امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 271538
۴۸۳
۱
۰
نسخه چاپی

جوابیه‌ دیوان محاسبات کشور به نامه احمد توکلی

دیوان محاسبات کشور در پی نامه رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت درباره شفاف‌سازی عملکرد دیوان محاسبات در مناطق آزاد تجاری، در جوابیه‌ای اعلام داشت: تحویل چند فقره بن خرید پنجاه هزار تومانی شهروند به نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه با رعایت تمامی تشریفات قانونی صورت گرفته و منبع تامین و محل مصرف آن در انصباق کامل با قانون بوده است

جوابیه‌ دیوان محاسبات کشور به نامه احمد توکلی
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

دیوان محاسبات کشور در پی نامه رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت درباره شفاف‌سازی عملکرد دیوان محاسبات در مناطق آزاد تجاری، در جوابیه‌ای اعلام داشت: تحویل چند فقره بن خرید پنجاه هزار تومانی شهروند به نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه با رعایت تمامی تشریفات قانونی صورت گرفته و منبع تامین و محل مصرف آن در انصباق کامل با قانون بوده است.

دیوان محاسبات کشور در پی نامه «احمد توکلی» رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، به رییس این دیوان با موضوع «هدیه میلیونی دیوان محاسبات کشور به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه» جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، در بخشی از این جوابیه آمده است: تلخی مرقومه جنابعالی به ویژه از این منظر مشهود و آزاردهنده بود که صدور آن مقارن با ارائه گزارش تاریخی و تحسین برانگیز دیوان محاسبات درخصوص لایحه بودجه شرکت‌های دولتی و قرائت آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود.  

دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: گویی متاسفانه در این ایّام، تضعیف نهادهای برخاسته از قانون اساسی تبدیل به رویّه‌ای شده که حتی دلسوزان نظام نیز ناآگاهانه و براساس اطلاعات سراسر کذب و صرفا شنیده‌ها در دام آن افتاده‌اند!

این جوابیه خاطرنشان کرد: منصرف از مراتب فوق جهت اطلاع جنابعالی و استحضار مردم شریف ایران اعلام می‌دارد، تحویل چند فقره بن خرید ۵۰ هزار تومانی شهروند به نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه به منظور کمک به نیازمندان با رعایت تمامی تشریفات قانونی و از محل ردیفی که تحت عنوان کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی هرساله در قوانین بودجه سنواتی ذیل اعتبارات برخی دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود، پرداخت شده است که هم منبع تامین و هم محل مصرف آن در انطباق کامل با قانون بوده است.

دیوان محاسبات کشور  عنوان کرد: امید است با تبعیت از احکام نورانی اسلام و سیرۀ ائمه اطهار، اعلام نظر به ویژه آنجا که نتایج آن متضمّن خدشه به آبروی افراد است بر مبنای محکم و استوار باشد.

به گزارش ایرنا، احمد توکلی رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت چهارشنبه هفته گذشته (۲۷ آذرماه) در نامه‌ای به رییس دیوان محاسبات کشور، اقدام اخیر این سازمان در اهدای ۳ میلیون تومان بن‌خرید به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را خلاف قانون و شرع برشمرد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید