امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 266913
۵۶۶
۱
۰
نسخه چاپی
رئیس قوه قضاییه

جنس مطالبات کامیونداران از جنس برهم زدن امنیت نیست

دشمن با تمام ظرفیت زرادخانه تبلیغاتی خود وارد میدان شده است؛ هیچگاه این مقدار هزینه برای تخریب یک نظام و کشور صرف نشده بود. دشمن به هر وسیله ای تمسک می جوید تا وضع کشور را به هم بریزد. بر همین مبنا می بینیم زمانی از تلاطم بازار ارز و طلا استفاده می کند و زمانی دیگر از اعتراضات کامیون داران بهره می گیرد

جنس مطالبات کامیونداران از جنس برهم زدن امنیت نیست
 

حقوق نیوز - رئیس قوه قضاییه گفت: معتقدیم که جنس مطالبات کامیونداران از جنس برهم زدن امنیت حمل و نقل جاده ای و تخریب خودروها نیست؛ از این رو، باید با سرعت و کار جهادی انتظارات آنان برآورده شود.

آیت الله صادق آملی لاریجانی روز دوشنبه در جلسه مسئولان عالی قضایی اظهار داشت: دشمن با تمام ظرفیت زرادخانه تبلیغاتی خود وارد میدان شده است؛ هیچگاه این مقدار هزینه برای تخریب یک نظام و کشور صرف نشده بود. دشمن به هر وسیله ای تمسک می جوید تا وضع کشور را به هم بریزد. بر همین مبنا می بینیم زمانی از تلاطم بازار ارز و طلا استفاده می کند و زمانی دیگر از اعتراضات کامیون داران بهره می گیرد.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مسئولان باید مدبرانه عمل کنند و اجازه ندهند برخی مطالبات به حق مردم با سوءاستفاده دشمن به انحراف کشیده شود، افزود: ممکن است دشمن افرادی را اجیر کند که از مطالبات مردم سوءاستفاده کنند و برخی اعتراضات را به انحراف بکشانند. ما باید به هوش باشیم. دولت در فکر حل مشکلات کامیونداران است. البته این موضوع نیاز به زمان دارد که باید با سرعت و کار جهادی، انتظارات برآورده شود.
وی با بیان اینکه اقدام به موقع و سریع برای حل مشکلات از موج سواری دشمن جلوگیری می کند، اظهار داشت: معتقدیم جنس مطالبات کامیونداران از جنس برهم زدن امنیت حمل و نقل جاده ای و تخریب خودروها نیست. چنین اقداماتی نشان می دهد که جریانات دیگری می خواهند بر موج مطالبات مردم سوار شوند.

برهم زنندگان امنیت جاده ها به اشد مجازات خواهند رسید
رئیس قوه قضاییه افزود: اینکه دشمن مدام به رصد مشکلات ما می پردازد، امر واضحی است و همه می دانیم که امروز دشمن با همه ابزار تبلیغاتی خود به صحنه آمده است اما مسئولان نیز وظیفه ای دارند که باید به موقع انجام دهند؛ به عنوان مثال اگر قرار است برای کامیون داران لاستیک تهیه شود، باید این کار سریعتر صورت گیرد و علاوه بر این با مردم سخن گفته شود تا بدانند که مسئولان به فکر حل مشکلات هستند. این موضوع به ویژه در مسائل اقتصادی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.
آملی لاریجانی تاکید کرد: دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی نیز باید با شدت با کسانی که امنیت حمل و نقل جاده ای را مختل می کنند و به خودروهای کامیونداران آسیب می زنند، برخورد کنند. امنیت جاده ای برای همه کشورها امر بسیار مهمی است و به هیچ وجه تحمل نمی شود که کسی به سمت خودرویی شلیک کند یا به تخریب آن بپردازد.
وی افزود: بر این اساس دادستان ها و دادگستری های سراسر کشور به میدان آمده اند و افرادی که با سوءاستفاده از مطالبات کامیونداران اقدام به برهم زدن امنیت جاده ها و تخریب خودروی اشخاص می کنند به اشد مجازات خواهند رسید.

مواضع رئیس جمهوری در سازمان ملل قابل قدردانی است
رئیس قوه قضاییه با اشاره به سفر حسن روحانی رئیس جمهوری به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدارهایی که در حاشیه مجمع عمومی داشتند و همچنین در مصاحبه های متعدد خود نسبت به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا و سایر کسانی که علیه جمهوری اسلامی سخن نادرست بر زبان آوردند، مواضع بسیار خوبی اتخاذ و تبیین کردند که از این بابت قدردانی می کنیم.
وی افزود: مدت مدیدی است که آمریکایی ها با کمک اذناب منطقه ای خود جنگ اقتصادی، روانی و تبلیغاتی گسترده ای را آغاز کرده اند و متاسفانه با القائات گروهک تروریستی منافقین و ضد انقلاب فراری، خیال فروپاشی جمهوری اسلامی را در ذهن می پرورانند.
رئیس قوه قضاییه گفت: مطمئن هستیم مردم بصیر ما همانند 40 سال گذشته که همواره در صحنه حضور داشته اند، از این مسیر دشوار نیز عبور خواهند کرد و اجازه نخواهند داد که رویای باطل دشمن تعبیر شود اما بر همه مسئولان نیز فرض است که مشکلات مردم را به دقت رصد کنند و با اقدام سریع و مدبرانه اجازه ندهند که فضا برای سوءاستفاده دشمنان از برخی مشکلات، آلوده شود.

اولتیماتوم شدید به گردانندگان سایت های قیمت ساز ارز
رئیس قوه قضاییه با اشاره به تلاطم های بازار ارز گفت: تلاطم بازار ارز علل مختلفی داشته که می توان به فشل بودن زیرساخت های بانکی، افزایش نقدینگی در جامعه، رکود و همچنین فشار دشمن اشاره کرد ولی در کنار همه این عوامل، عده ای سودجو نیز به این تلاطم ها دامن می زنند و اقدام به قیمت سازی های واهی می کنند.
وی افزود: اینکه یک سایت در ساعات پایانی روز اعلام می کند دلار 17 هزار تومان است و صبح قبل از آنکه اساساً معامله ای صورت گرفته باشد قیمت 19 هزار و 500 تومان را اعلام می کند. واضح است که در حال قیمت سازی است.

 قیمت سازی های غلط بر بازار تاثیر می گذارد
آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه بازار سوم ارز مجموعاً دو درصد کل نیازهای ارزی مردم را هم تشکیل نمی دهد، افزود: همین قیمت سازی های غلط بر بازار تاثیر می گذارند. ما منکر لزوم اقدام دولت در این زمینه و فشار دشمن خارجی نیستیم اما نباید از چنین عوامل درونی سودجو نیز غفلت کنیم.
وی افزود: از دادستان تهران نیز خواسته ام که این سایت ها را به دقت رصد کنند. از سوی دیگر رئیس کل بانک مرکزی فهرست چند سایت خاص را که اقدام به قیمت سازی می کنند ارسال کرده است. بر این اساس گردانندگان این سایت ها باید از سوی دادستانی احضار و به آنان اولتیماتوم شدید داده شود. بعید نیست برخی از آنان مصداق مفسد اقتصادی باشند.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به وسعت کشور و بهره مندی از منابع غنی طبیعی و انسانی گفت: ما نمی گوییم که نوسان قیمت دلار تاثیر واقعی بر بازار داخلی ندارد اما معتقدیم که با این ظرفیت های عظیمی که در اختیار داریم باید تاثیر چنین نوساناتی در حد خودش باشد و از سوی دیگر پشت صحنه این قیمت سازی ها بررسی شود.
وی افزود: نباید عده ای سودجو و از سوی دیگر دشمنان خارجی تصور کنند که کشوری به این بزرگی را می توانند با خیالات باطل خود به تلاطم بیاندازند .البته با بصیرت مردم، دشمن چنین خیالی را به گور خواهد برد و امثال ترامپ نیز خیلی زود فراموش خواهند شد.

مقابله با «تبلیغ مخالفت با حجاب»
آملی لاریجانی به برخی هجمه ها علیه دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: از آنجا که قوه قضاییه در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی و سایر جرایم قرار دارد، چنین حملاتی دائماً صورت می گیرد. عده ای نیز در داخل هم نوا با بیگانگان آب به آسیاب دشمن می ریزند.
وی افزود: فردی علیه نظام و همه ارزش هایی که در نصوص قانونی آمده است تبلیغ می کند. به عنوان مثال، ما هرگز نمی گوییم که اگر کسی صرفاً مخالف حجاب بود با او برخورد می کنیم اما وقتی کسی این مخالفت را تبلیغ و ترویج می کند طبیعتاً نظام دینی که بر ارزش های الهی استوار است و در قانون خود نیز این ارزش ها را به رسمیت شناخته با این قبیل اقدامات برخورد می کند.

موانع تولید و سرمایه گذاری رفع شود
رئیس قوه قضاییه گفت: تاکنون در برابر این هجمه ها ایستادگی کرده ایم و وظیفه ذاتی خود را در چارچوب شرع و قانون انجام خواهیم داد و بار دیگر بر عزم راسخ دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی تاکید می کنیم و یکی از مهمترین کارهایی که دادگستری ها انجام می دهند و باید با قوت هرچه بیشتر در مسیر آن گام بردارند این است که مراقب باشند ضمن مقابله با مفاسد اقتصادی، موانع تولید و سرمایه گذاری نیز رفع شود. گاهی یک سرمایه گذار واقعی و تولید کننده با موانعی روبرو می شود که محصول یک بوروکراسی عجیب و غریب است.

همراهی با سرمایه گذاران و تولیدکنندگان
آیت الله آملی لاریجانی چنین موانعی را موجب تنزل کشور در رتبه بندی سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: دستگاه قضایی باید با سرمایه گذاران، تولید کنندگان و صاحبان صنایع همراهی کند تا اگر مشکلی دارند در چارچوب قانون به آنها کمک شود و به این ترتیب امیدواریم که ضمن مبارزه با مفاسد اقتصادی و در کنار آن کمک به تولید و رفع موانع سرمایه گذاری، از برخی مشکلات اقتصادی پیش رو به سلامت عبور کنیم.
بر اساس این گزارش، بحث و بررسی پیرامون «دستورالعمل نظارت و پیگیری احیای حقوق عامه» در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت که مواردی از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ادامه بررسی به جلسه آینده موکول شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید