امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272437
۴۴۶
۱
۰
نسخه چاپی
به دنبال اظهارات بی‌اساس ترامپ

حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار شد

سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه خبر داد و تاکید کرد: در این احضار، مراتب اعتراض شدید ایران به اظهارات ترامپ به حافظ منافع آمریکا در ایران ابلاغ شد

حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار شد
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه خبر داد و تاکید کرد: در این احضار، مراتب اعتراض شدید ایران به اظهارات ترامپ به حافظ منافع آمریکا در ایران ابلاغ شد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی»  از احضار سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: به دنبال اظهارات بی‌اساس رییس‌جمهور آمریکا، سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا، بعد از ظهر دیروز جمعه از سوی مدیرکل آمریکا وزارت امور خارجه به محل این وزارت فراخوانده شد.

وی ادامه داد: در این احضار، مراتب اعتراض شدید ایران به این اظهارات به حافظ منافع آمریکا در ایران ابلاغ شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارداشت: به حافظ منافع ایالات متحده گفته شد رئیس‌جمهور آمریکا به جای متهم کردن دیگران باید سیاست‌های غلط آمریکا در حضور غیرقانونی در عراق و کشتن فرماندهان و سربازان عراقی، که عامل اصلی نفرت مردم عراق از آمریکا شده است را به عنوان واقعیت بپذیرد.

 موسوی یادآورشد:  در این ملاقات تاکید شد سیاست‌های غلط آمریکا در عراق باعث ایجاد تنش‌های کنونی است و مقامات آمریکا و به خصوص ترامپ نمی‌توانند با اظهارات بی‌پایه و اساس و خطرناک از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند.  همچنین به سفیر سوئیس نسبت به هرگونه اقدام نسنجیده از سوی طرف آمریکایی و عواقب آن هشدار داده شد.  

روز پنجشنبه دونالد ترامپ در اظهاراتی بی‌اساس جمهوری اسلامی ایران را در حمله به پایگاه نیروهای ائتلاف در التاجی عراق مسئول دانسته بود. 

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید