امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274033
۴۰۸
۱
۰
نسخه چاپی

جو بایدن بیش از دو برابر هیلاری کلینتون رای دارد اما این تضمین کننده پیروزی او نیست

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، در بسیاری از نظرسنجی‌ها بیش از دو برابر هیلاری کلینتون در 4 سال پیش رای دارد، با این حال این مزیت پیروزی وی را تضمین نمی‌کند. کلینتون قبل از اینکه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شکست بخورد به لحاظ تعداد آرا از وی سبقت گرفته بود. براساس برآوردها کلینتون در 8 سپتامبر 2016، 2 ماه قبل از انتخابات، 2.8 امتیاز از ترامپ جلو بود.

جو بایدن بیش از دو برابر هیلاری کلینتون رای دارد اما این تضمین کننده پیروزی او نیست

یاکوب جارویس در نیوزویک نوشت: جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، در بسیاری از نظرسنجی‌ها بیش از دو برابر هیلاری کلینتون در 4 سال پیش رای دارد، با این حال این مزیت پیروزی وی را تضمین نمی‌کند. کلینتون قبل از اینکه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شکست بخورد به لحاظ تعداد آرا از وی سبقت گرفته بود. براساس برآوردها کلینتون در 8 سپتامبر 2016، 2 ماه قبل از انتخابات، 2.8 امتیاز از ترامپ جلو بود.

به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: اکنون نیز براساس برآوردهایی مشابه، دموکرات‌ها 7.2 امتیاز نسبت به ترامپ جلو‌تر هستند. در حال حاضر علیرغم اینکه ادعا شده محبوبیت ترامپ هر روز در حال کاهش است، با این وجود اختلاف بایدن و رئیس‌جمهور در ماه گذشته بسیار کم‌تر شده است. وی قبلاً در مقایسه با کلینتون تعداد بیشتری از نظرسنجی‌ها را پیروز شده است.

اگرچه موقعیت کنونی بایدن مستحکم تر از کلینتون در سال 2016 به نظر می‌رسد، اما این لزوماً پیروزی را او تضمین نمی‌کند، چرا که هیلاری نیز 4 سال پیش در اکثر نظرسنجی‌ها دست بالاتر را داشت.

ریچارد جانسون، مدرس علوم سیاسی در دانشگاه کوئین مری لندن، به نیوزویک گفت که پیروزی دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های ملی شرط لازم اما کافی برای پیروزی در انتخابات نیست. ، اگر آرا بایدن در کالیفرنیا، ایلینوی یا نیویورک افزایش نیابد این نتایج چندان قابل استناد نیست.

به خصوص كالیفرنیا آنقدر بزرگ است كه می‌تواند آرا دیگر ایالت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. عمدتا به همین دلیل است كه دموكرات‌ها در حال حاضر بسیار بیشتر از رای جمهوری خواهان به دنبال افزایش آرا خود در این ایالت‌ها هستند.

توماس گیفت، استاد علوم سیاسی و مدیر بنیانگذار مرکز سیاست‌های آمریکا در دانشگاه کالج لندن به نیوزویک گفت که به احتمال زیاد بایدن باور نخواهد کرد که پیروزی در تعداد آرا تضمین کننده پیروزی او در انتخابات نیست، تمرکز وی بیشتر باید بر آرای الکترال باشد.

شاید بزرگترین تفاوت بین سالهای 2016 و 2020 این است که بایدن امروز به دلایلی مشخص از مزایای بیشتری نسبت به کلینتون برخوردار است. کارنامه 4 ساله ترامپ و اشتباهات او نکته‌ای است که امروز برخلاف 4 سال پیش مقابل چشم رای دهندگان قرار دارد. گیفت درباره آرا ترامپ هم گفت: اکنون در هر مرحله، کارشناسان شانس ترامپ را نسبت به سال 2016 کمتر می‌دانند، اما بایدن نباید فریب این مساله را بخورد.

در حالی که بسیاری از کارشناسان کلینتون را به عدم اتخاذ یک استراتژی مبارزات انتخاباتی ملی در سال 2016 متهم کردند، حالا شواهد بیشتری وجود دارد که بایدن رویکرد مثبت‌تری اتخاذ کرده و به کسب آرا الکترال توجه بیشتری نشان می‌دهد.

به عنوان مثال، هرگونه بررسی مبارزات انتخاباتی سال 2016 کلینتون، به این واقعیت اشاره دارد که وی هرگز یک بار هم از ایالت ویسکانسین به عنوان یکی از عرصه‌های مهم مبارزاتی دیدن نکرده است و این خود برای او گران تمام شد. اکنون اما بایدن این اشتباه کلینتون را تکرا نخواهد کرد.

بایدن برای روز پنج شنبه در دیداری از پیش برنامه‌ریزی شده به ویسکانسین رفت تا طی آن دیداری با خانواده یعقوب بلیک داشته باشد. بلیک در اواخر ماه گذشته به واسطه خشونت پلیس کشته شد.

در هر حال ایالت‌های کلیدی و حساس می‌توانند تاثیر به سزایی در نتیجه انتخابات داشته و باعث خطای نظرسنجی‌های ملی شوند، حالا بایدن نیز با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات در معرض خطری مشابه قرار دارد.

انتهای پیام

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید