امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274603
۱۳۸۲
۱
۰
نسخه چاپی
jill biden

جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا کیست؟

جیل بایدن که به مدت ۸ سال در مقام بانوی دوم آمریکا، همسرش جو بایدن، معاون رییس‌جمهوری وقت (باراک اوباما) را همراهی کرده بود، پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، از روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، بعنوان بانوی اول آمریکا در کاخ سفید ایفای نقش خواهد کرد

جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا کیست؟

جیل بایدن که به مدت  ۸ سال در مقام بانوی دوم آمریکا، همسرش جو بایدن، معاون رییس‌جمهوری وقت (باراک اوباما) را همراهی کرده بود، پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، از روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، بعنوان بانوی اول آمریکا در کاخ سفید ایفای نقش خواهد کرد.

جیل بایدن در جریان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در حمایت از همسرش گفت: «چگونه بار دیگر می‌توان یک خانواده‌ی از هم پاشیده را دور هم جمع کرد؟ به همان صورت که یک ملت را گرد هم می‌آوریم: با عشق و درک متقابل، با اندکی رفتارهای مهربانانه، با شجاعت و با استقامت».

آقای بایدن در یک سخنرانی درباره ویژگی‌های بالقوه او به عنوان همسر رئیس جمهو آمریکا، گفت: همه شما در سراسر کشور، معلم محبوبتان را به یاد بیاورید، کسی که به شما اعتماد به نفس داد تا به خودتان ایمان بیاورید. این ویژگی بانوی اول است ... و جیل بایدن چنین خواهد بود. ".

جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا کیست؟

جیل بایدن کیست؟

جیل تریسی جاکوبز در سال ۱۹۵۱ در ایالت نیوجرسی آمریکا متولد شد. در میان پنج خواهرش از همه بزرگتر بود و در محله ویل گروو در حومه فیلادلفیا بزرگ شد.

جیل بایدن، همسر جو بایدن، دارای دکتری در رشته علوم آموزشی و دبیر ادبیات انگلیسی در مدارس آمریکا است. جیل بایدن، در تمام مراحل کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، در کنار همسرش حضور داشت.

خانم بایدن به «دکتر بی» نیز شهرت دارد.

او علاوه بر مدرک لیسانس، دو فوق لیسانس و یک مدرک دکترای آموزش از دانشگاه دلاور دارد.

جیل بایدن ورزشکار هم هست و روزی ۹ کیلومتر پنج بار در هفته می‌دود.

قبل از ازدواج با جو بایدن، جیل با همکلاسی دوران کالج بیل استیونسون ازدواج کرده بود.

در سال ۱۹۷۲، جو بایدن، همسر اولش نیلیا و دختر کوچکش نائومی را در یک تصادف رانندگی از دست داد. دو پسر خردسال او هانتر و بو از این تصادف جان سالم به دربردند.

جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا کیست؟

جیل می‌گوید سه سال پس از این حادثه او از طریق برادر جو بایدن با او آشنا می‌شود. آن زمان در حالیکه جیل هنوز به کالج میرفت، جو بایدن سناتور بود.

جیل در مصاحبه با مجله ووگ درباره اولین دیدارشان گفته بود: "آن موقع من با پسر‌هایی قرار میذاشتم که شلوار جین و تیشرت می‌پوشیدن، وقتی جو بایدن مقابل در ظاهر شد یک کت اسپرت و کفش لوفر بدون بند پوشیده بود. با خودم فکر کردم، خدای من غیر ممکنه که رابطه ما به جایی برسد. "

"او نه سال از من بزرگتر بود. اما با هم رفتیم فیلم فرانسوی "یک مرد و یک زن" را در سینما تئاتر فیلادلفیا تماشا کردیم، آره واقعا با هم گرم گرفتیم. "

او می‌گوید قبل از اینکه پیشنهاد ازدواج جو بایدن را بپذیرد، پنج بار درخواست ازدواج او را رد کرده بود.

جیل توضیح می‌دهد: "نمی‌توانستم کاری کنم که بچه‌های بایدن یه بار دیگر از دست دادن مادر را تجربه کنند. برای همین باید صد در صد مطمئن بودم. "

این زوج در سال ۱۹۷۷ در نیویورک با هم ازدواج کردند. اشلی دختر آن‌ها در سال ۱۹۸۱ متولد شد.

خانم بایدن در طول مبارزات انتخاباتی بار‌ها از خانواده و مشکلاتی که با آن رو به رو شدند، صحبت کرد.

پسر جو بایدن، بو در سال ۲۰۱۵ در ۴۶ سالگی در پی ابتلا به سرطان مغز درگذشت.

خانم بایدن درباره همسرش گفت: "می‌دانم اگر ملت را به دست جو بسپاریم، او برای خانواده‌های شما همان کاری را خواهد کرد که برای ما کرده است، ما را در کنار هم نگهداشت و در زمانی که نیاز داشتیم کمک کرد که پیش برویم. "

حالا جیل بایدن، بانوی ۶۹ ساله، که حدود ۴۵ سال پیش با جو بایدن آشنا و سپس با وی ازدواج کرد به عنوان بانوی اول آمریکا شناخته شده است.

جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا کیست؟

جیل بایدن بانوی ۶۹ ساله دبیر ادبیات انگلیسی در مدارس آمریکا است. از وی بعنوان تنها بانوی دوم آمریکا نام برده می‌شود که پس از انتخاب همسرش به مقام معاون ریاست‌جمهوری این کشور، هرگز حرفه‌ی خود را ترک نکرد.

خاطرات متعددی از دلبستگی بانوی دوم پیشین آمریکا به حرفه‌ی آموزگاری زبان انگلیسی نقل شده است اما خانم بایدن، خود تاکید کرده است: این نخستین بار از زمان بدنیا آمدن دخترش «اشلی» است که فعالیت حرفه‌ای آموزگاری را ترک کرده و در مبارزات انتخاباتی، همسرش را همراهی می‌کند.

اما دلبستگی جیل بایدن به حرفه آموزگاری، در خاطراتی که از دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما نقل شده، زمانی که جیل در مقام بانوی دوم آمریکا همسرش را همراهی می‌کرد، قابل توجه است. در بخشی از این خاطرات آمده است: جیل بایدن که باید به همراه همسرش در ضیافت شبانه به مناسبت پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور می‌یافت، در سرویس بهداشتی در مدرسه محل کار خود، لباس شب مخصوص ضیافت را بر تن کرده و برای حضور در مراسم آماده شد.

جیل بایدن در کتاب خاطرات خود در توصیف شغل آموزگاری، تاکید کرده است: آموزگار بودن به این معنا نیست که من چه حرفه‌ای دارم بلکه به این معنا است که من چه کسی هستم.

جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا کیست؟

خصوصیات اخلاقی جیل بایدن

جیل بایدن که به عنوان بانویی خونگرم و مهربان شهرت دارد، همزمان چهره‌ای مقاوم از خود را نیز به همگان معرفی کرده است. بعنوان نمونه، کسب درجه دکتری در رشته علوم آموزشی است که به مدت ۱۵ سال به دلیل مشغله‌های خانوادگی، حرفه‌ای و همراهی کردن با شوهری که دارای حرفه‌ی سیاسی است، به طول انجامید.  جیل بایدن پس از اخذ مدرک دکتری، در محل کار خود با عنوان «دکتر بی» خطاب می‌شود.

دانش‌آموزان جیل بایدن بر این باور هستند که «دکتر بی»، چنان به حرفه خود علاقمند است که حتی پس از ورود به کاخ سفید و ایفای نقش بانوی اول آمریکا، حرفه‌ی آموزگاری خود را ترک نخواهد کرد.

آنچه مسلم است، جیل بایدن، در جایگاه بانوی اول آمریکا، فعالتر از سلف خود ملانیا ترامپ عمل خواهد نمود.

جو بایدن، در مراسم کنوانسیون حزب دموکرات، پس از پایان سخنرانی جیل، در حالیکه همسرش را در آغوش گرفت، تاکید کرد: تاکنون کسی را تا به این اندازه مقاوم ندیده‌ام. او هم مانند من انسانی مقاوم است.

چندین اتحادیه‌ی صنفی معلمان در آمریکا، در انتظار ورود جیل بایدن به کاخ سفید بودند تا رویای خود برای انجام اصلاحات در نظام آموزشی آمریکا به ابتکار جیل به تحقق برسانند.

جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا کیست؟

جیل بایدن در سیاست

خانم بایدن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ زمانی که همسرش معاون اول رئیس جمهور آمریکا بود، عنوان بانوی دوم را داشت.

فعالیت خانم بایدن در آن دوران بیشتر شامل تقویت موسسات آموزشی منطقه‌ای (کالج‎‌های محلی)، حمایت از خانواده نظامیان و افزایش آگاهی رسانی درباره پیشگیری از سرطان پستان بود.

او همچنین همراه با میشل اوباما، بانوی اول وقت آمریکا گروهی را برای حمایت از کهنه‌سربازان و سربازان آسیب دیده آمریکایی و تهیه برنامه‌های تحصیلی و آموزشی برای خانواده‌های آن‌ها و فراهم کردن زمینه اشتغال تشکیل داده بودند.

او در سال ۲۰۱۲ یک کتاب کودکان با عنوان "فراموش نکنید، خدا سربازان ما را حفظ کند" بر اساس تجربه‌های نوه خود از زندگی در یک خانواده نظامی نوشته و منتشر کرد.

جیل بایدن در طول مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۰ فعالانه از همسرش حمایت کرد و در کنارش ایستاد و در تمام فعالیت‌های انتخاباتی، برگزاری مراسم و جمع‌آوری کمک به شکلی موثر حضور داشت.

جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا کیست؟

جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا کیست؟

جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا کیست؟

جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا کیست؟

جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا کیست؟

 

  • منبع
  • تیتر برتر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید