امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275929
۳۹۲
۱
۰
نسخه چاپی

جنیدی بر اجرای صحیح لایحه «نحوه اداره و بهره‌برداری از آپارتمان‌ها» تاکید کرد

جنیدی بر اجرای صحیح لایحه «نحوه اداره و بهره‌برداری از آپارتمان‌ها» تاکید کرد

 موضوع لایحه نحوه اداره و بهره‌برداری از آپارتمان‌ها دارای آثار اجتماعی، اقتصادی و حقوقی متعددی است

معاون حقوقی رئیس‌جمهور به ضرورت به کارگیری دقت در فرآیند تصویب لایحه «نحوه اداره و بهره‌برداری از آپارتمان‌ها» تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در جلسه‌ای با حضور لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور و رؤسا و نمایندگان کانون‌ها و سازمان‌های حرفه‌ای از جمله کانون وکلای دادگستری، نظام پزشکی، نظام مهندسی، کارشناسان رسمی دادگستری و وزارت راه و شهرسازی ممنوعیت استفاده غیر مسکونی از آپارتمان‌های با کاربری مسکونی موضوع لایحه «نحوه اداره و بهره‌برداری از آپارتمان‌ها» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه معاون حقوقی رئیس‌جمهور به ضرورت بکارگیری دقت در فرآیند تصویب این لایحه اشاره کرد و گفت: موضوع این لایحه دارای آثار اجتماعی، اقتصادی و حقوقی متعددی است که لازم است در ایجاد نظم و نظام حقوقی مربوط به آپارتمان‌ها و نیز نوع تأثیر آن بر حرفه‌ها توجه کرد.

جنیدی به تشریح مجموعه اقدام‌های این معاونت از ابتدای طرح لایحه مذکور در زمینه برخی از مواد پیشنهادی آن خصوصاً درخصوص آثار ممنوعیت بهره‌برداری از آپارتمان‌های دارای کاربری مسکونی برای شماری از حرفه‌ها مانند رسانه‌ها و مطبوعات، وکالت، پزشکی، سردفتری، دفاتر مهندسی و مانند آن‌ها و نیز مشکلات ناشی از پیش‌بینی شخصیت حقوقی مستقل برای ساختمان‌ها پرداخت.

علاوه بر این، معاون حقوقی رئیس‌جمهور بر ضروری بودن تهیه و تدوین مجموعه ملاحظات و ابعاد ابهامات مربوط به لایحه مذکور و ارائه پیشنهادهای راهگشا در این زمینه از سوی همه سازمان‌های حرفه‌ای و تلاش همه بخش‌ها جهت برطرف ساختن چالش‌های آن تأکید کرد.

در این جلسه هر یک از اعضاء نقطه نظرات و چالش‌های مربوط به مجموعه حرفه خود در پرتو این لایحه را مطرح کردند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید