امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278693
۸۹۲
۱
۰
نسخه چاپی

صفر تا صد اپلیکیشن تیک تاک/ علت محبوبیت رو به رشد تیک تاک چیست؟

یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای حال حاضر، برنامه تیک تاک (TikTok) است. این نرم‌افزار توانست در مدت زمان کوتاهی به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های گوشی هوشمند تبدیل شود و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

همه چیز در باره ی نرم افزار تیک تاک

برنامه تیک تاک چیست؟

برنامه Musical.ly، یک نرم‌افزار برای اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه بود که کاربران می‌توانستند ویدیوهایی به مدت زمان ۱۵ ثانیه را به اشتراک بگذارند، این نرم‌افزار دارای بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا اواخر ماه آگوست سال ۲۰۱۸ بود. این نرم‌افزار بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته بود، زیرا وجود چنین برنامه‌ای در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بسیار باعث سرگرمی کاربران می‌شد. به علاوه کاربرانی که این ویدیوها را به اشتراک می‌گذاشتند، می‌توانستند ویدیو مورد نظر خود را در نرم‌افزارهای دیگری مانند Instagram آپلود (بارگذاری) کنند و این موضوع باعث افزایش محبوبیت این برنامه شد.

با این وجود،‌ در ماه آگوست سال ۲۰۱۸، این برنامه توسط یک کمپانی به نام ByteDance خریداری شد. این شرکت تصمیم گرفت تا نام این نرم‌افزار را به برنامه تیک تاک تغییر دهد و کمپانی ByteDance تمام اطلاعات کاربران و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده توسط افراد، در نرم‌افزار Musical.ly را به این برنامه جدید منتقل کرد. در واقع این شرکت تنها محیط کاربری برنامه و نام آن را تغییر داد و هیچ اطلاعاتی توسط این مالک جدید از بین نرفت، در ادامه به بررسی دقیق این نرم‌افزار محبوب می‌پردازیم.

برنامه تیک‌ تاک به کاربران اجازه می‌ دهد که موزیک‌ ویدئوهای بسیار کوتاه ۳ الی ۱۵ ثانیه‌ای بسازند. با استفاده از موزیک و جلوه های ویژه، فیلم های عالی خود را با گرفتن لحظات خنده دار و خاطره انگیز برای به اشتراک گذاشتن با دنیا استفاده کنید. فیلم های خود را با فیلترها و جلوه های ویژه، برچسب های سرگرم کننده، موسیقی و غیره بگیرید. 100+ برچسب ایموجی و فیلترهای چهره سرگرم کننده به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته تا شما ویدیو های خود را زیباتر کنید.

همه چیز در باره ی نرم افزار تیک تاک

چرا این روزها از برنامه تیک تاک زیاد استفاده می شود؟

برنامه ‏‏TikTok تیک تاک یک پلتفرم اجتماعی کوتاه ویدئویی است که توسط موسیقی قدرت گرفته است. هنرمندانی که رقص، سبک آزاد یا عملکردی دارند، تشویق می شوند تا تخیل خود را به شکلی لگام گسیخته و بیانی آزادانه تنظیم کنند. تیک تاک برای نسل جدید سازندگان طراحی شده است که به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت و به آسانی فیلم های منحصر به فرد کوتاه را برای اشتراک گذاری با دوستان و جهان ایجاد کنند. تیک تاک معیار فرهنگی جدید برای سازندگان جوان است.

رشد سریع برنامه تیک تاک در جهان

تیک‌ تاک ظرف دو سال توانست خود را به جایگاهی برساند که اکنون از آن به عنوان رقیبی برای نت‌فلیکس، یوتیوب، اسنپ‌چت و حتی فیس‌بوک یاد می‌کنند.

اپلیکیشن تیک تاک توانست در بیش از 150 کشور دنیا که به 75 زبان صحبت می‌کنند، بیش از یک میلیارد دانلود را برای خود ثبت کند.

با کمک اپلیکیشن تیک تاک ، کاربران می‌توانند ویدیوهای کوتاه خود را در حالت‌ها و با افکت‌های مختلف تهیه کرده و در شبکه‌های اجتماعی با دیگر کاربران جهانی به اشتراک بگذارند.

محیط کار با این نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده که نیازی به ترجمه ندارد و استفاده از آن بسیار آسان است. این ویژگی، برک برنده تیک‌ تاک در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه چینی همانند وی‌چت و یا تنسنت محسوب می‌شود.

همه چیز در باره ی نرم افزار تیک تاک

استفاده افراد مشهور از این نرم‌افزار

این نرم‌افزار توسط افراد مشهور زیادی تبلیغ شد، اما یکی از این افراد که بسیار به رشد این برنامه کمک کرد، Jimmy Fallon بود. به جز این شخص افراد مشهور دیگری در سراسر جهان شروع به استفاده از این اپلیکیشن کردند و به علت محبوبیت آن‌ها، تعداد کاربران فعال نرم‌افزار تیک تاک نیز افزایش یافت.

با توجه به گفته‌های Jimmy Fallon، وی ابتدا از این برنامه استفاده می‌کرد، زیرا به آن علاقه داشت و می‌توانست با آن سرگرم شود. اما پس از گذشت مدتی با توجه به رشد این برنامه توسط تبلیغ‌های Jimmy Fallon، شرکت ByteDance تصمیم گرفت تا این همکاری را رسمی کند و به ازای هر تبلیغ، مبلغی به حساب این شخص واریز کند. به همین دلیل وی یک چالش را شروع کرد و از علاقه‌مندان در خواست کرد که ویدیوهایی را با TumbleweedChallenge# در برنامه تیک تاک به اشتراک بگذارند و این کار باعث شد تا محبوبیت این برنامه دو چندان شود.

قابلیت های برنامه ‏‏Tik Tok

• رابطه کامل بین هوش مصنوعی و گرفتن تصویر.

• تقویت ارائه تولیدات از طریق هماهنگ سازی ریتم، جلوه های ویژه و تکنولوژی پیشرفته.

• ‏گوشی خود را به یک استودیوی خلاقانه کامل تبدیل کنید.

• کتابخانه‌ای با دریایی از موسیقی و هر روز با انتخاب تازه ویرایشگر

• ‏پتانسیل خلاقانه خود را به سطح بعدی برسانید و جهان را از امکانات بی پایان باز کنید.

• امکان ویرایش ویدیو های خود با ابزار های پیشرفته

• امکان استفاده از فیلتر های جذاب و ایموجی های مختلف برای ویدیو های خود

همه چیز در باره ی نرم افزار تیک تاک

• امکان اشتراک گذاری ویدیو های خود با دیگر کاربران

• امکان مشاهده ویدیو های دیگر کاربران

• دارای موزیک های محبوب و رایگان

• امکان ادغام جدید ترین موزیک ها و ویدیو های خود

• به تماشای میلیون ها ویدیو بپردازید که به طور ویژه برای شما انتخاب شده اند.

• یک فید ویدیو به طور اختصاصی برای شما با توجه به ویدیوهایی که قبلا مشاهده و یا لایک کرده اید، طراحی می شود و ویدیوهای مخصوص را به شما پیشنهاد می دهد.

• توسط یک جامعه ی جهانی، به منابع سرگرم کننده و الهام بخش متصل شوید و خودتان را سرگرم کنید.

• آشنایی با سازنده هایی از سراسر جهان

• اضافه کردن موزیک های مورد علاقه تان به ویدیو ها

• حاوی ابزار های ادیت قدرتمند برای تولید ویدیو

• وجود دسته بندی های مختلف ویدیو برای انواع سلیقه ها

همه چیز در باره ی نرم افزار تیک تاک

رقیب تیک تاک کدام اپلیکیشن ها هستند؟

شبکه اجتماعی یا برنامه TikTok به اپلیکیشن رقیبی برای فیسبوک و اینستاگرام تبدیل شده است. اپلیکیشن تیک تاک از ۲۱ مهر ۱۳۹۸ دسترسی کاربران ایرانی به این برنامه قطع شده‌است. مسدودسازی برنامه تیک تاک رسماً در ایران اعلام نشده اما با توجه به اینکه بدون فیلترشکن دسترسی به آن امکان‌پذیر نیست برخی معتقدند که این اپلیکیشن از داخل مسدود شده‌است.

چه ویدیوهایی را می‌توان در برنامه تیک تاک آپلود کرد؟

در حالی که برنامه TikTok تنها امکان تولید ویدیوهای کوتاه را برای شما فراهم می‌کند، مانع از خلاقیت شما نمی‌شود. در حقیقت می‌توان گفت محدودیت زمانی باعث افزایش خلاقیت کاربران می‌شود. شما می‌توانید هر نوع ویدیو را در برنامه TikTok آپلود کنید؛ با این حال محبوب‌ترین آن‌ها دارای آهنگ است. حتی اگر خوانندگی و یا نوازندگی بلد نیستید، روی ویدیوی خود آخرین آهنگ‌ها را قرار دهید تا وایرال شود.

در ساخت ویدیو هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد، می‌توانید در رابطه با دنیای تکنولوژی ویدیو بسازید و یا ویدیوهای سرگرم‌کننده برای کاربران دیگر خلق کنید. در این برنامه به جدیدترین و محبوب‌ترین ویدیوها دسترسی دارید؛ بنابراین می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید. در این برنامه چالش‌های مختلف و متنوعی برای Musers در نظر گرفته شده است. این چالش‌ها توسط تیک تاک ایجاد نمی‌شوند، بلکه کاربران آن‌ها را ایجاد کرده و گسترش می‌دهند.

همه چیز در باره ی نرم افزار تیک تاک

محتوای بومی سازی شده

عوامل دیگری در محبوبیت برنامه تیک تاک نقش دارند، برای مثال یکی از عوامل اصلی، محتوای بومی است. در برنامه TikTok اغلب مسابقه‌هایی برگزار می‌شود که کاربران باید با توجه به موضوع آن مسابقه ویدیوهایی را در این نرم‌افزار به اشتراک بگذارند و در پایان هر مسابقه به بهترین ویدیوها و ایده‌ها جوایزی اهدا می‌شود.

این نرم‌افزار دارای یک مسابقه محبوب یک میلیونی است که کاربران کشورهای مختلف باید با توجه به موضوع آن مسابقه، ویدیوهایی را تولید و در این برنامه آپلود کنند. یک مسابقه یک میلیونی محبوب در کشور روسیه در سال ۲۰۱۸ برگزار شد که کاربران این برنامه ۳۱ هزار ویدیو به اشتراک گذاشتند و این موضوع باعث شد تا کاربران بسیاری به استفاده از این برنامه روی بیاورند. به علاوه در این اپلیکیشن نظر سنجی‌هایی صورت می‌گیرد که کاربران از چه هشتگ‌ها و موضوعاتی برای مسابقه بعدی خود استفاده کنند.

تولید ویدیو به روشی بسیار ساده

این برنامه به کاربران امکان می‌دهد تا ویدیوهایی در رابطه با موضوعات مختلف را در اختیار افراد قرار بدهند، به همین دلیل نحوه تولید ویدیوها بسیار ساده است، زیرا هر ویدیو حداکثر ۱۵ ثانیه زمان می‌برد و همچنین این برنامه ابزارها و فیلترهای بسیاری در اختیار کاربران قرار داده تا آن‌ها بتوانند به ساده‌ترین روش ممکن ویدیوها را تولید و آپلود کنند.

به علاوه هنگامی که کاربران برنامه تیک تاک را اجرا می‌کنند، در ابتدا با چند ویدیو به صورت مختلف مواجه می‌شوند و در صورتی که کاربر به آن‌ها علاقه داشته باشد، می‌توانند موارد مشابهی را تماشا کند. در این نرم‌افزار محبوب تعداد بسیار زیادی ویدیو وجود دارد که کاربران می‌توانند روزانه چند ساعت از وقت خود را صرف مشاهده ویدیوهای TikTok کنند، همانطور که در بالا اشاره کردیم این نرم‌افزار به کاربران پس از مشاهده مداوم دو ساعت ویدیو به آن‌ها هشدار می‌دهد که کمی استراحت کنند.

آینده تیک تاک

همانطور که متوجه شده‌اید، اکنون برنامه تیک تاک جزو بهترین نرم‌افزارها برای گوشی‌های هوشمند است، اما هنوز این برنامه به اندازه نرم‌افزارهای دیگری مانند YouTube و Instagram محبوب نیست. جالب است بدانید برنامه Vine در گذشته جزو بهترین نرم‌افزارها برای اشتراک ویدیوها و تصاویر بود، اما پس از گذشت مدتی این نرم‌افزار ناپدید شد، زیرا دیگر کاربران علاقه‌ای به استفاده از این برنامه نداشتند، به علاوه اپلیکیشن‌های بسیاری وجود داشتند که به سرعت به شهرت رسیدند، اما در مدت زمان کوتاهی محبوبیت و شهرت خود را از دست دادند.

اکنون کمپانی سازنده برنامه تیک تاک باید به نوآوری خود ادامه دهد و هیچگاه برای کاربران تکراری نشود، به علاوه باید از روش‌های جدیدی برای جذب کاربر استفاده کند. همچنین سازندگان این برنامه می‌توانند با تبلیغ کردن برند‌های مختلف و استفاده از افراد معروف، به رشد این برنامه ادامه دهند. آیا به نظر شما برنامه TikTok به سرنوشت نرم‌افزارهایی مانند Vine دچار می‌شود؟ آیا این برنامه می‌تواند در آینده با YouTube و Instagram رقابت کند؟

همه چیز در باره ی نرم افزار تیک تاک

آموزش برنامه تیک تاک

ساخت حساب کاربری در شبکه اجتماعی Tik Tok

• برنامه تیک تاک اندروید را باز کنید. این اپلیکیشن به شکل یک نت موسیقی در پس زمینه ای سیاه است.
• با لمس آیکون گوشه سمت راست پایین صفحه ثبت نام باز خواهد شد. اگر پیش از این ثبت نام کرده اید تنها روی دکمه Log in را لمس کنید.شما بدون ثبت نام قادر به جستجو میان ویدیوهای آپلود شده در اپلیکیشن هستید ولی نمی توانید آن ها را لایک کرده یا برایشان کامنت بگذارید.

• برای ثبت نام می توانید از حساب فیس بوک، ایستاگرام، توییتر یا گوگل خود استفاده کنید.

• ثبت نام خود را در این صفحه تایید کنید. بسته به اپلیکیشنی که در مرحله قبل انتخاب کرده اید باید یکی از حساب های کاربری خود را انتخاب کرده و سپس با لمس دکمه Continue یا Connect به صفحه بعد بروید.

جستجوی ویدیوها در برنامه تیک توک اندروید

• شما می توانید دو حالت نمایش ویدیو را انتخاب کنید. با انتخاب Following فقط ویدیوهای کسانی نمایش داده خواهد که توسط شما فالو شده اند. اما گزینه For you به شما در پیدا کردن ویدیوهای جدید از پروفایل های محبوب در سرتاسر جهان کمک می کند.

• شما می توانید با بالا و پایین کشیدن صفحه بین ویدیوهای محبوبتان به جستجو بپردازید. به این شکل که با پایین کشیدن صفحه ویدیوی قبلی را مشاهده خواهید کرد.

• می توانید با لمس ویدیو پخش آن را متوقف کنید. با لمس دوباره آن، ویدیو بار دیگر شروع به پخش شدن خواهد کرد.

• با لمس آیکون پروفایل در گوشه سمت راست بالای صفحه می توانید این ویدیو را به جمع ویدیوهایی که فالو می کنید اضافه نمایید.

• با لمس آیکون قلب نیز می توانید ویدیوی مدنظرتان را لایک کنید.

همه چیز در باره ی نرم افزار تیک تاک

• با لمس آیکونی که در شکل زیر مشخص شده می توانید به بخش کامنت ها بروید تا نظرات دیگران را راجع به این ویدیو بخوانید.

• می توانید با نوشتن متنی در فیلد متنی مشخص شده، نظر خود را راجع به ویدیو کامنت کنید.

• با انتخاب دکمه Share می توانید این ویدیو را در دیگر حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین با استفاده از یک نرم افزار پیام رسان می توانید لینک ویدیو را با مخاطبین خود نیز به اشتراک بگذارید تا آن ها هم از دیدن ویدیو لذت ببرند.

• این دکمه یکی از امکانات جالب این اپلیکیشن را به شما ارائه می کند. با انتخاب آن می توانید موسیقی پس زمینه ویدیو در صفحه ای دیگر باز می شود و حتی ویدیوهایی که از همین موسیقی استفاده کرده اند را نیز نشان می دهد.

• اگر از ویدیو خوشتان آمده است و می خواهید دیگر ویدیوهای کسی که آن را پست کرده است را نیز ببینید صفحه را به سمت چپ بکشید. شما می توانید این اکانت را فالو کنید و با کشیدن صفحه به پایین دیگر ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده توسط آن را به تماشا بنشینید. با کشیدن صفحه به سمت راست یا لمس علامت > می توانید به صفحه قبل برگردید.

• با لمس علامت مشخص شده در شکل زیر در پایین صفحه می توانید به جستجوی ویدیوهای جدید و محبوب با استفاده از هشتگ های پرطرفدار بپردازید.

  • منبع
  • رسانه سرگرمی
  • ویرگول

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید