدی کنند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید