امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 264279
۳۸۲۹
۱
۰
نسخه چاپی

کیت وینسلت | همسران کیت وینسلت | فعالیت حرفه ای کیت وینسلت

جاده انقلابی کالبد شکافی یک ازدواج ناکام و تاملی حول فرهنگ اشتباه جامعه است. اثریست غمگین که عهد ها و دروغ هایمان را برای عادی و متعادل نگاه داشتن شرایط زندگیمان زیر سوال می برد و در قدمی بزرگتر قیاسی است مابین وظایفمان نسبت به دیگران و رویاهای خودمان، هرچند ناممکن جلوه کنند

کیت وینسلت | همسران کیت وینسلت | فعالیت حرفه ای کیت وینسلت

دوران کودکی و نوجوانی کیت وینسلت

 کیت وینسلت با نام کامل کیت الیزابت وینسلت به انگلیسی Kate Winslet در 5 اکتبر 1975 در برکشایر، انگلستان متولد شد.

والدینش راجر وینسلت و سالی بریجز بازیگران کمتر شناخته شده بودند. آن‌ها به دلیل نبود نقش در تئاتر و سینما مجبور بودند به طور پاره وقت کار کنند. مادرش سالی بریجز وینسلت پیشخدمت و پدرش جان وینسلت سازنده استخر بود. کیت همچنین پدربزرگ و مادربزرگی داشت که یک مرکز تئاتر را اداره می کردند.

کیت وینسلت در خانواده ای با وضعیت مالی ضعیف بزرگ شد، آن ها توسط موسسه خیریه بازیگران حمایت می شدند. زمانی که 10 ساله بود پدرش به دلیل خسارت شدید حین کار به شدت زیر بار قرض رفت و وضع آن ها بدتر شد. با این وجود به گفته کیت وینسلت پدر و مادرش بیشترین توجه و حمایت را از فرزندان خود داشته اند.

کیت و خواهرانش از همان دوران کودکی در تئاتر و نمایش های مدرسه ای حضور داشتند. او در کودکی دختر تپلی بود و به همین دلیل مورد تمسخر همکلاسی هایش قرار می گرفت. در سن 11 سالگی وارد مدرسه تئاتر ردفوردز شد و با بازی در چندین نمایش مختلف توانست توانایی خود در بازیگری را به اثبات برساند اما گاهی به دلیل اضافه وزنش برخی نقش ها را از دست می داد.

وینسلت در سن 15 سالگی و با بازی در سریال تلویزیونی فصل تاریک (1991) وارد دنیای بازیگری شد.

او دو خواهر به نام های بث و آنا و یک برادر به نام جوس دارد.

کیت وینسلت | همسران کیت وینسلت | فعالیت حرفه ای کیت وینسلت

همسران کیت وینسلت

کیت وینسلت هنگام بازی در سریال فصل تاریک و در سن 15 سالگی روابط عاشقانه با استیون تردرا (بازیگر و فیلمنامه نویس) آغاز کرد. رابطه آن ها در سال 1995 به پایان رسید اما همچنان تا سال 1997 که استیون بر اثر سرطان استخوان درگذشت با یکدیگر ارتباط داشتند، کیت به خاطر حضور در مراسم خاکسپاری، اکران پیش نمایش تایتانیک را از دست داد.

یک سال بعد وینسلت با جیم تریپلتون (دستیار کارگردان) آشنا شده و با هم ازدواج کردند. این زوج سال 2000 صاحب دختری به نام میا تریپلتون شدند و یک سال بعد از هم طلاق گرفتند.

سال 2003 با سام مندس (کارگردان) آشنا و ازدواج کردند و سال 2003 پسر آن ها به نام جو الفی وینسلت مندس متولد شد. به دنبال انتشار اخباری درباره ارتباط مندس و بازیگری به نام ربکا هال، این زوج سال 2010 از هم جدا شدند.

سال 2011 و در یک حادثه آتش سوزی با ند راکنرول آشنا شد، آن ها سال 2012 با هم ازدواج کرده و پسرشان بئر وینسلت سال 2013 به دنیا آمد. او هم اکنون با همسر و سه فرزندش زندگی می کند.

کیت وینسلت | همسران کیت وینسلت | فعالیت حرفه ای کیت وینسلت

فعالیت حرفه ای کیت وینسلت

کیت وینسلت با تئاتر، آگهی بازرگانی و سریال های تلویزیونی کار خود را آغاز کرد. کیت در اولین فیلم بلندی که حضور یافت، درخشید. او فیلم موجودات بهشتی را در سال ۱۹۹۴ و به کارگردانی پیتر جکسون، کار کرد. کیت از میان ۱۷۵ شرکت کننده این نقش را برنده شد. درخشش کیت وینسلت در این فیلم نگاه های سایر کارگردانان را هم به او جلب کرد. سال بعد کیت در فیلم عقل و احساس به کارگردانی انگ لی ظاهر شد و دوباره درخشید. این درخشش توسط آکادمی اسکار هم دیده شد و کیت برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شد؛ اتفاقی که قرار بود شش بار دیگر هم برای او اتفاق بیفتد.

داستان های زیادی در رابطه با پا فشاری کیت برای گرفتن نقش رز در فیلم سینمایی تایتانیک از جیمز کامرون وجود دارد؛ بسیاری از آن ها از طرف وی پذیرفته و برخی دیگر هم رد شده اند؛ اما قطعا یک چیز واضح است، کیت وینسلت برای گرفتن این نقش جنگیده است. کیت در این فیلم برای اولین بار در مقابل لئوناردو دی کاپریو قرار گرفت. این اتفاق آغاز دوستی آن ها برای ۲۲ سال آینده بود. لئوناردو صمیمی ترین دوست کیت است و از معدود افرادی است که در کنار خانواده کیت در مراسم عروسی او حضور داشته اند. فرزندان کیت او را عمو لئو صدا می کنند. نقش «رز» شهرت جهانی و نامزدی اسکار دوم را برای کیت وینسلت به ارمغان آورد.

کیت وینسلت | همسران کیت وینسلت | فعالیت حرفه ای کیت وینسلت

او در سال ۲۰۰۴ فیلم تحسین شده The Eternal Sunshine of the Spotless Mind را بازی کرد. فیلمی از کارگردان معتبر و فرانسوی میشل گندری؛ کیت همیشه از این فیلم به عنوان، فیلم مورد علاقه اش یاد می کند. او در این فیلم همبازی جیم کری بود و با این فیلم برای بار چهارم نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

در سال ۲۰۰۹ کیت وینسلت در یک سال برنده ۲ جایزه گلدن گلوب و یک جایزه اسکار شد. او برای فیلم های Reader و Revolutionary Road در یک سال دو جایزه گلدن گلوب بازیگری را برد و به سومین نفری در تاریخ سینما بدل شد که این افتخار را داشته است. او در همین سال برای فیلم Reader در ششمین نامزدی اسکارش، اولین اسکار را در گنجه ی افتخاراتش قرار داد. کیت وینسلت به سبب اعتبارش در صنعت سینما طبیعتا درآمد خوبی هم دارد، او برای فیلم تایتانیک ۲ میلیون دلار و برای فیلم در جستجوی ناکجا آباد ۶ میلیون دلار دستمزد داشته است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید