امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 269714
۱۰۲۷
۱
۰
نسخه چاپی
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری

جامعه حقوقی به سادگی از کنار ادعای مطهری نخواهد گذشت/آقای لاریجانی باید پاسخگو باشند

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) جامعه حقوقی به اظهارنظر علی مطهری مبنی بر اینکه برخی مواد قانون آیین دادرسی کیفری بدون اینکه به صحن مجلس بیایند به عنوان قانون ابلاغ شده‌اند، واکنش نشان داد

جامعه حقوقی به سادگی از کنار ادعای مطهری نخواهد گذشت/آقای لاریجانی باید پاسخگو باشند
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

جامعه حقوقی به سادگی از کنار ادعای مطهری نخواهد گذشت/آقای لاریجانی باید پاسخگو باشند

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) جامعه حقوقی به اظهارنظر علی مطهری مبنی بر اینکه برخی مواد قانون آیین دادرسی کیفری بدون اینکه به صحن مجلس بیایند به عنوان قانون ابلاغ شده‌اند، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی شهبازی نیا در این باره نوشت:

«سال پیش در توئیتی راجع به نحوه تصویب دو قانون مهم در مجلس و مغایرت آن با قانون اساسی هشدار دادم و از شورای محترم نگهبان درخواست نمودم که مانع استقرار این رویه شود.

جناب آقای مطهری به تازگی ادعایی را مطرح کرده‌اند که اگر ثابت شود، حکایت از اخلال عجیبی در نظام قانونگذاری کشور و بی اعتقادی برخی قانونگذاران به "قانون" دارد و علاوه بر آن سبب بی اعتمادی عمومی به سلامت فرآیند قانونگذاری خواهد شد.

جامعه حقوقی به سادگی از کنار این ادعا نخواهد گذشت و به نظر می‌رسد آقای لاریجانی رئیس محترم مجلس باید به صورت شفاف در این مورد پاسخگو باشند. جناب آقای مطهری هم لازم است توضیح دهند که به عنوان نایب رئیس مجلس در سال‌های اخیر، چرا با علم به این موضوع و با وجود اعتراض گسترده نهاد وکالت تاکنون سکوت اختیار کرده بودند؟»

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید